[Dienstmededeling] Wachtwoorden op Bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

[Dienstmededeling] Wachtwoorden op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 12:08

Ik kan de wachtwoorden van de users op Bokt niet bekijken (mijn eigen wachtwoord staat b.v. als: 69570be7df67bebb66e7938612cc6a43 in de database.. Ik heb net wel even snel gekeken naar de hoeveelheid mensen die b.v. als wachtwoord hun gebruikersnaam gebruiken. Dat zijn er maar liefst 300! Daar zitten ook redelijk wat gebruikers bij met meer dan 1000 posts Scheve mond

Niet handig. Dat zijn dus alleen nog maar de gebruikers met het meest zwakke wachtwoord. Als ik ook mensen met 'wachtwoord', 'password', 'paardje', 'bla', 'xxx', 'bokt' en meer van dat soort spul meereken kom ik dik boven de 1000 users!

Ik zou het ZEER op prijs stellen als jullie even goed na zouden willen denken over het wachtwoord dat je nu hebt. Ik heb namelijk al te vaag klachten gehad van mensen waarvan het account 'gehacked' is en die het vreemd vinden dat andere mensen onder hun naam berichten plaatsen of PB's lezen/versturen Scheve mond

Een tip; ik maak m'n wachtwoorden altijd door een zin te pakken en daar dan b.v. de eerste of eerste twee letters van ieder woord te nemen. Voorbeeldje:

Dit is al een beter wachtwoord
wordt:
DiIsAlEeBeWa
of
Diaebw
of
D1@3bW
of
!Di@3B\/\/!

Erg makkelijk te onthouden, bijna onmogelijk te raden en ook als er iemand over je schouders meekijkt is het bijna niet te volgen wat je nou intiept (als je je gebruikersnaam 2x intiept is dat wel heeeeeel snel duidelijk als iemand meekijkt).

Denk dus aub even na over je wachtwoord, kleine moeite, groot plezier Knipoog Ik zit er overigens aan te denken accounts over een tijdje gewoon af te sluiten als men wachtwoorden als 'wachtwoord' of de eigen username blijven hebben Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:15

haha ja want ik was eerst ook gekraakt.

Eerst was mijn usernaam: avantilover en mij pass avanti Lips are sealed *LOL*

Ik zal de mijne eerdaags ook maar weer eens veranderen, deze is mischien ook net wat te makkelijk.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:19

Bij deze is hij gewijzigd Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:21

Ik heb m ook maar aangepast..........

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:20

Toen ik me op bokt aanmeldde, toen was mijn wachtwoord : Paardrijden
maar paar dagen daarna had ik zoiets van.. hmm is toch wel heel makkelijk *LOL*

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:34

Ik heb overal onderhand andere wachtwoorden voor, soms moet ik er ook wel 5 uitproberen voor ik de goeie heb Schijnheilig
Ach, andere mensen kunnen op die manier tenminste niet alle accounts van mij op overal als ze me hacken Tong uitsteken

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:19

Ik heb bij veel wachtwoorden ergens een letter dubbel.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:22

BartVB schreef:
Als ik ook mensen met 'wachtwoord', 'password', 'paardje', 'bla', 'xxx', 'bokt' en meer van dat soort spul meereken kom ik dik boven de 1000 users!

Dat kan wel kloppen,
die geef jij vaak aan mensen die het wachtwoord kwijt zijn... }>
(Of variaties daarop)

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:49

ik werk op een ROC als docent Informatica en heb klassen vol met Informatica "studentjes" die ALLE wachtwoorden die je kan verzinnen in 2 minuten kraken, ons hele ECDL-systeem is al 1000 x gekraakt, je kan het zo ingewikkeld niet verzinnen of ze komen erin, ze hebben er een programaatje voor, dus....... verzin maar iets ingewikkelds, als ze willen, kraken ze het toch!

o ja, alleen mensen die mij heel goed kennen, kunnen mijn wachtwoord verzinnen *hehehe* kraken kan iedereen het....

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:00

Ik heb een hele moeilijke en ze hebben al weleens geprobeerd om erachter te komen want ik kreeg een mailtje binnen dat iemand m'n wachtwoord via bokt had opgevraagd maar dat was ik zelf niet, die van mij is heel moeilijk en daar kom je niet 1 2 3 achter.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 21:03

Moritz; mwoh, als je met brute force een wachtwoord wilt gaan raden van een redelijk aantal tekens ben je toch een flinke tijd bezig. En je kan niet echt miljoenen wachtwoorden per dag proberen via een forum als Bokt.nl.. Tegen de tijd dat je een paar duizend wachtwoorden hebt geprobeerd heb ik je al lang van de site gegooid Knipoog

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:15

Ik heb overal mijn pincode als wachtwoord, ik ben de enige die die weet (als het goed is Haha! ). Voor mijn pincode staan nog een aantal tekens om het wat moeilijker mee te laten lezen als iemand naast mij staat Haha!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:28

Ludo schreef:
Ik heb overal mijn pincode als wachtwoord, ik ben de enige die die weet (als het goed is Haha! ). Voor mijn pincode staan nog een aantal tekens om het wat moeilijker mee te laten lezen als iemand naast mij staat Haha!


moet je niet zeggen Lips are sealed
Nu weet bart je pin ook Bloos

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 21:40

Beter lezen machie Tong uitsteken

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:41

BartVB schreef:
Beter lezen machie Tong uitsteken


blond he Haha!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:42

machie"]
[quote="Ludo schreef:
Ik heb overal mijn pincode als wachtwoord, ik ben de enige die die weet (als het goed is Haha! ). Voor mijn pincode staan nog een aantal tekens om het wat moeilijker mee te laten lezen als iemand naast mij staat Haha!


moet je niet zeggen Lips are sealed
Nu weet bart je pin ook Bloos
[/quote]

Staat toch niks op Lips are sealed *LOL*

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:45

ach, en zonder pasje begin je toch weinig!

Overgens gebruik ik ook vaak mn pincode met nog wat erbij Knipoog

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 01:30

ik heb overal hetzelfde wachtwoord, als ik ergens een andere doe vergeet ik hem. Ik denk (hoop) niet dat iemand hem snel raad, maar mensen die mij echt heel goed kennen misschien wel.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:47

Ik heb ook overal dezelfde, anders ben ik 'm telkens kwijt..
Alleen misschien niet zo slim, want dan hebben ze ook meteen het wachtwoord van veel meer dan alleen bokt..

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:42

Mijn vriendin pakt altijd als wachtwoord een bijnaam van iemand op school ofzo Lachen

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:38

ik weet mijn wachtwoord op bokt niet eens Clown
Best lastig, maar ik word automatisch aangemeld, en ik zou hem echt niet meer weten ( misschien na een paar keer proberen....)

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:05

ik heb altijd wachtwoorden die uit willekeurige letters, cijfers en leestekens bestaan Haha!
Voorbeeld: b3cd*f7h06lZam66

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:12

Arno24 schreef:
ik heb altijd wachtwoorden die uit willekeurige letters, cijfers en leestekens bestaan Haha!
Voorbeeld: b3cd*f7h06lZam66


Moet je ze wel nog onthouden, en dat zou bij mij dus niet gaan Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:15

Dat is wel zo handig dat je ze onthoudt Haha! Kan die combi's gewoon goed onthouden. Vooral even opschrijven op een post-it papiertje en onder je toetsenbord, monitor of computerkast plakken, schiet heel erg op Haha!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:48

Ik heb mijn wachtwoord bedacht....
het is iets wat in huis staat..


Moritz schreef:
ik werk op een ROC als docent Informatica en heb klassen vol met Informatica "studentjes" die ALLE wachtwoorden die je kan verzinnen in 2 minuten kraken, ons hele ECDL-systeem is al 1000 x gekraakt, je kan het zo ingewikkeld niet verzinnen of ze komen erin, ze hebben er een programaatje voor, dus....... verzin maar iets ingewikkelds, als ze willen, kraken ze het toch!

o ja, alleen mensen die mij heel goed kennen, kunnen mijn wachtwoord verzinnen *hehehe* kraken kan iedereen het....


Als je gaat kraken ben je al imo kansloos ....en die studentjes kraken waarschijnlijk alleen maar hotmailaccounts en het ECDL systeem???

Wat is dat eigelijk ECDL systeem? Want het systeem wat wij hebben is voor iedereen toeganglijk, en ik doe de opleiding Informatie en Communicatie Technologie.


En 2 min? Dat vind ik echt wel snel hoor.....al die studentjes weten niet eens wat PHP is.....laat ze dat maar eerst leren toch? Haha!