shampoo voor paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

shampoo voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 14:36

gisteren was ik naar een meisje aan het kijken dat haar paard was aan het afspuiten.
Ze waste de beentjes met fructis van garnier ( mensenschampoo Tong uitsteken )
Nu is mijn vraag :
is dit slecht maar ook niet echt erg
of is dit gewoon slecht en erg
of is dit goed

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:50

Het maakt in principe niet uit met welke shampoo je wast, als je het maar goed uitspoelt naderhand. Babyshampoo is niet zo geschikt voor volwassenen en dieren, omdat babies een andere Ph-waarde hebben als eerstgenoemden.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:53

en je moet niet te vaak een paard wassen met "mensen" shampoo omdat dit de natuurlijke huidvetten weghaald waardoor het paard niet meer water en vuilt afstotend is

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 14:54

en als de shampoo erg verdund is ? kan het dan kwaad?

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:56

pff eeuh ik denk het wel
het blijft shampoo;)
maar het wordt neemn ik aan wel minder

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:21

ik was m'n paarden ook met mensen shampoo. Ik doe alleen eigenlijk de benen ermee en niet vaak. Over het lijf is het ook vaak niet nodig om met shampoo te wassen (tenzij je een erge viespeuk hebt). Zorg dat je het altijd goed uitspoelt en niet te vaak doet, dan kan het echt geen kwaad. Wel neutrale shampoo gebruiken.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:25

ja en zonder parfum dus want daar kunnen ze een geirriteerdehuid van krijgen dacht ik toch?

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:35

Ik was ook altijd met mensen shampoo
laatst met shampoo van de aldi werkt prima gewoon goed uitspoelen net als anders shampoo

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:37

goed uitspoelen anders kun je last krijgen van mok.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:38

je paard bedoel ik

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:39

tegen mok moet je de kootholte goed drogen

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 02:05

Stel ik maak shampoo zet het woordje paarden ervoor en ik vang er zeker meer voor, omdat veel paarden mense niets af weten van paarden, kopen ze wel paarden shampoo. Wassen met gewone mensen shampoo is niet erg hoor, zo nu en dan een keertje, maar goed borstelen en afspuiten met gewoon water is wel beter

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:12

imker schreef:
Babyshampoo is niet zo geschikt voor volwassenen en dieren, omdat babies een andere Ph-waarde hebben als eerstgenoemden.


Ik heb altijd gehoord dat JUIST babyshampoo het beste is waar je je paard mee kan wassen, omdat babyshampoo de huid niet zo erg ontvet en normale shampoo droogt de huid van je paard juist sneller uit waardoor hij jeuk / irritanties kan krijgen......

Gr. Tineke

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:40

Baby shampoo is inderdaad beter omdat t ok parfumloos enzo is..ik gebruik gewoonaldi shampoo hoor.
Tis gewoon niet goed om t vaak te doen je kan ook gewoon afspuiten als je paard vies is dat helpt ok al een hele hoop

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:09

wassen met groene zeep is ook goed, haalt de vetlaag niet weg.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:13

ik heb altijd gewoon mensenshampoo en nooit ergens last van gehad. Soms pak ik betadineshampoo, als ze heel veel bultjes heeft van blinde hazen.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:31

Doe zelf ook altijd voordat ik de staart de laatste keer uitspoel een scheutje wasverzachter in het water. Staart tot de staartwortel erin en even laten intrekken.... Kan geen equistar tegenop. Wasverzachter heeft dezelfde ingredienten als cremespoeling en is een stuk goedkoper. Als shampoo gebruik ik ook altijd de goedkoopste shampoo die ik vinden kan. Ben zelf niet zo'n fan van groene zeep omdat ik dat persoonlijk niet zo fijn vind om uit te spoelen. Overigens was ik mijn paard ook niet zo vaak. Wel afspuiten met water maar echt wassen maar een aantal keren per jaar. Voor wedstrijden wil ik nog wel eens voeten wassen maar dan zet ik de pootjes gewoon een poosje in de week in een emmertje. (en mijn paard vindt dat prima zolang het maar lekker warm water is) Daarna afspuiten met de slang en schoon zijn ze weer zonder zeep of andere chemicalien.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:46

Cinzano"]
[quote="imker schreef:
Babyshampoo is niet zo geschikt voor volwassenen en dieren, omdat babies een andere Ph-waarde hebben als eerstgenoemden.


Ik heb altijd gehoord dat JUIST babyshampoo het beste is waar je je paard mee kan wassen, omdat babyshampoo de huid niet zo erg ontvet en normale shampoo droogt de huid van je paard juist sneller uit waardoor hij jeuk / irritanties kan krijgen......

Gr. Tineke
[/quote]

Zelfs m'n DA heeft laatst staan vertellen dat je beter babyshampoo kan gebruiken, hij had het toen over een paard dat licht zn staart schuurde. de eigenaar vroeg toen of ie t met betadineshampoo moest wassen, maar nee, veel liever babyshampoo, was heel zacht voor de huid...
Ik heb voor eldien trouwens óf hele goedkope mensenshampoo, of babyshampoo. Altijd al gehad, ik heb nog nooit een fles paardenshampoo gekocht zelfs.

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:03

Voor mijn haflinger gebruik ik ook gewoon mensenshampoo. Sinds kort gebruik ik zilvershampoo en eerder waste ik hem ook wel eens met fructis. Ik denk dat het idd het belangrijkste is de shampoo goed uit te spoelen en het paard niet te vaak te wassen, vanwege zijn vetlaag.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:12

Gebruik MILDE shampoo Knipoog
Voor de huid is dat beter.

Juut