hoe werkgever over te halen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

hoe werkgever over te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 10:35

Oke, zal eerst de situatie uitleggen, ik werk bij een benzine station, klein station en je zit daar dus altijd alleen te werken. Heb ik nooit problemen mee, en ben nooit echt bang ofzo...
Nou woont er in de buurt echt een creep, een man vanrond de 40 en die komt altijd voor een euro tanken voor zijn puch, zoekt altijd een stil moment.
Dan zie je hem eerst voorbij rijden, in de camera zie je hem achter het station draaien en rustig 5 minuten wachten tot iedereen weg is.
Hij wil altijd bellen. Weet niet waar hij allemaaal naar belt, maar ik laat hem altijd heel veel tikken betalen, alleen al te proberen hem zo ver te krijgen ergens anders te bellen.
Maargoed, hij staat je constant aan te staren *iek*
En kijk, je wordt als je daar zit door alle passagiers in de auto's aangestaard maar die man "bekijkt"je echt zo van top tot teen.... *iek*
Maargoed, ik ben dus niet de enige die hem zo erg vind, de andere 4 partimers hebben er ook last van.
2 hebben ook al een keer tegen de directeur hun verhaal gedaan, maar die doet er niks aan. Ik heb hem ook wel een gevraagd of we niet kunnen verbieden te bellen, maar nee dat kan niet.
Die man woont 100 meter van het station af, die kan toch thuis bellen! *of thuis een telefoon nemen*

Laatst begon hij tegen mij van"Jij woont toch daar en daar" Hij wist gewoon precies waar ik woon, en op welke school ik zat... waar mijn paard staat...
Ik vind het maar een eng idee dat zo'n creep dat allemaal heeft uitgezocht

Maargoed, de 2 fulltimers, 2 mannen van rond de 60 hebben er geen problemen mee dat hij komt bellen, dus onderling afspreken hem bellen te verbieden lukt dus niet...

Zolang hij niks aanricht, kunnen we hem niks verbieden zeggen ze dan Lips are sealed
Iemand een idee hoe we het toch kunnen regelen, zonder dat hij eerst iets hoeft te aanrichten? Verward
*hoezo zodra het kalf verdronken is... Lips are sealed *

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:37

Tja, wat verwacht je van je werkgever? Die man doet niks, dus kun je geen actie tegen hem ondernemen.
Hebben jullie geen grote hond thuis die meekan naar je werk? Of misschien kun je een hond van vrienden lenen ofzo?
(misschien een gek idee hoor, maar ik heb me nooit onveilig gevoeld in een behoorlijk criminele stad waar ik gewoond heb, als ik m'n hond maar bij me had)

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:49

*iek* Ik zou me iig ook niet veilig voelen Eef!! Zeker niet als hij elke keer zo'n stil moment uitzoekt en je weet (en HIJ weet!) dat je helemaal alleen bent...
Weet eigenlijk niet goed wat je kan doen, met de baas praten kun je proberen, maar heeft waarschijnlijk niet echt veel zin... Nee, ik weet het echt niet...
Sorry voor deze nutteloze reactie, maar ik wilde toch even laten weten dat ik wel mee heb gedacht Knipoog

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:55

Kunnen jij en die partimers niet samenspannen en met z'n allen naar de baas gaan? Kan je gelijk ook vertellen dat hij meer weet van jou dan dat je zelf zou willen.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:36

Sta je wel achter een luik? Verder kun je de netwerker (politie) even bellen of langsgaan en je zorg over het gedrag van die man uitspreken, vooral omdta hij weet waar je woont...En goed in de gaten (laten) houden of hij ook bij je paard en je huis komt. Ik vind dit ookmaar raar hoor.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:15

Maak een soort dagboek van de dingen die hij doet en hoe je je daarbij voelt. Het ehlpt niet echt om er nu iets tegen te doen, maar het moment dat hij je aanraakt, een soort bedreiging uit of wat dan ook, kan je een aanklacht indienen, want je hebt een lijst met 'opbouwens bewijs'.

Even met de politie spreken over hoe je je bedreigt voelt is ook geen slecht idee, om dezelfde reden. Als hij dan over de schreef gaat (al is het maar een centimeter) dan is er bekend dat het geen incident is, maar dat dit al veel langer loopt. Helemaal omdat hij je adres etc had zal de politie je best serieus nemen, en misschien willen ze wel wat vaker even een auto langssturen om de zaak in de gaten te houden. Dat zal die engert misschien ook afschrikken.

Verder, hoe voel je je veiliger? Neem een zelfverdedigingscursus (doet vaak wonderen voor je zelfvertrouwen), draag stevige schoenen, maak jezelf groot en bouw een muurtje om je heen. Die hond vind ik ook een goed idee, als het te regelen is.

Trouwens, is die telefoon niet voor noodgevallen? Kijk eens of je hem weg mag sturen in verband met een beleidswijziging - bellen moet in een telefooncel. (verwijs hem doodleuk naar de dichtsbijzijnde)
Spreek samen met je collega's met de directeur en vertel hem alle voorvallen. Je voelt je bedreigt (en met reden!) en dat moet hij serieus nemen. Succes ermee.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:26

Precies zoals arwenlune zegt.......Misschien kun je vragen of wat vrienden je een tijdje gezelschap kunnen houden op het werk.....

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:43

Ik zou inderdaad als ik jou was in iedergeval even naar de politie gaan, zodat het inderdaad al bekend is en als hij dan echt over de schreef gaat dan heb je in iedergeval al eerder aangegeven dat het zo niet langer gaat. en sta je al een stuk sterker.

Dan zou ik, (maar ik weet niet hoe jij bent) hem gewoon weg eens recht voor zijn raap vragen waarom hij die intresse toont in je??!!! en wat hem bezielt jou zo na te trekken.... dat schrikt vaak af... klinkt misschien dom, maar als jij je op die manier verweert dan denkt hij "oh dat meisje maak ik niet bang".... en laat hij je misschien met rust.... hij is er gewoon op uit je bang te maken op deze manier en daar geniet hij van. net als een potloodvent.... maar dan anders.....

Hoop dat je er wat aan hebt.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 12:45

Ik hoorde gisteren van een collega dat ten ze samen met iemand anders dienst wisselde hij er weer aan kwam en toen ze diegene ïk blijf ng wel even"vrouw die kwam afrekenen horode dat en vroeg hoezo, en toen ze hem zag staan zei ze ook van "ach, blijven nog even gezellig kletsen" uiteindelijk heeft ze 5 minuten langer daar gestaan en hij reed weg.
Collega die dus klaar was met dienst is nog even gebleven maar moest na een tijd ook gaan en een uur later stond hij op de stoep.
Andere collega kwam al met de tip van radio kei hard aanzetten, heb ik al meerdere keren gedaan, maar het lijkt niet af te schrikken...
Morgen moet ik een dienst van een fulltimer overnemen, toch nog eens met hem overleggen of hij niet mee wil werken.

Hond is geen optie. Eigenlijk mag hij niet eens binnen, en mijn eigen hond ziet er niet bepaald gevaarlijk uit Knipoog Maar hij vliegt wel aan als iemand mij iets aandoet
Maar om nou de hond 6 uur lang achter de balie neer te leggen, kan hem niet even uit gaan laten Knipoog
En we zitten niet in een glazen hok, aangezien het maar een kleine pomp is en er nooit veel geld aanwezig is...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:49

is dat die pomp net na de rotonde in Middelrode richting Heeswijk? Dan rijd ik wel eens langs (niet dat helpt, maar voor de gezelligheid en die afspraak Haha!).

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:46

Kun je je baas niet vragen om eens op video het gedrag van die man te bekijken? Misschien dat hij dan wel begrijpt hoe vervelend jullie je erbij voelen...
Ik kan me goed voorstellen dat je de creeps krijgt van zo'n vent. Zeker als hij ook nog eens schijnt te weten waar je woont enzo.

* To Belg, or not to Belg *

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:50

Ik weet wie je bedoeld! Das idd een ranzige vent!! Maar idd zolang hij niks doet. Toen ik nog schaatste was er ook altijd een man (wij noemen hem de zwerver) die kwam kijken en dan heel dicht langs de boarding stond met z'n hand in z'n broek en zo vies staren. De sportiom wilde hem geen verbod geven omdat hij niks deed als ranzig kijken en met z'n hand in z'n broek zitten maar niks liet zien (gelukkig)
Ik vrees dat je er niks aan kunt doen. Zolang ze niks doen als vies kijken enzo kun je ze niks verbieden Lips are sealed
Misschien een knuppel achter de balie! Dan kun je je beter verweren.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:55

Nou, heel simpel: gewoon zeggen "vanaf nu wordt hier niet meer gebeld, tenzij het voor spoedgevallen is", en dit moet je uiteraard afspreken met de andere parttimers dat die dat ook doen. Werkgever moet niet zeiken daarover want hij wordt niet het kind van de rekening. DAt word jij als je niet oppast. die vent weet te veel van jullie. Ik raad je aan om hier ook een melding van te maken bij de politie, want een oude ranzige vent die te veel weet van jou is NIET normaal.

De hond is de betere mens

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 20:25

Lielle schreef:
is dat die pomp net na de rotonde in Middelrode richting Heeswijk? Dan rijd ik wel eens langs (niet dat helpt, maar voor de gezelligheid en die afspraak Haha!).

doe maar! Haha!

Blijkbaar heeft hij bij de buren al wel eens bij hun op de stoep gestaan om te zeggen dat hij ze kon helpen. Verward Meerdere keren een beetje over de zeik... Hun wisten mer over hem te vertellen en ze zeiden dat hij uit een inrichting komt maar weer op zich zelf mag wonen.
Frusty Opsluiten die creep!
Maar hij zal dus wel bekent zijn. Ik ga dit zeker nog even aan mijn baas voorleggen!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, Annienke, Ellen_ov, Googlebot, JorineV, marley93, MirjamRobin, Mo_86, Neelm3r9, Paardjes83, SannevZ, Selina en 168 bezoekers