's nachts wakker liggen over de paarden..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

's nachts wakker liggen over de paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 19:48

..niet zo zeer uit zorgen maar 's nachts lig ik altijd te piekeren hoe ik een probleem moet aanpakken. Als ik een paardje rijd wat bijvoorbeeld iets heeft wat opgelost moet worden lig ik daar soms de hele nacht over te denken. Soms droom ik er zelfs over, meestal los ik het in die droom op en de dag erna probeer ik het uit en dan is het meestal opgelost. Wie heeft dat nog meer? (zal wel een rare tik van mij zijn Clown )

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 19:55

Ik heb het niet zo erg als jou, maar ik moet na het rijden ook altijd een uurtje zitten op stal om na te denken over hoe ik iets op ga lossen en wat ik allemaal fout en goed heb gedaan.

Ik vind het trouwens nog niet eens zo'n gekke tik hoor. Paardrijden is nadenken.

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:13

Ja, ik heb wel een hele tijd gehad dat ik echt om 3 uur sna8ts pas in slaap viel omdat ik lag te piekeren, Ik moest toen in 3 (!) dagen een andere stalling vinden, ik had 1 op het oog maar daar heb ik maar 1 maand gestaan, veeeeeeeeeel te durr, dus maar weer piekeren.
Wat jij hebt komt bij mij niet veel voor Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 20:17

Ik ben toch wel een beetje raar hè hahaha, dit is dus echt iets voor mij Clown

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:46

ik heb dit vooral met wedstrijden,lig ik sávonds vaak te denken,wat ik er nog van moet trainen en hoe?en hoe ik het daar moet doen enz.
en ook zoals jouw als ik een probleem heb hoe zla ik het oplossen?
of als ik wat ga doen ofzo.
poeh Haha! zal wel normaal zijn Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:54

Nee, van de paarden heb ik dat niet zo. Weleens van tentamens, ofzo. Dan droom ik de hele nacht allerlei dingen die ermee te maken hebben...
Over de paarden piekeren doe ik vaak als ik op de fiets zit. Op de fiets ontstaan bijna al mijn "geniale" ideeën.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 23:34

Linda250 schreef:
Nee, van de paarden heb ik dat niet zo. Weleens van tentamens, ofzo. Dan droom ik de hele nacht allerlei dingen die ermee te maken hebben...
Over de paarden piekeren doe ik vaak als ik op de fiets zit. Op de fiets ontstaan bijna al mijn "geniale" ideeën.


Dan zou ik tegen een auto rijden denk ik... en dat is een minder geniaal idee Lips are sealed

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 23:37

Linda250 schreef:
Nee, van de paarden heb ik dat niet zo. Weleens van tentamens, ofzo. Dan droom ik de hele nacht allerlei dingen die ermee te maken hebben...
Over de paarden piekeren doe ik vaak als ik op de fiets zit. Op de fiets ontstaan bijna al mijn "geniale" ideeën.


Dan zou ik tegen een auto rijden denk ik... en dat is een minder geniaal idee Lips are sealed

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 08:50

Nee niet over hoe ik mn problemen aan moet pakken. Meer de angst dat hem iets overkomt, of dat hij gepikt wordt...
Hij staat dag en nacht in het land, langs de A4 dus.....

Zou me radeloos zijn als dit zou gebeuren, Guus is alles voor mij.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:26

Nou dat kan ik ook hoor, 's nachts piekeren over m'n paardje!
Vooral als er iets aan de hand is, dat ze kreupel loopt, een ijzer heeft afgetrapt of niet lekker is of inderdaad als het rijden echt niet lekker gaat...

Ik ben dus ook zo'n stomme muts Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 15:27

Maar ook om alleen te bedenken hoe alles nóg beter zou gaan. Nieuwe "trucjes" om iets beter te laten gaan??

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:37

Ik bedenk geen trucjes omdat ik er toch geen kan verzinnen. Sabientje loopt redelijk naar mijn idee. Kan veeeeeeeeeeel beter maar oplossingen weet ik meestal toch niet ervoor.

Maar ik vind het zo stom bij Sabientje dat ze bijna niet op mijn binnebeen reageert. En daar lig ik dan wel eens over te piekeren...Scheve mond

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:52

Ik doe dat net zo. Soms bedenk ik dingen hoe ik iets op kan lossen, wat ik anders zou moeten doen en dan probeer ik dat de volgende dag.
Ik doe dat eigelijk bijna iedere avond. Een soort vast "ritueel" voor het slapen gaan.
Soms baal ikomdat ik maar zo weinig tijd had en dan neem ik me voor om Isolda de volgende dag even extra te poetsen. Of ik bedenk wanneer ik weer eens een wedstrijdje wil rijden.

Heeeeel soms maak ik me weleens zorgen om ze, als ze in de winter dan op stal staan, ga ik nog uit bed om te kijken of alles wel goed is.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:09

Ik heb dat ook, maar ik pieker dan ook al een half jaar van te voren over keuringen enzo.
Dan moeten die veulens weer geschoren worden, en mak gemaakt worden.
En straks hebben we allemaal keuringen, morgen gaan we naar Raalte,
daar ben ik nog nooit geweest, dus dat is ook best spannend.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 17:24

Jeuuhj lotgenootjes gevonden Knipoog Ik ga nu maar eens in mijn rijkleren springen en kijken wat ik vannacht te piekeren heb