wat wil jury zien met groeten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

wat wil jury zien met groeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 20:44

wat wil een jury nou eigenlijk zien bij het groeten?
een de een zeg,mooi tempo aan komen rijden,doorzitten (drie pasjes ofzo) en dan stilstaan,groeten.
en de ander zeg nee doorzitten (5 pasjes) dan stappen (3 pasjes) en dan groeten.
maakt het niets uit?
of ziet een jury iets anders toch liever?
wat hebben jullie op wedstrijd gedaan?en wat had je er voor een punt voor? Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:57

een ongedwongen overgang, dat is wat ze willen zien

In de betekend dat vaak dat je met een paar passen stap een vloeierende beweging hebt naar het halthouden, doe dat dan ook, want het mag in het b.

In het M willen ze gewoon dat je paard zo aan de hulpen is, dat dat ook voortaan kan zonder stap.

Binnekomen doe je lekker vlot.
Hierdoor blijft je paard ook netjes recht en heeft de jury meteen zoiets van, he!, daar komt wat moois binnen en jij hebt je 1e 7 al te pakken Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 21:50

Wat ik altijd even doe ik vlak voor het halthouden even een paar pasjes naar voren rijden. Dan is bij Magic de kans groter dat ze vierkant staat en ze komt mooi recht binnen. Dan is het meestal een 7 of 8.
Dit kan idd pas vanaf het M anders is de overgang te abrupt.

Dat doorzitten gewoon een paar passen van te voren (op gevoel gaan doorzitten) en vervolgens de tijd nemen voor je overgang, groeten en wegrijden. Overhaast is weer minder mooi!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 22:50

En hoe groeten jullie dan met jullie hand? En hoe ver buigen jullie je hoofd?

Wat ik altijd zo stom vind om te zien: handje naar achteren steken, bijna op de kont leggen en kin op de borst. Bovendien verstoor je al het evenwicht met die bewegingen.

Ik groet altijd door mijn arm langs me af te steken (dus recht opzij), de jury aan te kijken, glimlachen en met mijn hoofd een kleine knik maken. Als ik dan ook nog eens netjes een rechte lijn rijd, hebv ik altijd minimaal een 7 te pakken,... Vooral als het een man is die in de auto zit *LOL*.


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 00:09

Nou ik steek wel mijn handje echt naar achteren, meestal in de buurt van het einde van het chabrak (geloof ik Verward Haha! )
Ook een klein knikje en een glimlach Pling
Wat ik er nou stom vind uitzien: Je komt met een serieus gezicht binnen, met groeten een glimlach en dan gelijk weer een serieus gezicht verder rijden. Zoiets: Scheve mond Haha! Scheve mond (doe het zelf ook hoor Knipoog )

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 06:41

Hmm, ik krijg altijd commentaar dat ik niet zo'n smile op moet zetten tijdens de proef Lachen Maar ik groet wel gewoon beschaafd, vind ik mooier dan dat overdreven gedoe.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 07:45

gewoon een mooie vloeiende rustige overgang rijden, en een paar seconden halthouden (dus niet meteen: halt, groet, wegrijden, maar gewoon nog even 2/3 sec. extra stil blijven staan) werkt ook best goed.
dat geeft meteen een wat rustiger beeld, dan wanneer het allemaal supersnel gaat.
het moeilijk hierbij vind ik wel dat mijn pony eerst altijd meteenm na het groeten wilde wegrijden, maar met veel oefenen is dat al veel beter geworden en het ziet er gewoon veel netter en rustiger uit.

:)

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 08:54

Tegenwoordig is zelfs in de B t/m M1 een progressieve overgang niet meer verplicht, als je maar een nette overgang kunt rijden.
Je hoeft het dus niet door de stap te doen.
Probeer het vooral netjes af te werken, rechte A-C lijn, neem de tijd en vergeet je zweep niet over te pakken als je die in je hand hebt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Levita

Berichten: 1408
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:16

En je paard moet recht en stil blijven staan tijdens het groeten. Wat voor die van mij nog al moeilijk is Haha!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:17

Ach Kim, er zijn zelfs paarden die dat in het Z2 nog niet kunnen Haha!
Er bestaan nu eenmaal standjes ongeduld. Wel jammer van de punten die daar blijven liggen, maar het is niet anders.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 09:58

Ik rijd L1, maak een vloeiende overgang (paar pasjes stap) , zet hem netjes neer en aan de teugel natuurlijk, pak mijn teugels en zweep in mijn linkerhand en breng mijn rechterhand tot net achter mijn been en knik even (wel strak, niet zo'n slap knikje) vervolgens pak ik de teugels weer en rij ik lekker vlot en recht (en aan de teugel) weg, heb ik meestal een 7

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:11

Ik lach eigenlijk nooit echt, ben ik te geconcentreerd voor. Ik sta stil en neem echt de tijd om te groeten. Ik neem de teugels in 1 hand, leg mijn arm naar achteren, (niet zo´n overdreven gooi naar opzij/omhoog Haha! ) en doe een kort rustig knikje naar de jury. Dan neem ik heel rustig weer de teugels op maat, kijk de jury aan en rijd dan weg. Ik kom wel zelfverzekerd binnen.
Je hebt ook mensen die heel onzeker binnenkomen, dat vind de jury vaak niet zo leuk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:54

Onze oude profi op de club heeft ons wel aangeraden om omzichtig te groeten, met arm richting paardenbips en diepe knik, maar vooral lachen en niet de jury uitlachen (haha). Bij een wispelturig paard groet ik liever iets minder uitgebreid; kortere knik dus.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 13:03

dus beste kan ik gewoon in een net tempo binnenkomen (zelfverzekerd,maar ook niet te Haha!) dan ongedwongen overgang,drie pasjes (ongeveer) stappen rustig stil laten steen,geen overhaaste en rustige groet en netjes lachen,teugels oppakken en net tempo doorrijden.
de eerste keer had ik zo'n dikke vent die me dom lach aan te kijken en moest ik van lachen,had ik een mooie dikke 5 Haha! *LOL*

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 13:03

lach=lag Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:14

Het geen wat RunningKawa zegt, Alleen kijk je dan gewoon, knikt, langzaam, niet zo van 123 klaar Tong uitsteken
en wanneer je dan weer op kijkt moet je de jury aankijken en op je liefst en vriendelijkst lachen Knipoog

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:06

ik groet altijd eenvoudig en zonder m'n eigen evenwicht te verliezen. probeer dat mijn paard dus eerst voll stil staat (sommige kunnen dat niet). en dan pas groeten. dus niet snel en wegrijden.

ik zag zo eens een meisje op jumping, en ze moest groeten (ja normaal moet dat niet, maar was een oefenjumping). en ze zwaait haar hand daar, een halve toer, en buigt zo ver dat ze op de nek van haar paard ligt! iedereen begon daar te lachen, ze snapte het helemaal niet Haha!

Enya - Daya :-)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:09

ik zag zo eens een meisje op jumping, en ze moest groeten (ja normaal moet dat niet, maar was een oefenjumping). en ze zwaait haar hand daar, een halve toer, en buigt zo ver dat ze op de nek van haar paard ligt! iedereen begon daar te lachen, ze snapte het helemaal niet Haha![/quote]

Wat een gekkert zeg Tong uitsteken
ik heb op mijn verslag wel altijd een 8 of 9 voor groeten Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:08

Ik moet als jurylid bekennen dat ik vaak niet eens kijk naar de gezichtsuitdrukking. Ik ben zo druk met kijken of het halthouden op zich er netjes uit ziet en of ze bv. niet met zweep in de hand groeten dat de gezichtsuitdrukking me vaak niet eens opvalt.
Bovendien lach ik zelf ook niet: ben geconcentreerd bezig en dan kan er meestal geen lachje vanaf. Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:18

Fitzroy schreef:
Ik moet als jurylid bekennen dat ik vaak niet eens kijk naar de gezichtsuitdrukking. Ik ben zo druk met kijken of het halthouden op zich er netjes uit ziet en of ze bv. niet met zweep in de hand groeten dat de gezichtsuitdrukking me vaak niet eens opvalt.
Bovendien lach ik zelf ook niet: ben geconcentreerd bezig en dan kan er meestal geen lachje vanaf. Knipoog


Hihi, Jureer je manege wedstrijden?
Bij ons word niet gekeken naar het geen wat je presteerd, maar vooral of je het goed aanpakt en of je de juiste hulpen geeft.
Op de manege rijden de meeste mensen maar 1 keer per week, geen gelegenheid om te oefenen dus en meestal op een andere paard.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:19

manege klasses worden altijd anders gejureerd.
als je daar M rijd, moet je toch blij zijn in het echt een B punt te kunnen halen.
logisch natuurlijk, omdat iedereen op de paarden rijd en je niet helemaal op elkaar kunt inspelen.
Als de jury dan zo streng is als in het echt, is de lol er snel af
en dat is jammer
wat plezier moet er altijd blijven

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:22

Ik kreeg altijd te horen dat de juryleden wel moesten dneken dat ze een verschrikkelijke misdaad hadden begaan de manier waarop ik keek Haha!
Maar had toch altijd netjes een 7 of 8 voor mijn groet.

Ook gewoon geconcentreert en serieus bezig dus.

In het begin was het draf, paar stappen draf, netjes stilstaan, hand aan de zijkant van mijn been en een korte knik, vaak te snel omdat ik het idee had dat de proef op zich belangrijker was, toen zat ik dus standaard op een 6.

Later kwam ik vanuit draf tot stilstand, soms nog met een pas of 3 stap ertussen. Deedt op mijn gemak mijn hand weer richting been, knikte rustig maar ook weer niet te uitgebreid, pakte netjes mijn teugels weer goed beet en stapte/draafde na een paar tellen relaxed weg.

Knikken, teugels pakken en wegracen vondt ik er altijd zo afgeraffeld uitzien.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:22

De lol is er voor mij ook redelijk af gegaan. We krijgen nu jury's die ook gewone wedstrijden jureeren. Heel streng, maar daar leer je wel heel goed van. Dus ik doe gewoon weer elke keer mee
Ik weet niet welke niveua's er zijn. Wij rijden F's
per F moet je dan 2 winstpunten hebben om door te gaan naar de volgende. En per wedstrijd kan je maar 1 winstpunt halen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Jaydee

Berichten: 1576
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:06

Altijd als ik ga groeten dankom ik recht aan rijden even vriendelijk lachen naar de jury.. ! ik ga ongeveer 3 pasjes door zitten diep in het zadel zitten en goed je been er aan dan heb je het kans dat ie vierkant staat! je moet met het groeten goed opletten dan hij recht over de A-C lijn loopt dan heb je ook nog kans dat je een beter cijfer krijg!.... Je hebt wel is in de proef met halt houden dat ze zeggen dat je te veel slingert! dus als je daar oko goed op let dan weet je dat het goed komt Knipoog

ANDOR, rust zacht lieverd! Ik zal je nooit vergeten! {7.2.2010}

www.joycedevos.nl
www.horsecharms.eu
Horse Charms Webshop! Voordelige touwhalsters in alle kleuren, rhythmbeads, manenclips en veel meer!
Doe mee aan onze acties op Facebook & Hyves!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:45

Heb onderling wel eens geintjes ermee uitgehaalt.... Onderlinge wedstrijden zag ik toch altijd als oefenparcours. bv. lekker zitten zwaaien of een overdreven diepe buiging maken enzo.... Lol als er allemaal van die overdreven zenuwachtige penniekinderen zitten te kijken hoe hoog als je wel moet springen. (starte onderling meestal Z)

maarre even ontopic: lekker vlot binnenkomen onder het motto van hier kom ik aan en ik zal eens even wat laten zien. Nette evt. progressive overgang naar het halthouden. Hand ietsje naar achteren en beschaafd knikje. Opletten met wegrijden dat ie niet gaat slingeren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ladypronk, YandexBot en 8 bezoekers