Mijn eerste dag op de PABO

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 17:56

Hoi!!!

vandaag was mijn eerste dag op de PABO van de hogeschool van Utrecht. Ik vond het best spannend, want het is altijd maar afwachten of je bij leuke mensen in de klas zit.

Gelukkig waren het allemaal ontzettend aardige en gezellig mensen. Ik heb maar 2 jongens in mijn klas *LOL* Ik zit met ongeveer 30 mensen in de klas. Ik zit samen met een heeeeele goeie vriendin van mij in de klas dus das wel erg leuk en gezellig. Party!!

Mijn mentor en tutor zijn ook heel aardig.
Uit mijn klas komen er best veel uit de omgeving Hilversum dus das wel gezellig, want vanmiddag zijn we ook met ze alle in dezelfde trein naar huis gegaan.

We hebben echt vet meilige spelletjes gedaan Haha! . Was echt leuk! En we kregen ook een rondleiding door de school. Tong uitsteken

Morgen ga ik lekker op kamp naar Noorden. Ik moet allemaal viltstiften en spelletjes meenemen. echt leuk!!! Ik heb er super veel zin in en ook in de opleiding. Party!!

xxx Roos


Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 18:06

girls are taking over Haha!
nee is helemaal niet leuk Huilen ik hoor van ontzettend veel mensen dat ze maar heeeel weinig jongens in de klas hebben, ik ook maar 9 ofzo van de 28!
cool dat het zo leuk is! heb je nu pas introductie? of heb je dat al gehad dat je allemaal van die vage dingen moet doen enzo? is lollig als je door de stad loopt,helemaal vol met studenten in belachelijke kleren enzo hahaha

"Some memories are best forgotten"

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 18:08

Hoi!

Ik heb de Utrechtse Introducie Tijd (uit dagen) al gehad. daar leer je gewoon de stad Utrecht verkennen met allerlei studenten.

maar mijn klas heb ik vandaag pas voor het eerst gezien. Laat he!! Ik heb echt 3 maanden vol vakantie gehad Haha!

Dus dit is echt mijn eerste introductie van de PABO.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 18:10

Ik vond de PABO ook een leuke opleiding. Ik werk nu al weer vijf jaar in het onderwijs. (gaat snel hoor)
Morgen komt er een stagiaire kennismaken, en die komt volgende week stage lopen.

Ik wens je veel plezier.

_________________
Als leed, verdriet en zorgen
je doen vrezen voor morgen.
Verlies de moed dan niet te gauw,
eens wordt de hemel toch weer blauw.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mickey op 2001-09-03 18:11 ]</font>


R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 18:11

Dankjewel!!!

Ik heb er ook echt zin in!! Onze stage dag wordt dinsdag. Stage lopen lijkt me echt geweldig!!!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 18:12

oowja tuurlijk Frusty maar je hebt ook van die opleidingen waar ze met de klas de introductie doen enzo...

haha ik heb ook 3 maanden vakantie ghad Tong uitsteken of ja iets minder Lips are sealed
iig fijn dat er ook veel mensen uit hilversum eo komen! heb je bijna altijd wel iemand om mee samen te reizen!

"Some memories are best forgotten"

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 09:46

he Roos dat is toevallig!!

De Pabo is echt hartstikke tof!
Ik zit nu in het 2e jaar op Hogeschool IJselland in Deventer. Ik vind het echt super!

En inderdaad ja, je doet heel veel melige spelletjes.
(Je moet je kunnen verplaatsen in het kind he Haha! )

Ik ben net weer een weekje begonnen en over 2 weekjes heb ik 5 weken stage.
Echt heeeeel veel zin in!!!!!!

Heeeeel veel plezier en succes dit schooljaar!!!! Party!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 10:11

De PABO vond ik inderdaad ook erg tof. Ik heb een hele fijne schooltijd daar gehad met hele fijne vriendinnen.
Nu ben ik al meer dan twee jaar geleden afgestudeerd en ik sta dus niet meer voor de klas! Met die kinderen heb ik het wel gehad. Niet meer les geven voor mij. Ja, paardrijles, dat is wel leuk. Misschien dat ik ooit nog wel weer eens voor een groep acht ga staan, maar niet meer voor de kleintjes... mij niet gezien.

Ik hoop dat je een hele leuke tijd op de PABO gaat krijgen en dat het je niet zo verloopt als mij. Wordt gewoon lekker juf en geniet van je stages en werk!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 10:15

Gaaf hoor Roos Haha!
Maar Kitty, ik zou eerder voor kleintjes als voor groep acht gaan staan hoor, dat zijn soms van die irritante, brutale kukiddo's (weet er alles van *LOL* ) Ik zou liever voor kleintjes staan denk ik hoor

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 10:56

En jij denkt dat die kleintjes niet brutaal zijn? Verward
Die kleintjes zijn soms net zo erg, alleen kun je met hen niet redelijk erover praten, dat is het verschil.
Dat zeggen een heleboel mensen: die kleintjes zijn tenminste niet zo brutaal. Moet je zien wat kinderen uit mijn klasje tegen elkaar zeiden. Kinderen van zes en zeven jaar die elkaar zomaar bijten. Kinderen die de meester van een andere klas kinderlokker noemen. Kinderen die keihard zeggen: nee, dat doe ik niet! Als je vraagt of ze hun eigen rommel even opruimen.
Die kleine kinderen vind ik wel leuk als in de IRL-situatie, maar niet in de schoolsituatie.

Maar goed, dit gaat zo helemaal offtopic...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 18:25

Citaat:
Op 2001-09-04 10:56, schreef Kitty:
En jij denkt dat die kleintjes niet brutaal zijn? Verward
Die kleintjes zijn soms net zo erg, alleen kun je met hen niet redelijk erover praten, dat is het verschil.
Dat zeggen een heleboel mensen: die kleintjes zijn tenminste niet zo brutaal. Moet je zien wat kinderen uit mijn klasje tegen elkaar zeiden. Kinderen van zes en zeven jaar die elkaar zomaar bijten. Kinderen die de meester van een andere klas kinderlokker noemen. Kinderen die keihard zeggen: nee, dat doe ik niet! Als je vraagt of ze hun eigen rommel even opruimen.


Het klopt als een bus wat je hier zegt.
Er wordt te makkelijk gedacht over de jongste groepen. ik heb ook kinderen in de klas gehad die echt het bloed onder je nagels vandaan trekken.
Ook moet er niet vergeten worden dat juist gedragsproblemen er in de eerste groepen uit gehaald worden.

Ik heb ADHD kinderen in de klas gehad waarbij bij mij pas onderzoek naar werd gedaan. Vaak kregen ze daarna medicatie en werden ze een stuk makkelijker te hanteren. Maar ondertussen had ik er al wel een jaar op zitten met die kinderen.
Nee, de illusie dat alleen de hoogste groep de etters hebben kun je laten varen... (en vlak ook vooral de ouders niet uit, want die kunnen je leven ook tot een "hel"maken)

Maar ondanks alles vind ik het nog steeds geweldig. Ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen.
Maar het is niet makkelijk. ik heb mijn beste vriendin af zien haken en niet op een leuke manier...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annika__, Mar_M, YandexBot en 166 bezoekers