SBS en BWP

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

SBS en BWP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 10:32

heeft een van jullie bokkers een SBS sportpaard, een belgisch sportpaard dus. als je een BWP hebt, hoor ik dat ook graag. k had eens willen weten of er veel BWP en SBS in NL zijn. van nathalieke weet ik dat ze een SBS rijdt, Tlove heeft er een.

doen ze het goed in de sport? wat vind je van hun karakter, beweging,...?

Enya - Daya :-)


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:37

Er lopen hier in het zuiden van nederland zat belgisch gefokte paarden rond. Heb er zelf eentje gehad, van Jokinal de bornival (van superhengst alme). Dat beestje was net een elastiekje. Kon het echter snel met winst verkopen dus dat heb ik maar gedaan.

De hond is de betere mens

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:57

[naam verwijderd] is een frans gefokte SBS. Fotos in mijn profiel.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 10:57

ja, idd, de stal van jokinal ligt ook helemaal bovenaan belgië Lachen Lachen
zag dat jokinal nikita als afstammeling heeft, dat is de enige die ik vond, toevallig jouw paard??? Haha!

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 10:58

Dees schreef:
Neve is een frans gefokte SBS. Fotos in mijn profiel.


ze loopt wel leuk zo te zien, mooi lang, ze heeft een aansprekend hoofdje. wat doe je zoal met haar? zag B+3 winstpunten, enkel dressuur of ook springen?

Enya - Daya :-)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:03

ponyzotje schreef:
ja, idd, de stal van jokinal ligt ook helemaal bovenaan belgië Lachen Lachen
zag dat jokinal nikita als afstammeling heeft, dat is de enige die ik vond, toevallig jouw paard??? Haha!

Nope, deze was een ruin. Had geloof ik een beroerde naam maar ik weet niet meer precies welke.

De hond is de betere mens

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:13

ponyzotje"]
[quote="[naam verwijderd] schreef:
[naam verwijderd] is een frans gefokte SBS. Fotos in mijn profiel.


ze loopt wel leuk zo te zien, mooi lang, ze heeft een aansprekend hoofdje. wat doe je zoal met haar? zag B+3 winstpunten, enkel dressuur of ook springen?
[/quote]

Dank. [naam verwijderd] is eigenlijk wat compact gebouwd, haar kortere rug geeft nog wel eens problemen. Ze heeft een grappige manier van bewegen, die nog het meeste weg heeft van Friese paarden, [naam verwijderd] loopt erg opwaarts, waardoor het voorwaartse soms wat verloren gaat. Hebben SF-gefokte paarden vaker last van. [naam verwijderd] heeft ook dat knietje.

Ik rijd er in de sport alleen dressuur mee. Ze heeft niet het meeste talent daarvoor (zit bijv. geen goede middendraf op). Haar hart ligt echt bij het springen. Ze is nog nooit in een parcours uitgebracht, en toch, als we moeten groeten naar de jury en achter de jury is een parcours opgebouwd, voel ik haar naar de hindernissen trekken. Ze heeft absoluut springtalent, en kwa mentaliteit kon het wat springen betreft nog wel eens 'een echte' zijn... ik bezin me nog op manieren om haar de springcarriere te gunnen, zonder dat ikzelf ook mee moet.

[naam verwijderd] heeft een fantastisch karakter. Ze hinnikt zodra ze me ziet, is goudeerlijk, behoorlijk betrouwbaar. Ze heeft wel haar bloederige trekjes (zo'n 30 % volbloed), maar zodra het er echt op aan komt, kan ik op haar rekenen. Ze doet het voor mij. Ze heeft ook een lekker zacht velletje, wat 's winters veel weg heeft van een konijnenvelletje (niet te scheren!).
Ondanks dat ze dus niet zo geschikt is voor een dressuurcarriere, is [naam verwijderd] gewoon simpelweg niet te koop. Ze is een vriendin.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 11:29

Dees"]
[quote="ponyzotje schreef:
ze loopt wel leuk zo te zien, mooi lang, ze heeft een aansprekend hoofdje. wat doe je zoal met haar? zag B+3 winstpunten, enkel dressuur of ook springen?


Dank. Neve is eigenlijk wat compact gebouwd, haar kortere rug geeft nog wel eens problemen.
[/quote]

ik bedoelde dat je haar mooi lang over de rug reed. ben weer eens te kort geweest Lachen
zag er niet meteen het compacte in maar ach, ik Lachen

bedankt voor je verdere uitleg, zeker een heel leuk paard!

Enya - Daya :-)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:04

Ik heb een BWP'er van Magic Owl (vv Oula Owl)

en aa moeders kant zit Amor, wat goed te merken is, foto's staan in mn profiel *hinthint*

we zijn nu M2+2 maar ff uitgereden omdat hij na een val last heeft van zn rug, en nu komt er gelukkig een fysio voor z rug, hoop volgend voorjaar Z1 te gaan starten!

ken nog een paard met dezelfde vader, alleen een engelse volbloed als moeder, heeft dezelfde chique uitstraling als die van mij, maar staat nog hoger op zn benen, en is nog wat fijner&smaller van bouw.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 16:29

wat een prachtig paard is destiny!!! volbloed oula owl erachter, idd. echt een heel mooi en netjes paard!

Enya - Daya :-)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:35

Ik heb een BWP merrie, officieel genaamd Pin-Up van Paemel, maar omgedoopt naar Kore. Ze is een vosmerrie van Feinschnitt I vd Richter X Furioso Z. Foto`s staan in mijn profiel.


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:13

ponyzotje schreef:
wat een prachtig paard is destiny!!! volbloed oula owl erachter, idd. echt een heel mooi en netjes paard!


Quentin is mn BWP'er, die staat er ook het meeste in, Destiny is een holsteiner, das de kleinste met 4 hoge witte beentjes, maar ik weet eigenlijk niet of ze in mn profiel staat *schaam schaam*

maar ik vind ze alle2 evenmooi Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:30

Mijn profiel staat vol met BWP'ers Knipoog Heb een aantal jaar op een stal gewerkt waar alleen maar BWP'ers stonden (een paar SBS *bijv. Horizon de Caryan* en nog een paar SF)
Veel waren van Jokinal de Bornival, Heartbreaker, een van Darco en er stonden er ook een paar van Landaris

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 21:15

Renske20"]
[quote="ponyzotje schreef:
wat een prachtig paard is destiny!!! volbloed oula owl erachter, idd. echt een heel mooi en netjes paard!


Quentin is mn BWP'er, die staat er ook het meeste in, Destiny is een holsteiner, das de kleinste met 4 hoge witte beentjes, maar ik weet eigenlijk niet of ze in mn profiel staat *schaam schaam*

maar ik vind ze alle2 evenmooi Lachen
[/quote]
sorry, ik bedoelde natuurlijk quentin, dat stond immers in je profiel, was even verstrooid, had het wel op die dressuurbink Lachen. ik vind ze trouwens beide mooi hoor, maar het moest quentin zijn waarover ik een oordeel wou vellen Haha!
destiny staat er wel in, volgens mij of ik moet al heel scheel gekeken hebben

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 21:20

Tinne"]
Mijn profiel staat vol met BWP'ers Knipoog Heb een aantal jaar op een stal gewerkt waar alleen maar BWP'ers stonden (een paar SBS *bijv. Horizon de Caryan* en nog een paar SF)
Veel waren van Jokinal de Bornival, Heartbreaker, een van Darco en er stonden er ook een paar van Landaris
[/quote]

aah darco Kwijl
waarom heb je je profiel nou gecollageerd? Haha! mooie foto's wel!
jokinal?? desiree had daar dus een paardje van, zie hoger dit topic. leuk om te horen Lachen.

[quote="Koortje schreef:
Ik heb een BWP merrie, officieel genaamd Pin-Up van Paemel, maar omgedoopt naar Kore. Ze is een vosmerrie van Feinschnitt I vd Richter X Furioso Z. Foto`s staan in mijn profiel.


mooi paard, vooral de manen!
jammer dat je niks doet met het springbloed Extreme duivel Haha! Knipoog
maar ze loopt heel netjes te zien van de rijfoto's. bedankt voor de aanvulling

Enya - Daya :-)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:42

Citaat:
jammer dat je niks doet met het springbloed Extreme duivel Haha! Knipoog
maar ze loopt heel netjes te zien van de rijfoto's. bedankt voor de aanvulling


Ja weet ik, maar ik vind springen beetje eng... Sigaar Haha!
Als ik nou een goede springruiter kon vinden, dan mag die Kore van mij best uitbrengen als het goed gaat! Iemand????

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 15:51

ohja, dat topic ging dus idd over mij Haha!
ik hoop dat je iemand vind, anders een plaatselijke instructeur? die vragen minder dan profesionele ruiters. nadeel is dat je als je ze niet kent niet echt weet hoe ze te werk gaan.

Enya - Daya :-)

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:18

ponyzotje schreef:
aah darco Kwijl
waarom heb je je profiel nou gecollageerd? Haha! mooie foto's wel!
jokinal?? desiree had daar dus een paardje van, zie hoger dit topic. leuk om te horen Lachen.


Iedereen was aan het zeuren dat er teveel foto's in profiel stonden Haha! Dus heb ik er maar een collage van gemaakt Lachen

Kennen jullie trouwens de dekhengst: Radieux? (v. Heartbreaker)
Hij word volgend jaar de sperminator van Ivanka *LOL*

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 15:33

nope ken ik niet. heb je daar meer info of een site van?

Enya - Daya :-)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:33

haha Koortje ik heb hetzelfde als jij!ook een springer, maar geen ruiter die hem uit wil brengen, dus ga ik het eindelijk zelf doen, waarschijnlijk...

Oula Owl en Magic Owl kunnen super springen, net zoals Quentin

alleen kan die niet gematigd enthousiast zijn, en vervolgens wordt ie kijkerig, en bedenkt ie zich daarna dat ie helemaal niet in zn eentje wil springen en dus wordt ik dan uitgebeld....

maar ik ga eind augustus naar een allround instructieweek, en dus ook veel springen!
en komende winter ga ik het in t echt weer proberen *LOL*

en ondertussen blijf ik ook dressuren want ik "moet en zal" met hem in de Z2 terecht komen(dat zeg ik al vanaf ik hem heb en hij zo aan het staken was, ben al een heel eind moet nu nog 8 wp's in de M2 en nog 10 in de Z1 maar goed heb ik iets om over te dromen!)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:35

nu ben ik ff de naam kwijt, weet absoluut niet hoe t paard heet en welk ras hij is, maar staat wel in Belgie

zo'n gaaf beest!!

o ja Saros van t Gestelhof(ofzoiets)

is dat ook een BWP'er?dan ben ik nog eens extra BWP-fan geworden haha

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:45

Mijn pony is ook een BWP, maar die hoort natuurlijk helemaal niet thuis in dit chique rijtje hier Knipoog
De vader is Merrie Mountie, ze is dus half New Forest. En ze doet het geweldig goed als allround knuffelbeest, wandelmaatje, racemachien (af en toe zo eens moet toch kunnen he ...), hondje, klaagmuur, enzovoort. Ze is dus gewoon perfect!


(eehhh, op dat varkentrekje na dan, ze is GEK op modder... en ja ze is normaal gezien spierwit... Scheve mond )

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 21:00

saros vant gestelhof ja.
Afbeelding
Afbeelding

op de site vant gestelhof ( www.gestelhof.be ) staan ook veel filmpjes van saros.

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 21:08

leentje schreef:
Mijn pony is ook een BWP, maar die hoort natuurlijk helemaal niet thuis in dit chique rijtje hier Knipoog
De vader is Merrie Mountie, ze is dus half New Forest. En ze doet het geweldig goed als allround knuffelbeest, wandelmaatje, racemachien (af en toe zo eens moet toch kunnen he ...), hondje, klaagmuur, enzovoort. Ze is dus gewoon perfect!


(eehhh, op dat varkentrekje na dan, ze is GEK op modder... en ja ze is normaal gezien spierwit... Scheve mond )


da's toch ook leuk? de foto's in je profiel gaan alleen niet...
trouwens, jij bent van belgië, ik zocht NL! Boos! Haha! Haha! grapje hoor Knipoog
lopen er naar je weet nog meer van die kruisingen rond? lijkt me eigenlijk een zeer voordelige kruising, een mini-bwp zeg maar.

Enya - Daya :-)

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:19

ehhhh, het BWP is wel een "kruisingen-ras" he Knipoog
ik weet dat de foto's het niet doen, ooit hoop ik ze met de hulp van Jola eens deftig op bokt te krijgen ... ooit .... *LOL*

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers