witte lijnziekte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 08:09

Dit is bij mijn paard geconstateerd. Nou moest ik van de hoefsmid met een of ander spul gaan weken. Begon met een S. Maar goed. Heeft iemand ervaring met deze hoefaandoening? Ben erg benieuwd.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 10:03

Das niet zo mooi dat je paard dit heeft maar dit produkt zou je echt moeten gebruiken.

Surf naar http://www.rwl-quality.nl

Hij (mijn hoefsmid heeft het ontwikkeld en het werkt heel mooi)heeft er al op verschillende beurzen mee gestaan en ook op de opleiding in Deurne geintroduceerd,
Dus proberen maar!

Wil
Berichten: 66
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: St Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 23:01

Kim

White line desease is de verzamelnaam waarbij alle ziektes die verband houden met een losse wand gebundeld zijn door de Amerikanen. Ze wijten elke losse wand aan schimmel en bacteriewerking. Maar ook verkeerd bekappen en/of beslaan kan de oorzaak zijn.

Vermits we te maken hebben met schimmel en bacteriewerking zijn er vele wegen die naar Rome leiden als we maar die oorzaak van de losse wand weg nemen.

Dus gebruik die producten die ervoor zijn of ze nu van je smid of van de da of via internet komen je paard heeft er baat bij.

Je weet het; no feet no horse.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:14

ha ha die is goed no feet no horse is ook de openingszin van RWL produkten Haha!

ik ben zelf ook gebruiker van RWL omdat mijn merrie helaas zwakke kwaliteit hoefwand heeft ,maar sinds ik het gebruik blijft alles mooi stevig zitten en de heoven zien er goed uit Schijnheilig

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 11:15

Hoefabcessen ontstaan meestal door een verwijding in de witte lijn, waardoor een gedeelte van de kwetsbare lederhuid bloot komt te liggen. Droge en brokkelige hoeven zijn er vooral gevoelig voor en in de soms microscopisch kleine scheurtjes krijgen de bacterien de kans zich te nestelen en vervolgens een ontsteking onder de hoornwand te veroorzaken.. Hetzelfde effect hebben kleine steentjes die bij elke pas verder in derichting van dekroonrand omhoog kruipen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Articuno, MarjanB, Marus, MirandaMalik, Phuddle, wildwestwill en 76 bezoekers