Noodlanding met luchtballon kost paard het leven...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:30

dit was op het nieuws vanavond. Er moesten een aantal luchtballonnen een noodlanding maken in een weiland en daarbij brak een paard zijn been en moest afgemaakt worden.
Afschuwelijk verhaal, vreemd ongeluk.
het zal je paard maar zijn.


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:35

Gatverdamme, wat vreselijk! Inderdaad, je zult maar een telefoontje krijgen!!!!!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:36

is die luchtballon op dat paard geland ofzo?
wel banketstaaf voor dat beest, maar anders waren er misschien meer doden gevallen.

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:38

Moet er toch niet aan denken Boos!
Jaren geleden is vlakbij de manege waar m'n bijrijdpaard stond ook gebeurd. Geen hele ernstige verwondingen gelukkig, maar de paarden die er op dat moment stonden gingen totaal door het lint, en dan sta je daar dus....je kan niks doen op het moment dat het gebeurt Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:40

mwah, mijn hart gaat vooral uit naar het paard dat daar niks vermoedend in een weitje staat en vervolgens de schrik van zijn leven krijgt omdat er een enorme luchtballon op hem af komt. Hij zal wel zijn gaan rennen etc. waarbij hij zich dus -fataal- heeft verwond.
Persoonlijk vraag ik me dan af waarom nou dat weitje en niet het lege weitje verderop of een aardappelveld ofzo.
Bovendien, ik heb een ietsiepietsie verstand van luchtvaartweer en hoe haal je het in je hersens om met dit onbestendige weer met je luchtballon te gaan spelen??? De noodlanding moest nl. omdat de wind draaide..... yeah right *wat een verrassing*.
Bluh, ik ben echt heel boos. Paarden tellen geloof ik niet echt mee (bah, wat ben ik boos).

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:44

Misschien was dit wel zo'n commerciele ballonvaarttocht? Die dus koste wat kost moet doorgaan want stel dat er een dagje niks verdiend wordt.... Boos!
Dan nog, toen wij toendertijd die ballon zagen aankomen ging hij eerst vrij dicht over een paar andere landjes heen voor hij neerging. Op die landjes stonden ook paarden en die gingen ook aardig aan de kletter. De koeien ook trouwens.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:04

Zoiets is hier een paar jaar geleden ook gebeurd. Ook al was het niet met een luchtballon, maar met een vlieger.
Ipv naar hte strand te gaan met hun vlieger, gingen die luie mensen in de wei naast een paard vliegen. Paard in de stress, door de draden en de rest kunnen jullie zelf wel bedenken Boos!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:18

Wat een idioten zeg... Boos! Arm dier! Verdrietig

Net als het paard van mijn stalgenoot dat pas geleden is afgemaakt omdat ze verlamd was na een val, omdat er zo nodig mensen vuurwerk af moesten steken. Sommige mensen zou je echt... Boos!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:28

Een paar jaar geleden is er een ongeluk met mijn tante gebuurd. Ze hadden niet eens op mogen stijgen maar omdat het feest was.... Ze waren namelijk 25 jaar getrouwd. De landing ging iets te abrupt. De ballonvaarder zei dat het ook anders kon en steeg weer op. de tweede landing ging helemaal verkeerd. Een rukwind pakte de ballon waardoor die meters door het land werd getrokken. Mijn oom viel eruit net als de ballonvaarder. mijn tante viel er ook uit maar klampte zich vast.

De luchtbalon ging door het ledige gewicht weer omhoog. Mijn tante kon zich niet meer vasthouden en viel naar beneden. op slag dood. mijn oom heeft het voor zijn ogen zien gebueren.

Steeds als ik iets lees over een luchtballon of als ik er een zie dan denk ik mijn lieve tante.

ballonvaren....niets voor mij

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:32

Gadverdarrie wat een verhalen....
Ik heb het toch al niet op die ballon-dingen... zeker nu ik dit weer lees...
Ik blijf wel met beide beentjes aan de grond...

Sterkte Heike... ik kan me voorstellen dat dit weer nare herinneringen boven haalt....

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:46

Ik ga helemaal met Smaxie mee.. Ben er helemaal stil van..........

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 22:04

Getsie.....maar waar is dat dan gebeurt Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 23:16

Het is gebeurd in de buurt van maarssen.

Heike wat een naar verhaal, vreselijk. Het probleem is dat een ballon eigenlijk niet zoveel dingen heeft om m onder controle te houden, geen stuur, etc.

Jura, het verhaal van het vuurwerk heb ik gemist, wat afschuwelijk zeg.
het mooiste vuurwerk vond ik dat in Sydney, vooral omdat het lekker ver weg was, ik ben als de dood voor vuurwerk en ik zal er nooit of te nimmer bij in de buurt gaan. Elke oud en nieuw hou ik weer mijn hart vast, arme paarden.
Harde knallen en dingen in de lucht zijn voor dieren nauwelijks te begrijpen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 06:55

Als ik dit lees ben ik opgelucht...

Voor 1 maand terug is er ook een bij onze buren geland, mijn paarden stonden in de paddocks op 20 meter afstand en de friezen stonden in de wei ook op zo'n 20 metr afstand.
Die friezen kijken niet zo snel ergens van op,
maar wat als mijn paarden niet in zo'n begrensd paddockje hadden gestaan maar in de grote wei?
Wie weet hadden ze door onze omheining heen gelopen en door het prikkeldraad van de buurman...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 07:58

Is bij ons vroeger op stal bij gert van eck in de meern ook gebeurd. Kudde sloeg op hol door het hek en 1 paard kwam met been in het hek terecht en brak zijn been en viel in de sloot. Aan de andere kant vd sloot was hij er nog zelf uitgekomen met gebroken been, zijn knie stak door zijn vel eruit. Hij is afgemaakt en kon op dat moment niet verdoofd worden ter plaatse want dan zou hij de pijn niet voelen en er nog meer op staan. Hij is ingespalkt en meegenomen naar Utrecht. Maar er was niks meer aan te doen. Dit was een 2 jarige uniform, Jigger.
In het land lag wel een vlieger...............dat is misschien de reden Verward

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 10:33

sja, als andere mensen mijn paarden zo in de vernieling brachten, bracht ik hen in de vernieling!!!!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 15:02

Gatsie, wat verschrikkelijk allemaal!!! Ik ben blij dat wij zo'n klein weilandje hebben dat ze er niet in kunnen landen (hoop ik). Sterkte allemaal!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 18:25

Ik heb zelf wel eens in een ballon gevaren en het is best mooi. Onze dieren hebben het er ook niet zo op als er zo'n ding overkomt, maar ze zijn het wel gewend omdat ze ook heel vaak bij ons opstijgen (een kennis van ons is ballonvaarder, vandaar). Wel zielig natuurlijk voor dat paard, maar als het bij een koe of een schaap gebeurd was, was er vast niet zoveel aandacht aan geschonken.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 20:25

Ik woon 5 minuten van de plaats waar die balonnen op gingen stijgen. Er was te weinig wind en heel weinig zicht. Ik moest naar een bruiloft en kwam dus langs die plek waarz e omhoog gingen. Op eht vliegveld waren alweer balonnen neer gekomen die dus zonder de wind niet omhoog konden komen. Verdereop zag je een balon in een weiland liggen. En een ballon tegen de bomen hangen of een boerderij. Hemelsbreed 200 meter staat mijn paard.
Een ander vrouwtje bij ons op stal had haar merrie met veulen daar in het land lopen. Ze was gelukig zo verstandig om die 's middags uit het land te halen en op stal te zetten. De balon in het weiland lag nl. in het haar stuk. Ik zei nog tegen mijn man, wat heeft ze dit slim gedaan. De **$#### hebben nog staan proosten op een behouden vaart in plaats van dat ze die mensen gingen helpen. Hier zijn geen woorden voor. Willen ze ook nog dat de boeren ze komen helpen als ze in eht land van een boer geland zijn en hun oogst vernietigd hebben. Of hun dieren verwond.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 21:14

jeeetje wat een enge verhalen de laatste tijd. het zal je paard maar zijn Boos! dit is btw het 2de topic erover

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, ikkedus, Mark0919 en 56 bezoekers