Is DIT dan na een paar maandjes al beter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Is DIT dan na een paar maandjes al beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 16:48

Zoals de titel al zegt, een paar maanden terug is dit dan al beter aan de teugel als een paar maandjes terug? (zie topic)
[RT] Aan de teugel, benieuwd naar jullie mening (foto)

Afbeelding

Afbeelding

Ze liep hier nog niet helemaal naar mijn zin, want ik was eigenlijk nog bezig met haar eerst heel laag laten komen om haar vervolgens weer wat op te richten, maar dat lukt nog niet helemaal.

Ik had 3 maanden geleden voor het laatst met Dundee in de bak gereden, het is nml een manege paard en we rijden de laatste weken alleen maar buiten, al heb ik daar ook een klein beetje geoefend. Bovendien ben ik volgens mij de enige die probeerd Dundee aan de teugel te rijden.

Maar de valse knik die ze best vaak had in haar nek is iig weg Haha!... Aan mijn houding is een hele hoop aan te merken dat weet ik. Vooral het zadel werkt daarin niet echt mee, het zadel is spring gericht en op de een of andere manier dwingt ie je benen wat naar voren te doen. Voor mijn gevoel zit ik dan kaarsrecht, en van de zijkant ziet het er dan uit alsof ik op een stoel zit erg lastig, maar weinig aan te doen.

Nou commentaar is welkom, wel onderbouwd graag Haha!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:55

je hangt zelf een beetje teveel voorover, je handen mogen hoger, de teugels korter
maar ik vind wel dat je pony hier verder wel okej loopt.
beter als op de vorige foto's iig!! die tweede foto is een galop foto, nietwaar? hij lijkt goed over de rug te lopen , ziet er verder heel netjes uit!

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 16:57

nee die tweede foto is in de draf genomen... in de galop is en blijft het een sterre kijker, maar dat ligt denk ik maar aan mij dan aan haar..

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:58

Ziet er netjes uit. Een stuk meer ontspannen als de vorige serie foto's.

Leuk is dat he, om zo de vooruitgang te zien Lachen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:59

Het is wel beter ja.
Alleen bij de tweede foto, mogen de achterbenen er meer onder.

22 Januari verwachten we ons kleintje

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:02

Haagsemeid schreef:
Het is wel beter ja.
Alleen bij de tweede foto, mogen de achterbenen er meer onder.


dat was ook de reden waarom ik dacht dat het galop was, de gang klopt daar niet helemaal dan, dat wil dus zeggen dat ie niet goed over de rug loopt en niet aan het been is hoogstwaarschijnlijk

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:10

Is zeker veel beter maar dat heb je zelf toch ook wel door of niet??
En je instrukteur/trice zal het ook wel zeggen...

She's my lady Lovers

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:11

Ik vind het verschil tussen de twee fotosessies heel duidelijk. De punten die hier nu genoemd zijn kun je waarschijnlijk niet gemakkelijk oplossen. Ik denk dat het heel moeilijk is om met een uurtje per week een manegepony goed over de rug en aan het been te rijden (vooral als ze dat de rest van de week niet hoeft te doen).

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:08

Apple schreef:
Ik denk dat het heel moeilijk is om met een uurtje per week een manegepony goed over de rug en aan het been te rijden (vooral als ze dat de rest van de week niet hoeft te doen).


op zich moet dat wel lukken hoor, bij mij is het precies hetzelfde en het gaat heel goed bij mij.

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:44

jeetje, het ziet er stukken beter uit, alleen je houding nog, schouders ietsjes verder naar achteren drukken.
Wel een groot verschil zeg met eerst!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 21:05

Maar hoe kan ik zeg maar nu zeg maar voor meer oprichting zorgen? Ik bedoel dus voor bij het hoofd gebogen? en de neus op de loodlijn en niet erachter zoals nu?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:08

Zo als je nu rijd vind ik het prima hoor, dat het neusje net iets achter de loodlijn is lijkt me niet zo erg. Persoonlijk zie ik liever het neusje er ietsjes achter als er voor
Verder is het goed, alleen die schouders, daar kun je nog aan werken

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:12

Echt een heel stuk vooruit gegaan, en dat doe je alleen met tips van internet? Knap hoor!
Idd schouders nog wat naar achteren en je neus in de lucht Knipoog
Verder kan je iet veel beter zitten op een zadel wat niet zo goed ligt.
Probeer haar zo te laten lopen maar dan wel net ff iets meer been erbij te geven (voor zover ik vanaf foto dat kan zeggen natuurlijke).
Meer oprichting komt anders later wel, je zit iig op de goede weg! Oprichting kan je verkrijgen door goed je been erbij te houden, de achterhand actief en je had iets te sluiten en eventueel ietsjes hoger zetten. Maar zorg dat de achterhad erbij blijft! Als die afzwakt 'gewoon' weer op nieuw vooraan beginnen.!

Succes! En nogmaals echt knap!

:evaw:


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:37

Sjimmy schreef:
Echt een heel stuk vooruit gegaan, en dat doe je alleen met tips van internet? Knap hoor!


*kuch kuch* Clown Haha!
Ik vind het heel knap hoe je verder bent gegaan en al helemaal dat je die motivatie hebt, terwijl dat helemaal uit je zelf moet komen! Super

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 21:41

nee ANTOINETTE HEEFT ME HEEL ERG GEHOLPEN!!!! Toen zij hier was gekomen in tilburg, waren we gaan vrijrijden, fleury en ik, en toen heeft ze me het een en ander laten zien, wat ontzettend goed werkt! Zoals iedereen kan zien, dus niet alleen van internet tips nee....

Nu ik trouwens die tweede foto beter bekeken heb, denk ik eerder dat het een foto in stap is. Ik zit veel te netjes voor een draf foto Knipoog en dat zou het niet kloppende beenwerk ook beter verklaren....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:48

De 2de foto is inderdaad een stap foto. Maar al met al is het een geweldige vooruitgang hoor!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 09:26

En dan nog een vraagje.

In de galop wil Dundee niet zakken. Ze blijft met haar hoofdje opgekropt hoog lopen. Nu denk ik ook dat het voor een groot deel komt doordat ik mijn benen HEEL erg afsteek in de galop, moet ik afleren maar het is moeilijk. Maar bijvoorbeeld hier

Afbeelding

Heeft ze wat inbuigen, maar als ik haar vervolgens iets meer de ruimt geef om te kunnen zakken, dan valt er een boog in de teugels en volgt ze mijn hand niet. Hoe kan ik zorgen dat ze ook in de galop mijn hand blijft volgen, benen eraan is iig erg lastig, want ze gaat vaak al zo hard.

Ik merk trouwens wel dat op het moment dat ze iets inbuigt (wat nog lang niet naar mijn zin is) dat ik makkelijker rechtop blijf zitten en mijn benen ook minder afsteek. Ik denk dat ik mijn benen afsteek doordat ik haar in eerste instantie probeer rustig te houden, ze is in de galop vrij snel opgefokt, en gooit dan haar voorhand heel erg omhoog. Dan maak ik me lang, maar goed, langmaken is bij mij veel te snel benen naar voren...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:20

Ze loopt al veel beter! die rare knik in haar nek is weg, wat dus betekend dat ze nu niet meer in de krul loopt, maar echt aan de teugel!

is heel knap gedaan want ik weet nog wel van toen ik op manegepony's reed, dat je dan aan t einde van je les de pony lekker aan het lopen had, maar de week erna als je weer les had, was ie weer hardstikke stijf in het begin, omdat ze de rest van de week wel met hun hoofd omhoog mochten lopen!

ik vind de galopfoto ook niet heel verkeerd hoor!

als je zelf probeert om wat meer in het zadel te zitten, dus voor jouw gevoel zelf een beetje achterover gaat zitten, en je benen er aan houdt en met je hand contact blijft houden met de mond en iedere sprong wel meebeweegt met je hand dan zal ze nog net dat laatste stukje ook willen zakken met haar hoofd

maar sterrenkijken doet ze niet hoor!ze zou een klein beetje meer mogen zakken met haar hoofd, maar ze loopt op de galopfoto echt niet slecht!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 12:24

de galop foto hierboven is net het moment waarop ik haar dus wel wat met het hoofd wat rond kwam, en haar wat los wilde laten zodat ze kon zakken. Maar dit is dan maar 10% van de gehele galop Tong uitsteken de rest loopt ze dus wel sterren te kijken, heb daar wel een voorbeeld van, maar zo snel niet echt de tijd om die nu te plaatsen...

Toch bedankt voor je reactie Haha! en je tips Haha! ik zal het zeker gaan proberen

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:40

Mijn complimenten! Het is héél erg vooruit gegaan!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:50

Zoals ik al in je foto-topic zei, het is een stuk beter Lachen
Vind het idd knap dat je dat met een manege-paard voor elkaar krijgt waar je 1 keer in de week op rijdt!
In de galop moet je het toch met je benen oplossen, als ze dan te snel gaat, ga heel veel bochten e.d. maken, dus veel voltes, een volte op een plaats waar het eigenlijk niet kan Knipoog als je d'r dan de kans blijft geven om naar beneden te zakken, zal ze het waarschijnlijk wel doen Lachen
Veel succes maar weer met oefenen, en plaats over een paar maanden maar weer foto's hè Tong uitsteken

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 13:24

je moet echt je benen gebruiken, en dit met je zit opvangen.Zodat ze wel bij je blijft!Dat is best moeilijk in het begin.
Maar oefening baart kunst, daar ben jezelf een voorbeeld van Haha!

Zodra je zit beter wordt, netjes rechtop, benen eraan, dan weet ik zeker dat het nog mooier zal gaan!Je moet iig echt je benen gebruiken.Opvangen met je zit, lukt dit niet gelijk probeer dan een beetje links en rechts te buigen met dr hoofdje.Of een volte.Maar ga dan NIET trekken, maar los het toch nog met je zit op Haha!
Dat gaat gewoon makkelijker op een volte !:D
Veel succes!


Wat ook altijd goed is om te doen is voltes rijden, en dan net iets meer inbuigen, dan worden ze ook losser, ik denk dat als je weer een tijdje verder bent de pony sowieso losser wordt en je rijden dus ook weer vooruitgaat Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:45

Ik vind het ook echt vooruit gegaan! Op die eerste foto's zxag het zo geforceerd uit en nu ziet het veel relaxter uit! Ga zo door!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 18:58

ik heb trouwens vandaag op shalan gereden, een arabiertje bij ons op de manege, in het profiel van fleury zul je daar wel het een en ander over vinden denk ik.

en ik had mijn beugels heel lang gedaan, en kreeg zowat een hartverzakking toen ik VOELDE hoe recht ik zat!! Lees maar als je interesse hebt..
[VvdD] Shiloh maakt kennis met de LANGE beugel Tong uitsteken

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 21:30

Nistria schreef:
Is zeker veel beter maar dat heb je zelf toch ook wel door of niet??
En je instrukteur/trice zal het ook wel zeggen...


die zegt niet veul aangezien we in de zomer ALTIJD in de bossen rijden GRRRRRR

en vandaar dat dit ook weer 3 maanden sinds de laatste keer was dat ik met dundee in de bak had gereden...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sabbientje en 15 bezoekers