Siamese tweeling overleden na operatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Siamese tweeling overleden na operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 12:43

http://www.nu.nl/news.jsp?n=172545&c=80

SINGAPORE - Ook de tweede zus van de Siamese tweeling heeft de scheidingsoperatie niet overleefd. Eerder dinsdag stierf Ladan op de operatietafel. Haar zus Laleh overleed enkele uren later. Beide Iraanse vrouwen hadden bij de vijftig uur durende operatie veel bloed verloren. Het Raffles Hospital waar de operatie plaatsvond, heeft dat bevestigd.


Wie heeft dit nog meer gevolgd? Zo sneu dat ze het allebei niet gehaald hebben. En zo bizar om al 29 jaar met je hoofden aan elkaar vast gezeten te hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:46

Ah dat meen je niet, vanochtend was nog op het radionieuws dat ze het beiden hadden overleefd maar nog onder narcose werden gehouden.

Ik kan me echt nietvoorstellen hoe het is om aan iemand zo vast te zitten, zo lang.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:47

Je vraagt je af of dit het nou wel waard was. Misschien hadden ze toch maar beter naar het advies van doktoren in Duitsland moeten luisteren, die wilde ze niet opereren. Nu zijn ze beiden overleden.....Maar ja, ze wisten wat de risico's waren, maar toch...

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:50

woei dan was de technologie toch nog niet zo ver... En ja ik neem aan dat ze wisten hoeveel risico eraan zat toen ze de beslissing maakten, maarja dan nog natuurlijk... Wel sneu voor al die mensen die er zoveel energie in gestoken hebben, maar verder, er sterven elke dag wel 82934 mensen, dan ga ik niet meer medelijden hebben met deze, die beter af zijn als ze dood zijn dan al die andere, tenminste ik neem aan dat het geen pretje is om met je hoofd aan iemand vast te zitten Scheve mond

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:51

ow in de krant stond toen een tijd terug dat de kans groot was dat EEN van hen zou overlijden. Hm das toch wel erg hoor

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 12:51

Tja, maar wat voor leven heb je als je niet met maar ook niet zonder elkaar kunt, letterlijk...
Als je dat zo leest waren ze toch wel heel verschillend, met andere ambities en toekomstplannen. Dat is toch eigenlijk ook geen leven.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:53

Ik zag van de week op het journaal dat ze die ingreep zouden gaan uitvoeren..
Heel sneu inderdaad dat ze het beide niet gehaald hebben..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:54

Heb het inderdaad gevolg, ze wisten wat de risico's waren, maar ze lieten er zich niet door tegenhouden.
En eerlijk gezegd had ik dit ook wel verwacht..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:57

Ach... zijn ze overleden... Ik hoorde vanochtend nog dat ze wel in leven waren en dat de operatie tot donderdag ging duren.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:59

Ik had het ook wel zien aankomen.
Had vanmorgen nog gelezen dat de operatie moeilijker was dan verwacht omdat de hersens toch meer met elkaar verweven waren dan de chirurgen eerst vermoed hadden.

Spijtig wel dat ze het niet gehaald hebben, maar ze wisten inderdaad goed waar ze aan begonnen en dat er maar 50% kans op slagen was.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:57

Heb het gevolgd ja, en heb het ook gehoord op de radio dat ze overleden zijn. De hersenen bleken toch meer verbonden met elkaar te zijn dan gedacht. Er ontstonden flinke hersenbloedingen en zo.

Ik heb me afgevraagd of het het wel waard is geweest. De overlevingskans was 50% kans, en dat is niet veel, dat is van te voren tegen hen gezegd. Toch vonden ze het kennelijk de moeite waard om de operatie door te zetten. Het is goed dat toen de ene overleed, ook de ander overleed. Ze zijn te veel met elkaar verbonden, ik weet niet hoe de een zonder de ander verder had gekund.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:02

Ik snap het wel dat ze de operatie toch zijn ondergaan. Ik bedoel dat is toch vreselijk met je kop aan iemand anders zitten. Ik zou liever dood zijn

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:18

Ik weet het niet, volgens mij weet je gewoon niet anders, maar ik kan me voorstellen dat je verlangt naar een "normaal'leven. Wel heb ik het idee dat ze vooral een politiek pionnetje waren, kijk een shoe goed wij hier zijn...Verdrietig
Sneu hoor.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:30

Stephanie100 schreef:
Ik snap het wel dat ze de operatie toch zijn ondergaan. Ik bedoel dat is toch vreselijk met je kop aan iemand anders zitten. Ik zou liever dood zijn

Nee joh, dan denk je echt alleen aan jezelf.
Je gaat toch niet alleen daarom 'liever' dood, nee, je hebt Familie, vrienden, en nog een heel leven voor je ( 29 he!)
Dan ben je toch niet liever dood?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:31

Katrien schreef:
Ik kan me echt nietvoorstellen hoe het is om aan iemand zo vast te zitten, zo lang.
of omdraaien, hoe zou het zijn om na al die tijd los van elkaar te leven. wel tragisch.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:34

Ik denk niet dat je daarover kunt oordelen als je zelf niet in zo'n situatie zit. Ik denk dat ik persoonlijk ook de kans zou wagen met het risico dat het fout zou gaan. Er stond in de krant "beide hebben rechten gestudeerd". Tja, dat lijkt me logisch, dacht ik, en besefte dat je echt met alles en altijd aan de ander vastzit, volgens mij moet dat vreselijk zijn.
Kan me nog die tweeling bij Jerry Springer herinneren, de een op een krukje, die altijd meereed met de ander, vreselijk...

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:37

Wat erg om dit te horen maar volgens mij zaten ze al 50 jaar aan elkaar vast... Zoiets had ik vorige week gehoord op tv. Het lijkt me echt heel erg om zo lang al aan elkaar vast te zitten. Maar zoals hun het vertelde hadden hun er geen moeite mee. Wat erg zeg....

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:40

Ja 50% dat hoorde ik ook, niet zoveel..
Wel vreselijk hoor, maar het was hun eigen weloverwogen keuze gelukkig.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 14:47

Idooltje schreef:
volgens mij zaten ze al 50 jaar aan elkaar vast...


Ze waren 29

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:55

sneu zeg! Ik heb het wel gevolgd, ze hadden idd weinig kans, maar ik kan me vorstellen (theoretisch dan) dat je die gok neemt. Dapper hoor!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:01

Margreet"]
Idooltje schreef:
volgens mij zaten ze al 50 jaar aan elkaar vast...


Ze waren 29
[/quote]
Idooltje had het in dit geval over de tweeling die Cody noemde:
[quote="Cody schreef:
Kan me nog die tweeling bij Jerry Springer herinneren, de een op een krukje, die altijd meereed met de ander, vreselijk...

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:19

laratjuh"]
[quote="Stephanie100 schreef:
Ik snap het wel dat ze de operatie toch zijn ondergaan. Ik bedoel dat is toch vreselijk met je kop aan iemand anders zitten. Ik zou liever dood zijn

Nee joh, dan denk je echt alleen aan jezelf.
Je gaat toch niet alleen daarom 'liever' dood, nee, je hebt Familie, vrienden, en nog een heel leven voor je ( 29 he!)
Dan ben je toch niet liever dood?
[/quote]

Een heel leven! En wat voor een leven!!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:32

Ach, wat jammer Verdrietig Ik had het ze zo gegund dat het zou lukken maar ja, het was vooraf al bekend dat ze maar 50% kans op overleven hadden. Ik bewonder ze dat ze toch die stap hebben genomen of zoals vanochtend in de krant stond: "Als God het ons heeft gegeven om gescheiden te leven dan zullen we goed door de operatie heen komen" Helaas heeft hij het hun dus niet gegeven.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:47

Ik las vanmorgen in de krant over de operatie, dat er complicaties waren maar dat beide nog in leven waren. Nu dus niet meer ...
Erg, hoor. En het waren echt slimme meiden! Rechtenstudie gedaan enzo.
Scheve mond

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:29

jeetje, ik las ook vanmorgen dat er problemen waren en toch had ik wel het gevoel dat het zou gaan lukken.

Ik vind het heel moedig wat ze gedaan hebben en ze hebben toch weer heel wat bijgedragen aan de medische wetenschap. Hopelijk hebben ze er veel van geleerd zodat in de toekomst dankzij deze mensen andere mensen geholpen kunnen worden.