Verslag van de Levade ( plus spontane boktmeeting!)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 17:30

Gisteren dus naar de Levade geweest.
Wekker ging om half 6, en om half 7 verzamelen.
Vertrek was uiteindelijk om kwart voor 7 en half 8 kwamen we aan in Ermelo.
Het was er al aardig druk.
Eerst met z'n allen de partytent opgezet en daarna ben ik rustig aan Ameretto gaan invlechten. (ik moest er pas om half 10 op).
Heb deze keer ook maar een knotje in z'n voorpluk gemaakt. Stond eerst heel lomp, maar nu niet meer omdat ie nu een mooie gespierde hals heef gekregen. En ik moet zeggen dat het heeeeeeel erg schattig stond, doe ik vaker!! Lovers

Mijn vader was druk bezig met een lijst maken van wanneer iedereen moest starten van onze club, want als 'clubcameraman' Haha! moest ie iedereen op de film zetten.
Toen was het half 10 en had ik opgezadeld. Karin was er ook al ('ff' heen en weer gereden tussen Haarle en Ermelo) en die heeft mij voorgelezen.
Hij liep voor mijn gevoel echt sinds tijden weer een lekkere proef. Lekker ontspannen en de middendraf ging echt PERFECT!!!!!!
Had dus een goed gevoel.

De rest van de club had niet zo'n goed gevoel over z'n eigen proef, alleen eentje.
De springers waren aan de beurt. Onze eerste ruiter reed heel netjes foutloos. De rest had allemaal een balkje. Resultaat springers was dus 8 strafpunten. (slechtste resultaat viel af)

Denise moest voor zichzelf starten in de M2 en had alleen een foutje bij de contra. Ze is individueel 11e geworden.

Toen was het 2 uur en kreeg ik een berichtje van Karin dat Bart en Heike op weg waren naar de Welshveiling (was ook op federatiecentrum). Heb toen ff Bart gebeld en gevraagd hoe laat ze er waren, omdat mijn vader met Ameretto weer terug naar Rijssen ging omdat hij voetbal wilde kijken.(niet Ameretto maar mijn vader Haha! )
Ameretto werd namelijk helemaal kierewiet in die trailer, heel sjaggie en trapperig. Ben toen maar ff met hem gaan stappen (hij zweette helemaal omdat ie zich zo druk stond te maken) en daarna was ie weer rustig.

Bart en Heike zouden er na een kwartiertje zijn, dus mijn vader nog ff gewacht.
Toen waren ze er eindelijk en hebben ze Ameretto nog ff kunnen bewonderen. Party!!
Mijn vader en Ameretto zijn toen weggegaan en ik ben toen ff naar de Welshveiling gegaan. Daar zouden Bart en Heike ook zijn. Maar ik kwam daar en zag geen Bart en Heike.
Toen daar nog maar ff staan kijken en toen kwamen ze eraan. Nog ff staan kletsen en heel toevallig was Lonneke er ook nog!! (dus dat was een spontane boktmeeting, zomaar weer 3 bokkers ontmoet!!!!!)

Bart en Heike bleven niet zo lang, want die hadden nog een hele reis voor de boeg richting Brabant (aan de kant van LIMBURG, he Bart Haha! !!).

Toen samen met mijn clubje gewacht op de uitslag die pas aan het einde van de dag bekend werd gemaakt.
Ondertussen nog een prachtige tally-ho- show gezien met A/B ponietjes, echt lachen. Party!!

Toen kwam eindelijk de uitslag.
Ahum, ik weet niet of ik het wel wil vertellen Schijnheilig :

11e van de .....14!!! Niet zo goed dus.
Maar als je het zo bekijkt dat we wel 11e van heel Nederland zijn, dan valt het wel weer mee Haha! !

We hebben het 'verknalt' met de dressuur. 159, 147 (2 keer) en ik had.....146!!!! Verward Verward
Echt niet te geloven, had voor die perfecte middendraf gewoon ee 5je. Boos! Stond ook helemaal geen commentaar op mijn coupon!! Echt belachelijk Frusty !
Verder alleen maar 6jes en een paar 5jes terwijl ik toen ik de proef terug zag op video echt zag dat ie heel goed liep!!!

Maar ondanks dat was het wel een supergezellige dag en mag ik blij zijn dat ik dit het laatste jaar bij de pony's nog eens een keertje mocht meemaken!!! Party!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 17:35

Leuk zeg, als ik dat allemaal zo lees! En wat betreft je punten, de jury weet er gewoon niks van Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! zeg gewoon dat je 11e van Nederland bent, klinkt wel stoer Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:33

Gaaf ik was al naar het verslag een het zoeken.

jammer dat het resultaat een beetje tegen viel maar je had zelf een goed gevoel en dat is het belangrijkste. Stomme juryleden ook ooit. maar toch mooi elfde van nederland! goed hoor

Al met al een leuke dag. Ik vond het geweldig leuk dat ik ammaretto eens life mocht aanschouwen. Wat een mooie pony. goed van je dat je gewoon bij de paarden gaat starten met hem dat gaat vast heel goed lukken.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 19:33

He wat jammer! Ik was ook op de pony levade. Degene van wie we ons nieuwe huis hebben gekocht sprong daar in het ZZ...die zoon dan he....
Jammer genoeg was hij uitgebeld, wegens een val! Dat vond ik echt sneu.
Ik zag idd ook al die welshjes, heb nog staan kwijlen voor een welshhengstje voor Phoebedoos!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 19:35

Jammer. Zelf een goed gevoel over je proef is heel belangrijk, maar het is toch ook leuk als de jury dat met je eens is, zeker op zo'n groot concours. Maar het blijft super om daar te mogen starten.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 16:06

He..maar voor de pony's is er toch geen voorselectie? Of bij de KNF wel?
Bij de NBVR zijn bij de paarden selecties, maar bij de pony's niet...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 16:43

Ja hoor, de KNF heeft zowel voor paarden als voor pony's provinciale voorselecties. In Overijssel heet dat de Galoppade. De provinciale voorselecties zijn opengesteld voor alle M/Z-combi's. De L-combi's rijden normaal 3 selectiewedstrijden vooraf (in elk geval is dat in Overijssel zo), maar die gingen nu vanwege de MKZ niet door, zodat dit jaar alle L-combi's naar de provinciale mochten. Maar ja, volgend jaar is dat toch allemaal anders.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Bretsa, Contemplate, sterregoud, Wijzig123 en 25 bezoekers