Bandages als bescherming op de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 20:15

Wat voor bescherming gebruiken jullie bij jullie paarden als ze op de trailer staan? India gaat dus verhuizen, en nou heb ik alleen bandages. Heeft dat wel zin, en hoe kan ik ze het beste omdoen? Hetzelfde als normaal? Kweet het nie hoor Verward


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:21

Ik heb transportbeschermers. Je kunt ook bandageren als je weet hoe dat moet. Anders eventueel peesbeschermers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:24

eskadronspringschoenen en stalbandages

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:29

Onze paarden gaan altijd "kaal" op de wagen, maar ik moet erbij zeggen dat je die echt de hele reis niet hoort of voelt. Ze zijn enorm op hun gemak in de wagen en doen nooit gek.
Ik denk dat anders bandages, maar dan wel in combi met springschoentjes (kroonrand bescherming) afdoende zijn. Veel transportbeschermes zijn nl. errrrrrrreg mooi maar snel aan gort als er iets gebeurt. Weggegooid geld dus.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:35

Hoi,

Transpotbeschermers zijn er speciaal voor gemaakt dus die vind ik het beste!

-x- Daphne

(L)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:39

Vraag voor de gein eens aan een paardenEHBO-leraar wat 'ie van de meeste transportbeschermers vindt! De meeste zijn echt alleen maar mooi....

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:55

klopt, maaaaaaaaaar er staan ook errug goede in de divoza gids....helemaal met zo'n huls en dan een speciale voering, maar ze kosten meer dan 200 per 2.....das wel errug duur
ik houd het altijd bij springschoenen en dikke bandages......
groetjes liselot
ps, non ik heb nog wel springschoenen.....

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:08

Mijn paarden staan ook altijd kaal op de trailer.
Behalve afgelopen weend met verhuizen. waarom ? weet ik eigenlijk niet.
Felix hing over de stang in de trailer dus misschien maar goed dat ze om zaten.
Het zijn wel van die slappe dingen, ik gebruik ze normaal als ze naar een keuring/wedstrijd moeten om de voeten schoon te houden. Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 21:25

Dank jullie voor de reacties! Ik kan bandageren, dus doe bandages voor en achter, en dan voor springschoenen! Tja, ik ga nog geen transportbeschermers kopen, ze groeit nog veels te hard, en voor die paar keer kan het wel zo. En ik wil liever niet dat ze kaal op de trailer staat, omdat ik haar dus deze week voor het eerst op de trailer zet Haha! Tja, heb het wel geoefend, ze loopt zo op de klep, dat is geen probleem, dus erin gaat ook wel goed, weet ik zeker, want ze wou er uitzicht zelf al in lopen Party!! Maffe knol Haha!


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 00:04

Ik neem alleen nog maar transportgamaschen!! Als het niet anders gaat of je wilt voor die ene keer geen kopen, bandageer je paard dan, mét zulke dikke pads eronder! Vorig jaar is mijn Dikke in de trailer gefallen Verdrietig (omdat hij zich zeer schlecht kan stabilieseren in de trailer).Gelukkig was hij gebandageerd, met pads eronder. Bij de val heeft hij z´n ijzers afgetrapt en de hele trailer zat vol bloed, de bandages waren aan gort, net zoals de pads. Toch hebben die dingen de ergste klap opgevangen, uiteindelijk had hij "alleen maar" een paar vleeswonden!! Na veel oefenen het afgelopen jaar, gaat hij nu weer braaf in de trailer. Als er een vaste wand in zit, moet ik hem alleen transporteren, met de wand opzij, zodat hij "breder" kan staan. Als we met de trailer van mijn vriendin gaan, kunnen ze wel met z´n tweeen staan; zij heeft geen vaste wand, maar zo´rubber mat tussen de paarden. Daar kan ´ie ook wijdbeens in staan Lachen !
groetjes, Sterre

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 07:24

Transportbechermers zijn alleen maar voor het schoonhouden van de benen, maar als een paard behoorlijk wild doet, helpen ze niet echt. Bandageren helpt dan beter, idd met dikke onderlappen eronder. Sterre, wat denk je dat er met je paardje gebeurd was, als ze transportbeschermers om gehad had? Dan was ze waarschijnlijk nog meer gewond geweest. Als je wat omdoet en je kan goed bandageren is dat beter, kan je niet goed bandageren, kan je beter nioets gebruiken of dan toch maar transportbeschermers. Losgeraakte bandages kunnen ook meer kwaad doen dan goed. Volgens mij zijn transportbeschermers gemaakt voor het gemak van de mensen, omdat het mooi staat, omdat veel mensen niet goed kunnen bandageren, omdat het voor ruitersportzaken geld oplevert, maar niet om je paard goed op de trailer te beschermen.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 10:09

Hij gaat alleen met peesbeschermers en strijklappen op de trailer. Als het warm is en ik ga met de vrachtwagen doe ik niets om. Dit ivm met kans op dikke benen.

Mijn paard is gevallen van de trailer door mooie transportbeschermers. Ze pasten goed maar doordat hij erop kon gaan staan kon hij het andere been niet optillen. Gevolg hij viel achterover van de trailer. Hij drufde na dit geval in geen meter van een trailer te komen. Van de zomer zijn we weer gaan oefenen en met veel geduld zijn we er doorheen gekomen. Hij loopt nu de trailer op alleen moet ik niet op of om doen.

Idd Transportbeschermers zijn mooi Schijnheilig en niet functioneel. Gebruik dan liever lappen met bandages of beschermers.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:15

Hi Jet,
Het grote voordeel van transportgamaschen vind ik toch wel dat ze veel hoger om het been gaan. Ik heb wel een paar stevige tg gekocht, niet van die goedkope dingen.
Hmmm, je brengt me nu toch een beetje aan het twijfelen. Toen het ongeluk gebeurde, was hij gebandageerd en dat ging dus fout Verdrietig , nu hij tg heeft en het trailerrijden weer goed gaat, krijg ik misschien toch een beetje vals gevoel van zekerheid Verward .
Ik kan wel goed bandageren (volgens de examinator van de ruiterpas *gg*), dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Kweenie, misschien bandageer ik hem op de volgende rit toch nog maar een keer. Je hebt wel gelijk als je zegt dat tg tussen z´n benen gevaarlijker zijn als afgetrapte bandages.
In iedergeval ziet ´ie er met bandages veel wijzer uit als met tg *LOL* !
groetjes, Sterre

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-09-03 12:19 ]</font>

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:22

Ik kwam net met de gedachte dat een goede combinatie voor te reizen misschien die peesbeschermers van Action(die gaan rondom) of Professionals Choise zijn. (Merkloos zal ook wel goed zijn hoor maar nu weten jullie welke in bedoel) en dan in combinatie met springschoenen.
In feite heb je dan hetzelfde als transport beschermers alleen is het niet in een stuk en sluit het veel beter aan op het paardenbeen.
En ze zijn er tegenwoordig ook voor de achterbenen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:32

Als je je paard niet veel vervoerd zou ik toch opteren voor de bandages. Het is dan vrij stom om zoveel geld uit te geven voor transportbeschermers. Hoewel ik hier alle verhalen gehoord heb, ben ik toch nog altijd van plan om transportbeschermers (van Eskadron) te kopen. Vooral als bescherming voor de hakken.

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Grassh0pper en 153 bezoekers