pony rusthuis groeit.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

pony rusthuis groeit.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 11:13

wilde het toch even met jullie delen,mijn plannen om een pony rusthuis annex pony club te beginnen vorderen gestaag.
inmiddels lopen er al weer 4 pony's bij mij in de wei,1 is mijn jaarling die ik zelf gekocht heb,3 zijn pony's die ik gekregen heb om ze een goed thuis te bieden.
de oudste is Muis,zij is 20.en de moeder van de club
dan komt Bartje,hij is 15.en een zeer bescheiden ventje
dan komt Kas,hij is 8,en niet de makkelijkste.
en dan heb ik nog Flint.mijn kleine jaarling.lief sociaal en makkelijk.

in septemder komt Vendy er nog bij,zij is 22 jaar en loopt nu nog mee in de lessen,straks komt ze lekker van haar pesioen genieten bij mijn andere rakkers.

vind het echt leuk dat het nou een beetje gaat lopen,er komen ook al een paar kinderen helpen met poetsen en wandelen.
nu maar kijken hoe het allemaal in de toekomst gaat.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:19

Mooi werk. Wat kost dat nou maandelijks, dat rusthuis voor een paard? Mijn paarden zullen nooit naar een rusthuis gaan, die blijven gewoon bij mij. Ze zijn het liefste bij elkaar in een vertrouwde omgeving.

De hond is de betere mens

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 11:29

bij mij kost dat niks,ik neem ook alleen maar shetjes en kleine pony's aan.
ik doe het puur voor de hobby,maar ik wil later wel wat geld vragen aan de kinders om de voerkosten enzo een beetje te dekken.
de bedoeling is dan om kinderen van minder bedeelde mensen voor een klein bedragje alles te leren wat er bij pony's komt kijken.
op de wat jongere pony's mogen ze dan rijden,en met de oudere wandelen.
ook komen er 2 voor een wagentje dus kunnen ze ook leren mennen.
verder komen de kinderen alleen op woensdagmiddag en om de week op zaterdag,zodat de pony's verder lekker rust hebben,maar een beetje aandacht en beweging is altijd goed.
mijn vriend gaat ook nog een kar ontwikkelen waar 2 rolstoelen op kunnen zodat je ook met gehandicapten kan mennen.
dus je ziet we hebben nog plannen genoeg.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:48

Ik vind je pony's niet eens zo oud hoor op onze manege staan er een paar van in de 30 en net is er eentje naar zeeland verhuisd om te gaan futten of hoe noem je dat bij een paard maar als wij nou onze pony's bij jou van huin oude dag kunnen gaan genieten want ze kunnen bijna nergens een lekker weitje voor ze vinden kan dat dan of niet?

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 18:19

op het moment hebben we er genoeg,we zijn nog druk aan het bouwen en klussen.
we zijn een nieuwe stal aan het bouwen en de wei aan het maaien en omheinen,maar in de toekomst kunnen er nog meer bij,dus dan kan je altijd even een pbtje sturen.

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:26

gaaf zo'n eigen rusthuis. Bedenk wel dat het echt heeeeel belangrijk is dat oudere paarden in beweging blijven. Oude paarden die alleen maar op de wei staan en niet veel doen gaan sneller achteruit dan oude paarden die blijven bewegen. Ik studeer fysiotherapie dus daar weet ik inmiddels al alles van af. Het is belangrijk dat de bloedsomloop goed op gang blijft om zo lang mogelijk arthrose te voorkomen. Niet bewegen is funest. Kijk maar naar ouder mensen als je die in een bed stopt zijn ze bij wijze van spreken binnnen een jaar dood. Ik hoop dus heel erg dat je ze niet te veel rust geeft. Zeker om de dag bewegen. En dan natuurlijk aangepast bewegen. Langs de fiets, een uur wandelen in het bos, en voor de kar is een zeer goed alternatief op het rijden voor oudere ponys omdat de botten dan minder worden belast ( mits je veel over het zachte rijd, niet meer draven op het harde, dat is wel weer slecht). Nou heel veel suc6 nog
En ik val je niet aan hoor, geef alleen wat tips, weet namelijk al te goed dat mensen hier vaak fout over denken. Oude pony lekker zn oude dag in de wei laten doorbregen en verder geen beweging meer, oei oei.

_______ Roos Koeter _______
Osteopathie voor Paard en Hond
http://www.rooskoeter.nl

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 19:32

bedankt voor de tip,maar onze pony's krijgen genoeg beweging,we zijn er dagelijks mee bezig,en wandelen veel met ze.
maar 1 van onze pony's is al een aantal maal bevangen geweest en die heeft zeer gevoelige voetjes dus die is echt met pensioen,daar tutten we mee en wandelen af en toe in de berm.
maar ik sta altijd open voor goede tips hoor.

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:12

goed zo. Fijn om te horen. Heel erg veel suc6 nog.

_______ Roos Koeter _______
Osteopathie voor Paard en Hond
http://www.rooskoeter.nl


_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:26

goed werk....ga zo door...gaat de goede kant op hoor ik zo *LOL* Haha!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:33

Ooh goed initiatief
Kwist niet dat ook 'lastige' pony's naar een rusthuis gaan? En een pony van 15 al?
Nja succes ermee, misschien heb je binnenkort ook al wel een wachtlijst Knipoog

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 12:44

die lastige pony is er bij gekomen omdat hij nergens anders terecht kon,en die van 15 is een tijd lang cronisch bevangen geweest,dus mogen ze lekker bij ons komen genieten.
als het zo door gaat als nu dan zit het er inderdaad aan te komen dat er een wachtlijst komt.
maar zolang het nog goed gaat zo,zal ik mijn best doen om dit soort pony's een goed thuis te geven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers