Paard, kinderen en werken???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 11:33

Zijn er hier mensen die én een paard hebben, én werken én een kind hebben. Ik heb zelf al na zitten denken, maar Orri en Suzanne werken niet en de rest heeft volgens mij geen kids??

Of zou dat komen omdat die moeders geen tijd hebben om te internetten (kan me goed voorstellen).

Denken jullie dat dit samen gaat, paard, kind en werk? Het is eigenlijk wel hoe ik mijn toekomst zie. Ik wil 3 dagen voor mezelf blijven werken en ik hoop dat mijn vriend zijn bedrijf dan ook terugbrengt tot een dag of 3 (doet ie wel). Dan kan ik toch 's avonds naar bolivia op de dagen dat ik werk??


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 11:38

Nou.....als ik ga verhuizen per oktober ga ik per november werken. Ik heb een baan aangeboden gekregen bij een Bruna winkel en het lijkt mij DE methode om ingeburgerd te raken en mensen te leren kennen, aangezien ik daar niemand ken.
Daarbij vind ik het ook wel prettig om wat eigen centen te verdienen, dus ik denk dat ik het wel doe.
Alleen.....paarden aan huis, kinderen op school, huishouden...het gaat denk ik heel zwaar worden en ik weet dan ook nog niet hoe ik dat aan ga pakken. Gelukkig kan het allemaal heel flexibel en wil ik zowiezo om 15.00 bij school staan. Maar wanneer doe ik dan het stalwerk, rijden etc???? 's Middags dus. En wanneer dan het huis? 's Nachts denk ik! Boos!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 11:44

Ik werk en heb een paard en niog geen kids, maar nu heb ik al probs met het huishouden! Ik heb geen zin om na een lange dag werken 's avonds nog eens te gaan stofzuigen enzo. Hoe doen jullie dat? Wij nou meestal in het weekend, maar da's ook nie alles.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 11:59

Ja ik werk ook (25 uur per week bij Miss Etam) en daar naast doe ik nog inspectiewerk. Wij hebben hier rond de 20 paarden staan en het loopt allemaal prima. Onze kinderen zitten tussen de leeftijd van 16 t.m. 28 jaar. Het zijn er 4, en allemaal moeten ze hun steentje bijdragen en dat doen ze ook.Dit dgeld zowel voor het huishouden als voor de paarden. Ik ben volgend jaar 30 jaar getrouwd en we hebben al die jaren paarden gehad. Bij ons is het allemaal wel gelukt, maar we zijn dan ook echte liefhebbers van van en zien de werkzaamheden dan ook als ontspanning.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 12:00

Liefhebbers van paarden dan wel te verstaan he


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 12:05

Ik werk (betaald en vrijwilligerswerk), heb een paard en pony en heb 2 kinderen, een dochter van bijna 7 en een zoon die net 4 is geworden.
Ik kan je vertellen dat het allemaal heel leuk is, maar soms ook wel erg moeilijk te combineren allemaal.
Mijn man heeft een eigen bedrijf en is dus ook niet altijd thuis op de tijden dat ik dat zou willen Haha!

Ik heb nu besloten er een jaartje tussen uit te gaan wat werk betreft, een sabbatical year dus.
Ik wil eens gaan nadenken wat ik in de toekomst eigenlijk allemaal wil gaan doen en of wat ik tot nog toe deed nu precies is wat ik van het leven verwacht.
Jaja, de befaamde dertiger jaren crisis Haha! Haha!

Voorlopig werk ik half oktober voor het laatst, betaald dan, want het vrijwilligerswerk blijf ik wel doen, dat vind ik zoiets als een morele plicht in de tegenwoordige maatschappij.

Tjaaa en of ik na dat jaar weer een betaalde baan ga zoeken? Ik weet het echt nog niet, maar ja daar is ook dat jaar voor, nietwaar.

in ieder geval ga ik eerst eens uitgebreid van mijn paarden genieten, want dat schiet er echt wel eens bij in (het genieten dan, de verzorging niet hoor).

De combinatie werken, paard en kinderen is best goed te doen, maar dan moet je wel een beetje georganiseerd type zijn en ook erg makkelijk wat betreft huishoudelijk werk.
Laat ik nou beiden zijn Haha! Haha!
Nee hoor , mijn huis is wel altijd schoon, maar ik zou het zo graag wat opgeruimder zien, maar goed, dat zijn dus de keuzes die ik tot nog toe gemaakt heb.

Tweede reden om voorlopig niet te werken zijn toch mijn kinderen. Naarmate ze ouder worden vragen ze toch meer tijd. Ze vragen natuurlijk altijd tijd, maar nu op een andere manier.
Beiden moeten 2 keer in de week naar zwemles, niet hier in de stad, dus 4 keer in de week met de auto want natuurlijk zitten ze niet op hetzelfde tijdstip Verward
Oudste wil nu ook andere sport gaan doen en jongste wil gaan paardrijden ( YES, het is gelukt Haha! Haha! )
Maar dat kost gewoon veel tijd smiddags halen en brengen enz.
Aangezien ik mijn werk zich niet onder schooltijden afspeelt, kon ik tot nog toe alleen de zwemlessen doen. Nu mogen ze ieder een sport gaan doen.

Goh, het is een lang verhaal geworden, maar het onderwerp is echt iets wat me op het moment erg bezighoudt.
Ik zou er ook graag eens over van gedachten wisselen met iemand in een soortgelijke situatie, wnat het lijkt wel eens of ik de enige ben Huilen

Groetjes,
Irene

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 12:25

Irene, je stelt me een beetje gerust, want georganiseerd ben ik wel, een rommel is het nu ook in huis (niet vies want ik heb een schoonmaakster) en daar kan ik best redelijk tegen (liever geen rommel, maar ja).
Ik kan gelukkig ook wel eens thuis werken en mijn vriend ook, dus wat dat betreft valt het nog wel mee.

Ik heb nog geen kinderen maar dit dilemma speelt wel al een tijd door mijn hoofd. Ik ga mijn paard er niet voor opgeven. Ik wil ook blijven werken want mijn vriend vindt paarden eigenlijk niks en ik wil niet van hem afhankelijk zijn, zeker niet voor mijn paard.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 12:46

Ik wil op een gegeven moment, ik heb nu nog 1 kind thuis en 1 op school, als beiden naar school gaan om een paar halve dgn te werken.
Waarschijnlijk bij een of andere winkel....ik zie wel, duurt nog wel even.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 12:50

Hey, maar Ten heeft toch ook een baan, paarden en kids? Of iets in die richting....
Ik werk en ik heb een paard, en ik moet zeggen, t is niet te doen Haha! 40 uur is best wel veel....

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 12:53

Op zich ben ik wel blij met de baan die ik aangeboden heb gekregen, want ik kan het met de schooltijden combineren. Zit ik alleen met dilemma;s als zieke kinderen, veeartsen, ATV dagen kids, vakanties etc. Eerst maar eens een gesprek in, dan weet ik meer.
Op zich is een winkel niet echt mijn ambitie, maar mijn opleiding (agogisch werk) heeft ook niet zoveel zin: met andermans kinderen werken is het laatste waar ik zin in heb sinds ik zelf kinderen heb! Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:09

Ik vraag me dus ook af hoe mensen dat doen maar ik ben ook zeker niet van plan om mijn paard op te geven voor kinderen.
Waarschijnlijk zal ik er wel een bijrijder bij moeten zoeken want ik denk niet dat werken, kinderen en alle dagen naar je paard te combineren valt.
Tenminste niet als je man ook nog veel overwerkt ...

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:16

Mijn zus doet net zoiets alleen studeert zij ipv van tewerken. Ze heeft een dochter van 1 en de volgende komt bijna. Ze studeert waardoor ze veel thuis kan werken en als ze naar college moet past haar man, een vriendin of mijn ouders op. Ze heeft een jong paardje wat nu in een kudde sraat maar wat ze wel iedere dag bezoekt. In de winter komt hij (net als vorig jaar) weer op de manege en dan gaat ze hem inrijden. Waarschijnlijk mag ik dan ook wel helpen omdat het met twee kleine kinderen toch behoorlijk druk is om ook iedere dag naar je paared te gaan.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:18

jullie hebben het wel allemaal over kinderen en werk, maar ouders, school, werk én een paard is ook niet altijd even makkleijk hor Haha! Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: yor op 2001-09-02 13:18 ]</font>

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 14:18

Haha Yor, ook die combinatie ken ik nog van vroeger en dat was ook niet ideaal nee Haha!

Manon, toen ik 3 dagen werkte en een kind had was de combinatie prima te doen. Toen de tweede kwam werd het al iets moeilijker.
Maar probleem is dat ik gewoon teveel dingen leuk vind om te doen. Vrijwilligerswerk wat ik doe is bijv. heel erg leuk.
Het afhankelijk zijn van mijn partner is voor mij ook altijd een belangrijke reden geweest om niet te stoppen met werken.
Inmiddels heb ik binnen mijn vakgebied zoveel werkervaring opgedaan dat ik zo weer een andere baan heb, als het nodig zou zijn en dat is toch wel een heel prettig idee.
Zoals je hebt gezien, noem ik het (nog) niet stoppen met werken, maar ik doe aan loopbaanonderbreking Haha! Las ik laatst in een of ander blad en vond ik wel een mooie termijn.

Maar de belangrijkste reden om nu een tijdje niet te werken is toch de zorg voor kinderen en paarden. O ja, ergens komt ook nog een man in het verhaal voor maar die zorgt wel voor zichzelf hahaha.

Ik ben in ieder geval van mening dat de combinatie werk, kinderen en paard goed te doen is. Het kost soms een beetje inspannin, maar je krijgt er zoveeel voor terug. Peerdepoep, kinderpoep enzo Verward
Oh ja, om het plaatje compleet te krijgen, we hebben ook nog een hond, een kat en 2 konijnen.
Dus niet zoveel Slapen voor mij

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 14:33

Hallo allemaal. Ik werk lekker 5 dagen per week. Maar dan 4 uurtjes per dag. 3 ochtenden en 2 middagen. Dit is erg lekker. Eén dag per week heb ik een bijrijdster. Dit speciaal als ik ziek wordt of een weekje of weekendje weg wil. We hebben 1 paard een hond en een poes. No kids en dit zal altijd zo blijven. Op een gegeven moment ga je hier toch over nadenken. En nu hebben we allebei zoiets van nee voor ons niet. Ik zet als ik uit mijn werk kom eerst mijn paard buiten. Dit is dan al om een uur of 12. En dan ga ik aan het eind van de middag rijden. Tussendoor rommel ik wat in huis. Of ik doe mijn boodschappen. Ik denk dat het druk wordt met kinderen omdat je een oppas moet regelen en ze daar steeds heen brengen.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 14:35

Tja ik ben opgeleid om in de grafische wereld te stappen....dat is dus misschien leuk voor thuiswerk, reclamefolders maken ofzo...
hahahaha ik kan ook handgeschilderde vogelhuisjes of kruidenrekken gaan verkopen aan huis *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 14:41

Buiten dat wij geen kinderen hebben vind ik de combinatie werken (32 uur), paard, nog hoop beestenspul en huishouden best moeilijk te combineren. Soms heb ik ook echt het gevoel dat ik helemaal ben opgebrand. Zoals de meeste waarschijnlijk hier begint bij mij de dag om 6 uur en 's-avonds om een uur of 9 a 10 plof ik dan eindelijk op de bank. Moet ook zeggen dat op dagen dat ik werk bijna nooit 's-avonds nog met mijn paard ga werken, meestal blijft het bij stal uitmesten, voeren en een beetje tutten.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 15:18

Ik werk sinds 1,5 jaar nog maar 30 uur per week, verschoven, flexibele tijden, elke dag 6 uur
Begin om 7 uur smorgens, dan doet mijn man de paarden (voeren, mesten) en werk tot 13.30 uur, ben dan ff voor 14.00 uur thuis, bij goed weer heeft de buurman de paarden om ca. 10.00 uur buiten gezet en nogmaals uitgemest en opgestrooid, dus kan ik meteen gaan rijden.
Wij hebben geen kinderen, maar wel aanloop,pleeg-en verzorg kinderen, die mogen rijden en moeten helpen. Om 16.00 uur ben ik klaar met de paarden, ga dan eventueel boodschappen doen, of gewoon hangen, 2 dagen in de week kook ik zelf, de rest kookt mijn moeder, woont nl. in de 2e woning bij ons huis, vrijdags doet mijn man de grote boodschappen, zaterdags de klusjes zoals mestkar legen ed. en zondags de was en het huis een beetje poetsen. Wij vinden dat we het zo redelijk verdeeld hebben, daarvoor waren we niet voor 19.00 uur thuis en moesten dan nog de paarden doen, maar dat was geen leven, behoorlijk opgebrand aan het eind van de dag.
We werken nu beide ook heel dicht bij huis en als het nodig is mag ik altijd naar huis als er wat met moeder of de paarden is.
Groetjes
Geral (Amanda)
btw wij hebben dus 5 paarden

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 15:46

Ik werk 22 uur (administratief werk) per week, verdeeld over 4 dagen. Mijn man werkt fulltime en samen hebben we een dochter van 8. Sinds maart heb ik Sam, en ik moet eerlijk zeggen dat het prima loopt allemaal. In de weekenden ga ik overdag naar stal, op m'n vrije dag (de woensdag) help ik in de winterperiode lekker met uitmesten (vind ik heerlijk) en als het ff kan op zondag ook. De dagen dat ik werk doe ik Sam 's-avonds. Wat mij betreft prima te combineren, al moet ik er wel bij vertellen dat ik niet zo'n mien dobbelsteen ben in huis. Vies is het niet, maar meestal (oke, bijna altijd Haha! ) wel rommelig. Al met al hou ik zelfs tijd over om te bokken Schijnheilig
Wel hoop ik binnenkort m'n uren anders te gaan verdelen (hoop nog meer op een andere baan) zodat ik in ieder geval 2 hele dagen vrij ben.
niet werken zou nog mooier zijn, dan kan ik lekker de hele dag op stal trutten, maar helaas zit dat er financieel niet in dus sja.... Knipoog

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 15:58

Ik heb 2 kids van 9 en 3, en ik ben elke ochtend op stal aan het uitmesten. Gelukkig lees ik dat het huishouden bij de rest ook wat makkelijker gedaan wordt. Dat is hier ook zo. Na schooltijd ga ik weer naar stal om te poetsen en de kids te laten rijden.
Vaak nog even in de avond om wat te kletsen en de dag vliegt om.
Ik moet wel zeggen dat je een beetje mazzel met je partner moet hebben, want die moeten het ook maar accepteren. Schijnheilig

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 16:28

ik heb 4 paarden maar naar 2 van hen ga ik maar 2 keer per week verder werk ik 25/30 uur per week bij mijn ouders,geen kinderen en ben ze ook niet van plan te krijgen *LOL* verder doe ik afwas en tafel dekken,lijkt misschien niet zo veel maar heb mijn handen aan vol hoor! Schijnheilig

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 17:49

Ik zeg altijd dat ik geen tijd heb om te werken ,ivm paarden en kinderen .en iedereen moet dan heel hard lachen (ikmaak er maar iets lacherigs van,),Ik dacht altijd dat er iets niet klopte aan mij dat ik dat niet kon ,maar nu ik dit lees voel ik me al een heel stuk minder schuldig .Financieel gezien hoef ik niet te werken ,emotioneel gezien heb ik er absoluut geen behoefte aan ,en mijn kinderen vinden het heerlijk dat ik altijd thuis ben ,en ik niet in t minst . .Gelukkig komt allestoch nog goed.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 19:04

Ik ben net afgestudeerd, en ga nu dus werk zoeken, maar dat is wel parttime, anders is het voor mij niet vol te houden, en dan heb ik nog niet eens kinderen! Tijdens mijn stdie had ik het al behoorlijk zwaar met huishouden, studeren en paard erzorgen. Vooral ook omdat mijn pony niet aan uis stond, en ik hem 's winters zelf los moest latn. Ik vond het niet eerlijk hem alleen een uurtje te rijden op een dag en verder te laten staan... Ik ben benieuwd oe het straks zal gaan. Mijn vriend doet weinig in huis, voornamelijk in het weekend helpt ij wel een paar uurtjes mee, maar door de week is het altijd het drukst!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 19:09

Wat is dat toch met dat schuldgevoel van moeders. De een voelt zich schuldig omdat ze niet werkt, de ander weer juist omdat ze wel werkt.
Het ergste is nog dat het van de buitenwereld wordt opgedrongen.
Ik las laatst ergens een artikel dat ging over werkende moeders die stoppen met werken om meer tijd aan de opvoeding te besteden.
Daarin beweerde iemand dat dat het einde van de emancipatie was. Daar kwan het in ieder geval op neer.
Alsof je als je als moeder als je niet werkt alleen nog maar achter de geraniums zit Boos! Boos!

ik denk dat je datgene moet kiezen waarbij het hele gezin en zeker jijzelf je prettig bij voelt.
Bij mij is dat heel lang de combinatie gezin en werken geweest, maar ik merk nu dat ik andere prioriteiten aan het stellen ben waarbij werk gewoon niet meer op nummer 1 staat.

Ik vind het overigens wel heel belangrijk dat vrouwen in staat zijn een eigen inkomen te verwerven.
ik werk zelf bij de Sociale Dienst en ik zie maar al te vaak vrouwen die als manlief besluit er vandoor te gaan met een jongere blom, totaal niet weten wat ze moeten.
ik moet nu stoppen met dit verhaal want ik geloof dat mijn kinderen elkaar afmaken in bad. Ga maar ff kijken, voor ik weer moet dweilen Haha!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:29

Ik werk minstens 40 uur per week, heb er ook weken tussen zitten van 70 uur, lang leve de milieu-meetdienst. Op zich is het werk heel leuk, ben met mijn vorige gestopt omdat ik me daar echt niet prettig voelde, maar dit is dus wel behoorlijk zwaar.
Gelukkig staat mijn paard in pension hij komt dus wat eten, drinken, schone stal en weidegang niets te kort.
Samen met een hond die op het moment nog leeft dankzij wat pilletjes, een alleenstaande moeder die toch in een keer wel hard achteruitgaat en ons goede idee om te gaan trouwen 19 september, kom ik eigelijk wel een hoop tijd te kort. Slapen Ik ben blij dat ik er niet ook nog een paar kinderen bij heb lopen.
Gelukkig helpt mijn vriend flink in het huishouden anders was het hier inderdaad een grote zooi geworden. Schijnheilig

Sprakeloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anja_96, Antheman, Groetje, IASCrawler, Marjelle1992, schumiegirl, Trendiction, VWestra en 94 bezoekers