Paarden worden afgemaakt

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 18:18

kom op zeg wat verzinnen sommige van jullie een boel onzin!!!!!!!!!!!!!!
Iemand roept steeds met caps aan det je geen hooi en stro mag halen etc. Dat mag wel! alleen niet in de getroffen gebieden en dat is dan een straal van 10 km er omheen verder willen ze (is dus nog geen verbod voor) proberen dat de veevoeders bij grote bedrijven niet meer aan huis mogen komen omdat die vaak van bedrijf naar bedrijf gaan. je mag dus wel zelf ff een zak brok ofzo gaan halen bij je veevoederbedrijf.
Verder: deze ramp is groter dan de varkenspest maar net zo besmettelijk alleen trof de varkenspest alleen de varkens dit treft koeien,varkens,schapen,geitjes,herten,lama's etc.Ramp is dus niet te overzien als de voorzorgsmaatregelen niet helpen of niet worden nageleeft.
Er banketstaaf als je een paar dagen niet kan rijden of je paardje kan een week z'n stal amper uit maar vergeleken met al die dieren die afgemaakt moeten worden vind ik dat er totaal niet geklaagd mag worden!Daarbij houd er dus rekening mee dat je paardje in beslag genomen kan worden als je toch naar buiten gaat. nee hij word niet afgemaakt maar wel in qarantene? hoe schrijf je dat???
gezet. daarbij krijg je een pittige boete.
Ookal zijn er geen evenhoevige in je buurt er zullen vast wel hertjes ofzo zijn die het dan krijgen en over brengen. houd verder de site (adres staat al een paar keer vermeld in de gaten) en dan vooral bij actueel daar staan de feiten en niet de horror en oorlogsverhalen die je hoort.
groetjes
Kim

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 19:59

Thanks Kim, ik dacht al dat wij de enigen waren die niet MKZ-leip geworden waren. Wat een hysterie....
Dat gezeik over die paarden; denk eens aan de boeren die vandaag hun veestapel afgeslacht hebben zien worden......
Sonja.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 20:01

DAT probeer ik dus nou al de hele tijd te zeggen!! Als iedereen nou fijn het nieuws gaat kijken, of de berichten op minlnv GOED leest komt er ook niet zo'n paniek!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 20:06

Gelukkig zijn er nog meer mensen die hun hoofd niet op hol laten brengen en gewoon nuchter blijven.
Sommige mensen laten zich zo gek maken...

_________________
Probeer nooit nieuwe manieren om in het zadel te springen,
er zijn er meer dan voldoende om eruit te komen...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mickey op 2001-03-21 20:07 ]</font>

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 20:56

explain youselves please..!
WIE laten zich wel gek maken en wie verzint al die onzinverhalen..?
die een of andere tommyboy/girl/ dat zgn. stamboek..?
..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 21:02

Nou, kijk bijvoorbeeld maar naar het bericht met de titel "MKZ is niet het enige probleem" van Ymke, hier een eindje onder.Die beweert dus ijskoud dat ook paarden afgemaakt moeten worden als MKZ uitbreekt. Zij weet dus meer dan het Ministerie LNV, vind ik best knap, maar een klein beetje irritant toch ook wel. En zo staan er nog veeeeel meer verhalen op het net (helaas).
Sonja.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 21:28

Zelf trek ik me helemaal niets aan wat ik hoor en wat ik lees. Had net mijn vriend aan de tel. Hoe het met de paarden was, want hij was bang dat ze straks afgemaakt moesten worden. Heb het maar even uitgelegd.

Ik luister alleen naar de berichten op het nieuws en op die ene site van het ministerie.
Vanmiddag heb ik, omdat ik er allemaal niet zo veel meer van begreep eventjes gebeld. Dat meisje/ vrouw vertelde mij dus ook, niet naar alles te luisteren.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 21:41

Doe eens even rustig allemaal! Dit soort reacties vind ik meer een uiting van paniek. Bovendien is het helemaal niet zo gek dat er paniek is, want dit is ook een ramp. Paarden vallen onder huisdieren en zullen daarom niet geruimd worden, maar ze worden gehuisvest als vee, en daarom mogen ze niet worden vervoerd. Heel simpel dus. Als je toch de weg op gaat met de trailer en paard, krijg je een boete van 3000 gulden (geloof ik) en je paard KAN afgemaakt worden. Maar zolang niemand de weg op gaat, is er niets aan de hand. Mest e.d. mag niet vervoerd worden in het hele land.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:02

Sonja, dat berichtje is volgens mij de enige die ik had overgeslagen op mkz gebied hier..
en sommigen reageren ook wat 'overdreven emotioneel' inderdaad.
Ik vind het ook erg rot voor alle betrokkenen, maar dus ook een beetje voor mezelf op mijn niveau zeg maar. maar ben het helemaal met je eens, ik word ook lichtelijk moe over rampenverhalen als 'paarden dood, " voer gaan hamsteren" etc.
Dat is allemaal veel te voorbarig en volgens mij zijn dat soort schrijvers slechts enkel en alleen uit op 'paniekreacties'..
ach.. ik ga er maar niet teveel meer op in, het nieuws en de kranten als ook het ministerie zullen niet liegen, denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 08:00

Tuurlijk is het niet leuk voor de paardeneigenaren, maar wat heb je er nou aan om paniek te gaan lopen schoppen? Die energie kun je denk ik beter besteden in het bedenken hoe je zelf mee kunt helpen om verdere besmetting te voorkomen (kunnen hele kleine dingetjes zijn, zoals je hond aangelijnd uitlaten ipv laten uitrauzen in een weiland, geen les gaan geven op andere boerderijen etc etc)

Groetjes, Sonja

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 08:11

Iets anders wat je makkelijk kunt doen is direct naar huis gaan als je bij je paard geweest bent. Eerst douchen, schone kleren aan en je schoenen schoonmaken voordat je weer ergens anders heen gaat. Ik zou naar een andere stal gaan vandaag om te kijken. Dat doe ik dus voorlopig maar even niet.

Groeten,

Astrid

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 08:53

Bij mij op de manege mogen er geen paarden meer in de wei. Als het binnen 1 km uitbreekt worden de paarden die in de wei staan opgehaald. Best balen voor Barbje maar dan maar een keer los in de bak.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 09:08

Vooralsnog is er voor ons paardeneigenaren gelukkig nog weinig aan de hand, zolang er geen evenhoevigen op je terrein staan. Op het terrein blijven is niet leuk en zeker niet handig, maar niet onoverkomelijk als je een hoop ellende kan voorkomen.
Als er wel evenhoevigen op het terrein staan kan ik me wel voorstellen dat je iets banger bent, zeker als je in de omgeving woont waar het nu is uitgebroken, maar dan nog: je paard wordt NIET afgemaakt. Ik heb dat minlnv gemaild met die vraag en ik hoop dat ze die vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden maar kreeg al een mail dat het wel twee (2!!!!!) WEKEN kan duren.....

Ik had dolgraag willen lessen en mijn paard in training willen brengen, maar als ik aan al die boeren denk..pffffff..wat vreselijk voor die mensen! Ik ben wel HEEL blij dat mijn eigen hoefsmid morgen op ons terrein mag komen: kan Imatador eindelijk zijn speciale beslag...had 2 weken geleden al gemoeten.

Groetjes Suzanne

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 09:14

Ik kijk alleen maar naar de site van het ministerie.
Ik geloof het nieuws niet helemaal want daar klopt ook weinig van.

Wij maken ons zorgen om onze paarden maar wat voor al die arme boeren.

Kunnen we geen Aktie starten voor die gedumpeerde boeren??

Gr Pris

Tommyboy15
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 10:37

Ja vind ik ook want wij zijn straks de banketstaaf als alles wegmoet...
En de boeren hun leven word in een keer kapot gemaakt....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 11:37

Er zit ook een andere kant aan dit verhaal hoor, denk eens aan al dat dierenleed, dieren die in veel te kleine hokjes worden gestopt en een vreselijk leven hebben voordat ze bruut worden afgeslacht. Ik zeg niet dat alle boeren zo zijn, maar het gaat nu alleen maar om geld en niet om die dieren.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 18:21

ff op die site gekeken
stond dit
Welke dieren worden vernietigd bij een ruiming vanwege MKZ?
 
Het gaat dan om de MKZ-gevoelige dieren, zoals runderen, varkens, schapen en geiten. Paarden, honden en katten worden niet geruimd


paarden dus niet. maarja alsof dat uitmaakt als al je koeien afgemaakt worden

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 19:46

Djiezzzzzzzzz....
Dat je je er zo druk om kan maken. Als je zo gaat panieken en aan jezelf denken vrees ik dat je er zelf het eerste aan onder gaat.... Sjonge, denk liever aan een ANDER. Jantina heeft een geitje (is ze al geënt btw?), en die doet toch ook niet moeilijk?
In Welssen (oid, dat tweede bedrijf in OV) zaten geiten/koeien oid en EENDEN. Wat werd er geruimd? De mkz-beesten, en de eenden moeten gewoon binnenblijven, maar mogen blijven...
Kranten lezen blijft moeilijk he? Ik heb ook geprobeerd te bellen om het te vragen, daar zijn ze voor, want het zou knap balen zijn, maar goed, om dan ANDEREN zó te laten schrikken...

Kim, zou je misschien het onderwerp kunnen veranderen? Paarden worden afgemaakt klinkt een beetje té...

Laui (in een ergerlijke bui ja)

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 20:58

nee Laudi sorry maar ik erger me er ook aan dat iedereen zegt paarden worden afgemaakt want dat is gewoon niet zo verder erger ik me ook dood aan alle andere horror verhalen en tja die staan er toch ook?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 09:24

c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

-

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 09:52

Op de site van het ministerie van landbouw staat overduidelijk dat paarden, honden en katten niet afgemaakt worden. Bij het kopje 'Meest gestelde vragen' staat: Welke dieren worden vernietigd bij een ruiming vanwege MKZ? Het antwoord is:
Het gaat dan om de MKZ-gevoelige dieren, zoals runderen, varkens, schapen en geiten. Paarden, honden en katten worden niet geruimd.

Dus geen paniek, maar wees wel voorzichtig alsd je bij je paard geweest ben.

astrid

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 10:27

c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

-

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 12:05

Laui, ik zeur inderdaad niet over mijn geitje, ook al maak ik me erg zorgen. Ze staat nu in de stal vast en we komen zo min mogelijk bij haar. Alleen eten en water geven en dan snel weer weg. Ze krijgt ook als laatste eten, zodat ik nadat ik bij haar was, niet meer naar de paarden hoef, die ook in de buurt van koeien staan.
Enten mag niet, ook al is je beest niet bestemd voor de slacht. Zelfs de dieren n de Dierentuinen mogen (nog) niet geent worden.

Tsja, das de economie.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 13:57

Ik vind het wel belachelijk dat er gisteren op het nieuws (heb het niet gezien, vriendin heeft het me verteld) één of ander document werd getoond waarop met grote letters stond dat 'paarden geruimd worden'.
Wat een voorlichting!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:06

Citaat:
Op 2001-03-21 21:02, schreef Sonja:
Nou, kijk bijvoorbeeld maar naar het bericht met de titel "MKZ is niet het enige probleem" van Ymke, hier een eindje onder.Die beweert dus ijskoud dat ook paarden afgemaakt moeten worden als MKZ uitbreekt. Zij weet dus meer dan het Ministerie LNV, vind ik best knap, maar een klein beetje irritant toch ook wel. En zo staan er nog veeeeel meer verhalen op het net (helaas).
Sonja.


Sonja...dit bericht was al geplaats voor het allerergste mkz paniek was uitgebroken ,en met melk te weinig ed. Het had alleen te maken met wat er is gezegd op het nieuws, dat de dieren die niet ziek waren ook geruimd werden om verdere besmetting te voorkomen.!

doei

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers