Goede verzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Goede verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 12:46

Omdat ik over een tijdje een eigen paard krijg ben ik ook alvast aan het kijken naar verschillende verzekeringen. Wat vinden jullie nou een goede verzekering voor niet al te veel geld (gaat niet om een sportpaard ofzo).

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 21:00

niemand? Huilen

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:39

Mijn paard is verzekerd bij AMEV HIPPO, kost 35 euro per maand, wij hebben dan alleen voor de grove dingen verzekerd en niet voor ziektekosten. Het gaat hier wel om een sportpaard.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:40

Ik ben verzekerd via Fairmount, zie internet. Is eigenlijk Lloyd's.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:42

Sox's verzekering kost ongeveer 100 euro per jaar, uitgebreide dekking dus ook voor wao zeg maar. Het is een recreatiepaard; ik weet wel dat als je een renpaard, draver of zo hebt de verzekering duurder is.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:15

Zoek even bij google.
Bierum, Fairmount, Efo, Amev Hippo en Interpolis.
Hebben allemaal paardenverzekeringen. Kan je overal informatie aanvragen over de dekking en de kosten.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:18

Soxje schreef:
Sox's verzekering kost ongeveer 100 euro per jaar, uitgebreide dekking dus ook voor wao zeg maar. Het is een recreatiepaard; ik weet wel dat als je een renpaard, draver of zo hebt de verzekering duurder is.


geen wonder dat die (Wet ArbeidsOngeschiktheid) niet betaalbaar meer is! Ik neem aan dat je WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) bedoelt, maar eigenlijk is dat onzin omdat dat al door je gewone WA verzekering gedekt wordt.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:22

ik had mijn paardje bij Interpolis verzekerd, kostte iets van 120 euro per jaar. Ik was altijd heel tevreden.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:27

Nadeel van Interpolis is dat als je paard overgenomen moet worden door de verzekering je ze niet meer kan terugkopen.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:31

Kleintje schreef:
Nadeel van Interpolis is dat als je paard overgenomen moet worden door de verzekering je ze niet meer kan terugkopen.


Waar kan dat dan wel? Ik vind het zowiezo een naar idee dat je paard juridisch gezien van de verzekering is als ze volledig uitkeren. Ik heb interpolis daarover gebeld en zei zeggen dat alles in overleg gaat... maar dat staat niet in je polis.... Op zich klonken ze wel ok aan de telefoon en zeiden ze dat de eigenaar ten alle tijden zeggenschap blijft houden over het paard (bijv. slacht of inslapen; of (indien mogelijk) een oude dag op de wei) wel zeiden ze dat de uitkering misschien per geval zal verschillen, hangt er van af wat het paard nog waard is. En ze keren niet uit als het paard moet lijden en de eigenaar het dier niet wil laten afmaken. Wie besluit dan wat lijden is Schijnheilig Verward Lips are sealed

Maar goed een verzekering kan je nergens toe verplichten, ze kunnen alleen besluiten om niet uit te keren...

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:19

Nee Lielle, ik schrijf wat ik bedoel. Als het paard blijvend arbeidsongeschikt raakt door een ongeval voor het doel waarvoor ze is verzekerd dan krijg je 85% uitgekeerd. Ook voor diefstal is ze verzekerd trouwens.
Een WA verzekering moet je apart afsluiten natuurlijk voor het geval jij met paard tegen een auto aan knalt. Jij bent dan aansprakelijk (tenzij de autobestuurder zelf fout is). De verzekeraar betaalt dan de schade aan de eigenaar van de auto. Niet je eigen schade!
Dat is dus de consequentie van verzekeren, dat het paard juridisch gezien van de verzekeraar wordt zodra jij geld van ze ontvangt. Je kan niet alles hebben: èn geld ontvangen èn je paard houden. Bij sommige verzekeringen kun je je paard ook verzekeren tegen ziektekosten, de premie is dan wel duurder maar 't scheelt ook veel geld als er geopereerd moet worden.

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:35

mijn paard is bij de MEV verzekerd, mijn trailer overigens ook, hij is ook voor arbeidsongeschiktheid verzekerd net als Sox. Is overigens ook een recreatiepaard. Is ook voor ziektenkosten verzekerd

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 08:25

Soxje, ik snap het verschil tussen WA en WAO wel maar wist niet dat ze dat ook bij paarden hanteerde. Overigens denk ik dat je het niet echt WAO kunt noemen (dat is dus die juridische wet op de arbeidsongeschiktheid) maar gewoon verzekerd tegen blijvende arbeidsongeschiktheid maar dat is wel juridische haarkloverij Haha!
Een WA verzekering ben je verplicht om te hebben en die dekt ook schade veroorzaakt door je paard (aan andermans eigendommen idd).

weer wat geleerd *LOL*

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:15

Het wordt in de paardenwereld ook wel blijvende ongeschiktheid voor het gebruiksdoel genoemd Knipoog

Er zijn genoeg verzekeringen die je paard overnemen bij blijvende ongeschiktheid voor het doel. En als het paard dus nog goed genoeg is voor de recreatie dan kan je het paard weer van de verzekering overnemen.

Bijvoorbeeld: dressuurpaard, zware peesblessure, paard kan nog wel recreatief gebruikt worden maar bij flinke belasting heeft het paard weer last. Je hebt het paard voor 5000 euro verzekerd. Je kan het paard dan laten overnemen door de verzekering. Je krijgt 90% van 5000 uitbetaald, dus 4500.
Het paard is voor de recreatiemarkt bijvoorbeeld nog 2000 waard, dan kan je het paard overnemen van de verzekering voor dat bedrag.

Dan heb je en je paard nog en de extra waarde in handen. Dan zou je zelf het paard recreatief kunnen rijden of bijvoorbeeld zelf een koper voor hem kunnen vinden zodat hij niet weet ik veel waar eindigt.

Als je geen verzekering hebt dan kan je het paard alleen nog maar voor die 2000 euro verkopen en heb je dus een verlies van 2500 euro, dus zit een nieuw paard er vaak niet meer in.

(even een voorbeeldje)

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:24

Nog even achter al deze al duidelijke antwoorden mijn responsje. Ik heb mijn paard bij de Interpolis verzekerd. Was gewoon de beste verhouding tussen prijs en dekking en kwaliteit. Maar goed, iedereen heeft verschillende wensen en daarop kunnen verschillende verzekeringen van toepassing zijn. Toch? *LOL*

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:32

Goede uitleg Kleintje. En ja Lielle, WA-verzekering is verplicht. Als het goed is valt de dekking voor ongevallen met je paard onder je normale WA verzekering. Een van mijn honden had een tijdje terug een glazen tafeltje bij kennissen omver gelopen, toch een paar honderd euro (design Knipoog en de verzekering van mij keerde, na een tijdje, netjes uit. Kostte me wel mijn eigen risico dus als er nog iets gebeurt zijn de eerste 150 euro of zo voor eigen rekening.