Weeh, Ik wil niet.. Robin weg?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Weeh, Ik wil niet.. Robin weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 11:49

Zoals sommige waarschijnlijk wel weten heb ik in Februari ofzo Robin teruggehaald bij de mensen waaraan ik hem verkocht had. Hij heeft toen een tijdje bij ons op stal bij de jaarlingen gelopen en ik maakte soms nog een buitenritje met hem. Toen is hij verhuisd naar een collega van mijn vader. Hij woont op een boerderij en heeft een weiland met een stal. Die man heeft ook een dochtertje van 9 jaar die op paardrijden zit en die hobbelt 1 x in de 2 weken een beetje de wei rond. Ze wonen aan de rand van het bos dus ik ga ook wel eens lekker een buitenritje maken in het bos daar. Toen we Robin terughaalde, werd er gezegd dat hij helemaal op was en niet meer bereden kon worden. Maar ik merk nu toch wel wat anders. Als ik erop klim en de bossen inga, wil ik rustig stappen maar gaat meneer dribbelen, als ik hem dan laat gaan gaat ie in een knoerharde galop het pad af. Heerlijk. Helaas woont die collega van mijn vader niet echt naast de deur en kunnen we er niet iedere dag naartoe. Ik zou hem graag wat meer willen rijden en daar had ik het over met mijn vader.
De volgende dag kwam hij naar me toe. Er werkte een vrouw bij hem op het werk, die al 30 jaar paardrijdt. Ze wilde graag een paard, maar kon het aankoop bedrag niet echt opbrengen en dure stallingskosten ook niet. Mijn vader stelde toen voor om Robin aan haar te geven. Ik natuurlijk gelijk in tranen...
Maar als ik er goed over na denk is het misschien wel beter voor hem. Die vrouw woont dichterbij, heeft genoeg ervaring, en kan hem wat vaker rijden en zijn conditie trainen.
Maar de gedachte dat hij niet van mij is, doet me toch pijn. Het was wel mijn allereerste echte rijpony en ik ben gewoon echt gek op hem. Ik heb hem toen verkocht en er ontzettend spijt van gehad, vooral omdat het niet met hem ging zoals ik het wilde. Toen ik hem terug haalde kreeg ik ook de schrik van mijn leven.
Ik ben zo bang dat ie niet goed verzorgt wordt. Maar dat is helemaal niet. Het dochtertje van mn vaders collega poetst hem nu iedere dag en knuffelt de hele dag met hem. Dat blijft ze dan doen. Die vrouw maakt er wat rustige ritjes mee en betaald de stalling. Ik mag nog langskomen om soms nog lekker wat met hem te rijden..
Klinkt eigenlijk ideaal, toch? Maar toch wil ik het niet.. Huilen Ben ik dan zo hebberig?
Ik heb gezegd dat ik eerst die vrouw wilde ontmoeten en haar met hem bezig wilde zien. Dus vanavond om 6 uur hebben we afgesproken bij Robin...
Aan de ene kant heb ik er wel zin in, maar aan de andere kant zie ik er best tegenop..
Het gaat gewoon om de kosten, zodat mijn ouders die niet meer hoeven te betalen. Maar het idee dat ik niets meer over hem te zeggen heb. Wat nu als er wat ergs gebeurt met hem en die vrouw een beslissing neemt waar ik het niet mee eens ben?
Robin is natuurlijk niet de jongste meer...

Pff, moest het even van me afschrijven.. Huilen


Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:54

Klinkt inderdaad als een moeilijke beslissing..
Misschien is het inderdaad wel beter voor hem, maar zoals je zelf al zegt heb je dan helemaal niks meer over hem te zeggen.. en dat lijkt me ook best wel moeilijk.
Vooral omdat ze dan kunnen doen met 'm wat ze willen.
Hopelijk is het een hartstikke aardige vrouw die er verstand van heeft, en kunnen jullie Robin er met een gerust hart achterlaten!
Sterkte!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:17

Misschien kun je een contractje opstellen waarin staat dat ze Robin niet mag verkopen en als ze hem kwijt wil ze weer bij jullie aanklopt.
En verder vind ik dat je toch aan Robin moet denken hoor. Hij krijgt daar een lekker leventje. Laat hem dan toch gaan, gun hem dat!


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:39

Ik zou Robin niet weggeven maar aan haar in bruikleen geven. Dan heb je toch nog wel wat zeggenschap straks. Wel goede afspraken maken en op papier zetten.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:42

Idd is wat Lielle zegt geen optie? Het vrouwtje heeft haar eigen paard, maar zit er niet 100% aan vast, wat voor haar een voordeel is, Robin zijn stalletje wordt betaald en hij wordt lekker verzorgt! Dat lijkt de ideale oplossing.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:20

Ik zou Robin niet zomaar weggeven. Wat Lielle zegt klinkt een stuk beter.
Geef die mevrouw robin in bruikleen. Op die manier behouden jullie de zeggenschap, maar heb je niet de kosten...

* To Belg, or not to Belg *

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 17:25

Ik denlk dat dat idd een betere oplossing is.gewoon een contract opstellen dat als hij ziek word oid jullie 'm terug krijgen ofzoiets

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:35

mischien dat je robin zelf kan houden en zij gaat hem verzorgen?
is ook een optie toch? jij bent dan nog steeds baas maar als het niet anders kan is het nog steeds een mooie optie dat je toch mag blijven komen rijden enz.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 19:12

soort van bruikleen idee
zij betaalt het onderhoud en mag hem als eigen beschouwen
maar de uiteindelijke beslissingenals er iets met hem gebeurd blijft bij jou

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:31

idd wat lielle zegt, Je verkoopt em toch maar geeft hem weg?
Als je nou afspreekt dat zij de stalkosten betaald en daarvoor in ruil met hem bezig mag zijn en mag beschouwen als eigen pony, maar jij houdt de papieren en het recht om bv te zeggn over 2 jaar van, en nu wat minderen of jij het laatste besluit mag nemen in bv zaken met de Da.
succes met de keuze!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 20:36

Nou inmiddels ben ik weer terug. Beetje gekletst met dat vrouwtje, vondt haar echt héél erg aardig en had ook het idee dat ze wel redelijk veel van paarden afwist. Ik heb m nog een beetje gereden.. Lekker geknuffelt.
Ik heb er toch wel best een goed gevoel over. Helaas was hem in bruikleen geven niet in mijn hoofd opgekomen. Boos! Alles is nu dus al geregeld.. Maar zodra hij ziek is of als er wat gebeurt, ben ik de eerste die ze belt en mag ik ook mee beslissen.
Ze snapte heel goed dat het moeilijk was om je eerste echte eigen pony weg te doen. Het klikte dus gelukkig wel heel goed tussen ons en tussen haar en Robin ook wel. Ze zei dat ik haar maar gewoon moest beschouwen als een bijrijdster die alle kosten betaald. Als ik van te voren even laat weten wanneer ik wil rijden dan is dat gewoon goed, dan rijdt zij die dag niet meer. Ik mag ook gewoon langskomen als ik wil enzo, maar als ik wil rijden moet ik het wel even laten weten om te voorkomen dat hij 2 x gereden wordt.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:02

toch zou ik dat idee van bruikleen gewoon nog even bespreken. Eerst me je vader en dat met haar. Het maakt het voor jullie allemaal duidelijker, en dat lijtk me wel zo prettig.

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:38

Lielle schreef:
Ik zou Robin niet weggeven maar aan haar in bruikleen geven. Dan heb je toch nog wel wat zeggenschap straks. Wel goede afspraken maken en op papier zetten.


ik denk dat ze dat miss ook wel had kunnen doen ja maar hijs nu al verkocht/weggegeven... StErKtE MeIs!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Neon, SemrushBot en 47 bezoekers