reiki

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 20:53

Wie doet dit.
Mijn vriendin doet het ook.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:00

wat is dat??


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:00

mijn tante doet ook aan Reiki en ik ben er heilig van overtuigd dat het werkt! Alleen woont ze jammergenoeg wat ver weg.
Tevens houdt zij zich ook bezig met Bach & Bloesemtherapie en Voetreflex therapie.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:01

Dorine doet dat

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:04


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:14


ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:22

Ik zou bij de moeder van een vriendin reiki leren, tot nu toe is het er nog niet van gekomen Verdrietig , maar ik hoop dat het nog doorgaat. Miijn vriendin heeft zelf dus ook reiki en het werkt echt, ze heeft bij mij wel eens reiki gegeven toen ik heel erge hoofdpijn had en weg was het Kusje . Ook dieren zijn heel erg gevoelig voor reiki, meestal vinden ze het heel lekker en worden ze er helemaal ontspannen van... Slapen
Meer weet ik er niet over maar het lijkt me heel handig om te kunnen
Party!!

Don't hate me cause you ain't me!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:40

Hoi!
Ik doe het al jaren.
Peter mijn man heeft alledrie de cursussen gedaan, en ik dus 1 en 2. Het heeft me enorm geholpen tijdens de borstkanker 2,5 jaar geleden, en nu zal het me ook goed helpen tijdens het behandelen van mijn uitzaaiingen Frusty in mijn longen.
Ik geef regelmatig reiki aan paarden, maar ook aan onze katten, of andere dieren. Ze staan er echt open voor, en willen ze dat je stopt, dan laten ze dat ook gewoon blijken (poes springt van je schoot, paard wordt onrustig en gaat met hals en staart bewegen, hond loopt weg, dat soort dingen).
Maar de periode dat ze ervan 'genieten' haha, worden ze er rustig en ontspannen van, het paard gaat meestal met de hals naar beneden staan en eventueel dromerig kijken.
Hetzelfde zie je vaak bijv. als hij een tijdje op dezelfde plek staat aan een halstertouw en lekker geborsteld wordt, beetje gemasseerd.
De reiki zorgt er ook voor dat het paard de stress van de afgelopen tijd, verdriet/pijn/spanning/onbegrip enzo, op deze manier wat beter kan verwerken. Ook geeft reiki extra energie voor genezing van een ziekte, wond, etc.
Reken maar dat ikzelf de komende tijd extra energie kan gebruiken met die chemo die ik waarschijnlijk krijg Boos! ! Maar ik geef mijzelf nu al elke dag reiki voor het slapen gaan, en Peter ook.
Wat heel lief was: tijdens het onderzoek in mijn longen vrijdag gaf Peter mij ook superveel reiki, zodat ik beter tegen de pijn kon.
Echt heerlijk als je elkaar zo bij kan staan wanneer het eens een 'niet zo superdag is' *LOL* .
Reiki heeft van ons beiden hele andere mensen gemaakt. Het is niet iets 'zweverigs' zoals bij Jomanda enzo, maar het helpt je wel jezelf meer te leren begrijpen, waarom je sommige karaktertrekken hebt.
Je kunt jezelf niet helemaal veranderen natuurlijk. Bij de geboorte krijgt een mens een karakter, bestaande uit een groot stuk klei.
Daar kun je stukjes aan bijschaven, hier wat afhalen en daar wat bij doen, hervormen dus.
Het blijft aan jou de keuze of je bepaalde gaten in die vorm wilt vullen met klei, of je bepaalde uitstekende stukjes plat wilt duwen...
Jij bent jouw eigen pottenbakker.
Reiki laat jou zien waar nog wat zit wat eventueel door jou kan worden bijgewerkt. Reiki laat je voelen dat er een stukje zit wat nog niet helemaal soepel is afgewerkt.
Soms behandelt Peter mij, dan komen de emoties d.m.v. een lachbui lekker los, en ineens krijg ik de slappe lach, en plotseling ben ik stil. Chemokuur. Ik hou me normaal zo nuchter, zo van 'afwachten maar'. En dan...
kruipt er een traan over mijn wang.
Geef nou eens toe Dorine
je bent wel bang...
reiki laat je voelen:
je mag wel bij anderen schuilen
toe maar
je mag altijd huilen.

Knipoog Dorine.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:07

Dorine, het is natuurlijk weer niet mooier te verwoorden dan jij doet.......

Ook ik heb de eerste van de drie Reiki-cursussen gedaan. Hoop in det toekomst de tweede en wie weet misschien ooit de derde ook nog te gaan doen, maar wacht tot het goede moment zich aandient. Reiki is heerlijk, reiki is eerlijk en het is echt. Niet zweverig, maar gewoon. ZOals Dorine al eens zei: als je je knie stoot, wat doe je dan als eerste? Precies, je legt je hand erop! Dit probeer ik mijzelf altijd voor te houden als mensen me weer eens wazig aan zitten te kijken, zo van: "waar heeft die doos het nu weer over!?"

Ik merk bij mijzelf dat mijn Reiki voornamelijk werkt bij dieren. Bij mensen lijk ik een bepaalde reserve te behouden, ook bij mensen die me dierbaar zijn en ook als ik het vaker doe (behandel samen met 2 anderen wekelijks een vriend van mij). Er is schijnbaar een soort angst dat mensen mij raar vinden, waardoor ik mij niet volledig kan ontspannen. Bij dieren lukt dat wel. Als ik het bij dieren doe, dan weet de eigenaar dat ook vaak helemaal niet. Ik leg mijn handen gewoon lekker op het dier, merk dan wel of het dier zelf het fijn vindt of niet en als ze weg willen, dan lopen ze weg, klaar is klara!!

Ja, Reiki heeft mijn leven behoorlijk veranderd, ten goede wel te verstaan!

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:09

MIJN TANTE EN OOM DOEN DAT!!!!

ik vindt het allemaal bull oliebol Misselijk het slaat nergens op het is maar of je erin gelooft!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:53

Nou een paard kan er toch ook niet in geloven, die weet toch niet dat ik op dat moment hem behandel?
Waarom ontspant hij dan, houdt op met mij ontwijken en laat zich overal aanraken, wordt rustig enz.?
Je kunt een paard toch niet dwingen op dat moment te ontspannen, bij een vreemd persoon?
Verder zijn er ook mensen behandeld die er niet in geloofden, maar zeiden: Probeer het maar als je me zo graag wil helpen, ik vind het wel lief van je.
Bleek later, na een aantal behandelingen, dat ze veel minder pijn hadden en sneller waren genezen.
Wat wel zo is:
je moet willen genezen.
Als je altijd migraine hebt, en dit nog eens erger wordt door jouw eigen manier van leven (rennen, geen tijd, stress, doorgaan, opschieten, geen tijd voor jezelf, geen tijd voor rust...)
Als je zo blijft leven, kan reiki jou niet helpen.
En zo is het met meer situaties. Je gezondheid, maar nog veel meer. Op het werk, thuis, waar dan ook.
Is er iets wat je niet aanstaat, doet het pijn, verdriet, of erger je je er aan...
Blijf je gewoon op je plekje staan?
Jij zal zelf iets moeten willen, en dan kan reiki dat extra beetje energie zijn, waardoor je de stap durft te zetten: de stap naar een andere toekomst.
Als je wilt leven met dezelfde pijn als nu, dezelfde problemen die zich maar niet laten oplossen, hetzelfde verdriet: verander dan niet.
Blijf vooral doen wat je altijd al deed.
Rijd de weg die je altijd reed.
Niets ondernemen, nooit iets veranderen.
Jouw pijn wegnemen
dat doen toch anderen?
Jouw situatie verbetert niet
maar wees niet bang
blijven dromen
kun je je leven lang.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 17:23

Ik heb Reiki I, maar ik doe er eigenlijk niet veel mee...heb er geen geduld voor ofzo...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 17:52

Maar wat is reiki nou precies? Ik vind het allemaal heel erg mooi opgeschreven, maar ik snap het niet echt. Sorry hoor, ben gewoon beetje blonT Knipoog

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 18:16


ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 18:58

merci kroepoek! Ff kijken of ik hieruit kan opmaken wat het is. En of ik het ook wil gaan doen. Het klinkt erg positief

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 11:34

Ik heb al ervaren hoe het is om Reiki te ontvangen.

De volgende stap is om Reiki zelf te leren Party!!

Ik heb gezien hoe een van mijn paarden positief veranderde ,heel bijzonder om mee te maken.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 12:19

ik heb ook Reiki 1 gehad en geef Lois altijd Reiki als hij iets heeft. Ik doe het eigenlijk bijna nooit op mensen omdat die altijd van dat commentaar hebben dat het onzin of hocus pocus is. ook geef ik het wel eens aan zielige paarden op stal en die worden er altijd heerlijk ontspannen is.

Niets zo charmant als een paard in her land.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 12:22

Citaat:
Op 2001-09-02 21:40, schreef Dorine:
En dan...
kruipt er een traan over mijn wang.
Geef nou eens toe Dorine
je bent wel bang...
reiki laat je voelen:
je mag wel bij anderen schuilen
toe maar
je mag altijd huilen.


*hier spreekt een Sjuimpje met natte oogjes*
Dorinepien,
wat heb je dat weer mooi opgeschreven!
Weet niet hoe ik het anders moet zeggen...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 13:44

Grappig kijk vandaag naar de startpagina.

javascript:n("http://reiki.pagina.nl","reiki.pagina.nl")

Is de reiki pagina de pagina van de dag Haha! .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 13:50

heb er nog nooit van gehoord, maar zal er ook eens wat over gaan lezen op het net!!!! ben nu erg benieuwd geworden.....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 14:31

Ik heb het een keer op afstand mogen ervaren. Een goede vriend van ons doet het al jaren en een keer (toen ik deelnemer was bij weekend-miljonairs (of ik gewonnen heb dat zeg ik niet Haha!) ) heeft hij mij een behandeling op afstand gegeven. Hij zat in Arnhem en ik in Wageningen. Zelf ben ik er redelijk nuchter over maar geloof er wel in. We hadden een tijd afgesproken dat hij mij zou 'behandelen'. Ik moest rustig gaan zitten op een stoel met mijn handen op mijn knieen met de palmen naar boven. Goed, dat deed ik dus en opeens begonnen mijn handen en armen heel erg te tintelen (ongeveer na 1 minuut). Dat duurde tien minuten lang en opeens was het weg. We hadden geen tijd afgesproken hoe lang hij mij zou behandelen. Toen ik hem vroeg hoe lang hij mij behandelt had zei hij, tien minuten. Ja, hoor nu vele mensen zeggen "jaja, het zal wel!!". tja, het zij zo, maar ik weet wat ik gevoeld heb. Kan me ook wel voorstellen dat mensen zullen zeggen dat mijn handen verdoofd werden doordat ik ze op die manier hield, maar ik zou zeggen, probeer zelf eens op zo'n manier te zitten en kijk dan of je handen verdoofd raken.

Ik geloof er zelf dus wel in dat het kan maar ik doe het zelf niet. Ik ontvang liever zullen we maar zeggen. Ik denk dat het ook wel goed is als er iemand in de familie het niet heeft gedaan maar het wel kan ervaren. Mijn ouders en broer hebben namelijk alledrie 1 en 2 gedaan.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 14:35

Ik geloof wel in reike. heb het nog nooit mogen meemaken maar misschien komt dat wel een keer.

maarre Maarten heb jij meegedaan? gaaf. Wanneer wordt het uitgezonden

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 18:52

Misschien als je een foto van jezelf hier neerzet, dat Dorine je dan reiki op afstand kan geven, doet mijn vriendin ook vaak.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anoukjuuuhh, DieL_Zor, Duran123, fleurtjeuh, GoogleAdsense, hagelslag, Mar_X, sollair310 en 162 bezoekers