gister wedstrijd gehad... jury's *zucht*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

gister wedstrijd gehad... jury's *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 10:50

Heej!! Gister (weer) wedstrijd met Hoffie gehad! Het ging op zich best wel goed!! Bij het inrijden was ie wel braaf.. later kwam ie ook stukjes naar onderen enzo... heel rustig galopje...! Het proefje ging ook super!! Niet aan de teugel ofzo maar ja... gewoon heel rustig en ook wel netjes...! Twee keer wist ik dat het niet goed was, de middendraf en het hals strekken... daarvan stond ook commentaar op de coupon.

152 punten... op zich wel netjes! Maar bij iets wat heel goed ging -> 6, bij iets wat goed ging -> 6, bij iets wat niet bepaald super ging -> 6????????????????????????????????????????? huh?! dat snap ik dan niet hoor!! Geef dan een 5 en een 7 en een 4 oid.... ach ja jury's...

Ik reed in ring 2 daar had nr1 162 punten... en bij ring 3 had nr1 181 punten en nr2 180 enz.......... wat een verschil is dat... hopen de volgende keer een jury die wel punten durft te geven...!! Knipoog Knipoog Haha!



Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:46

dit kun je beter inder WD plaatsen denk ik Verward

Dag lieve mama...

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 18:32

Eeeeeeeeeh jah.... Lachen
Had ik het vorige verslagje ook onder jah...
blonT!!!

basß
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:39

ben jij jury ofzo

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:40

tis maar net hoe een jury ernaar kijkt he??!
misschien vond jij iets super gaan maar de jury niet en andersom...

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 13:30

't is gewoon elke keer anders bij die juryleden. je moet maar gewoon hopen dat je een lieve jury heb Lachen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 14:35

najah niet te lief want dan krijg je teveel eigen dunk, en je komt jezelf dan de volgende x wel tegen, maar gewoon een rechtvaardige jury, die niet kijkt van welke vereniging ofwat maar die puur kijkt hoe de combinatie het doet...en als je kijkt naar de b ruiters ( ik ook Haha!) dan zie je er veel tussen zitten die niet aan de teugel zijn hoor, ik vind dat dat ook nog niet echt heel erg nodig is in de b, majah sterren kijken is ook niet goed

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:42

Er zijn ook jury's die paarden die niet aan de teugel lopen helemaal geen punten geven dus wat dat betreft...

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:40

ja das waar toen ik nog in de b zat en me pony was bij een onderdeel niet genoeg rond kreeg ik gwoon een 4 ervoor en stond er pony is niet rond genoeg... en in het boekje staat b is voor beginners enz..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:51

ik vind 162 voor nr 1 in je ring niet weinig hoor!

181 en 180 voor 1 en 2 vind ik winstpunten weggeven!ipv ze verdiend te hebben!

en ook al is B de basis, vaak krijg je weinig punten als je pony niet rond loopt

dus ook al ging je onderdeel netjes, als je pony met haar neus in de lucht loopt en geen stelling&buiging heeft, zal het onderdeel toch maar een 6 waard zijn....

en het is en blijft een jurysport, dat is het lastige van dressuur!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 10:13

het is niet dat hof met zijn neus in de lucht liep ofzo... of rond of gewoon , ja ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar iig niet met zijn neus in de lucht!

maar ik bedoelde ook meer het verschil tussen bij ring 3 nr. 181 en ring 2 162..................!!!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:37

misschien was die combinatie in ring 3 gewoon goed. Als je de proef niet hebt gezien, kun je niet oordelen. Overigens moet je ponu in het B gewoon nageeflijk lopen. Dus als hij neit aan de teugel liep heb je al geen wp meer verdiend. Simpel zat.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:50

Tja, het is maar net hoe een jury het graag wil. En aan de teugel rijden is niet alleen maar de neus niet in de lucht hebben. Ik krij gnu wat lessen van een jurylid en die kijkt hoofdzakelijk naar de beenzetting, takt, regelmaat etc...waar je zelf en vele anderen geeneens kijk op hebben..

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:55

Toch is het niet alleen maar wat een jury graag wil zien. In het B moet je paard (/pony) nageeflijk zijn, met tact, regelmaat en impuls lopen en voldoende stelling en buiging tonen. Dat zijn de uitgangspunten van dressuur en die gelden van B tot GP. Overigens vind ik het erg raar als een ruiter geen zicht heeft op dit soort zaken, daar ben je altijd mee bezig tijdens je rijden.
En een jurycursus volgen is erg goed voor je eigen rijden!

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 10:55

Lielle schreef:
Dus als hij neit aan de teugel liep heb je al geen wp meer verdiend. Simpel zat.


waarom had ik laatst dan een wp terwijl ie ook stukjes niet aan de teugel liep?!?!?!

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 10:57

ow yeh, ik heb er neer gezet dat de proef niet aan de teugel was.....

njah.... boejuh....


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:57

ook niet verdiend dan Extreme duivel

Dat is wel een beetje kort door de bocht, even een toelichting.
Als je pony over het geheel genomen redelijk nageeflijk heeft gelopen en sommige stukken niet kan het zijn dat je genoeg punten hebt opgebouwd om dat te compenseren. Een keer tegen de hand is dan een 5 (als het verder wel netjes ging), een 7 voor een ander onderdeel is dan genoeg om weer gemiddeld een 6 te hebben.
En verder zijn er soms juryleden die punten weggeven, zoals je zelf al zegt in je eerste berichtje.

Citaat:
njah boejuh
(boeien?)
ik neem aan dat je nog vaker gaat starten, wellicht heb je iets aan dit soort opmerkingen voor een volgende keer.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:26

Hoi, ik heb de proef niet gezien, maar ik neem aan dat je zelf best wel voelt of je paard rechtgericht is, zijn gangen zuiver loopt en zijn oefeningen goed uitvoert. Anders kon iemand aan de kant je dat vertellen. Punt is gewoon, dat er zat pony`s zijn die wel goed een b-proef kunnen lopen, zonder dat ze aan de teugel zijn (die van mij vroeger niet, die moest nl zijn rug echt gebruiken anders leek `t geen porum). Je zou dus, in theorie, in de b een winstpunt kunnen verdienen als je paardje niet aan de teugel loopt. Dat er juryleden zijn die totaal geen punten meer geven als ie niet zo loopt zegt veel over die mensen; als je verder een prima volte rijdt in de b dan moet je een voldoende krijgen. Punt.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:27

Uums, punt is dat je pony of paard nageeflijk moet zijn in een proef (en ook in het B!). Als die dat niet is verdien je geen wp. (derde kweer dit topic). Punt!

Ik was zelf jurylid Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 17:51

Lielle schreef:
Citaat:
njah boejuh

(boeien?)


ik bedoelde met Boejuh, dat ik dr neergezet had dat hij niet aan de teugel liep, terwijl ie dat wel deed, (stukjes ook niet...) dussss..

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:52

Ik heb 3 wedstrijden steeds bij een andere vereniging dezelfde jury gehad .ik ken haar nog van mijn ponytijd toen was ze daar de instructrice op die manege.Nopu en die 1e wedstrijd liep hij echt super hij was echt los en nouja hij liep gewoon zoals het echt hoort.Toen kreeg ik 148 en 149.Die 2e wedstrijd liep hij veel minder en kreeg ik dezelfde punten.En ook weer ander commentaar.En de laatste wedstrijd ging gewoon superslecht en weer dezelfde punten.In die proeven bij die jury dan he.Dus nou vroeg ik me af wat wil ze nou zien dan .Ik had expres die andere proeven doorgenomen om te kijken wat voor commentaar ze nou gaf maar iedere keer had ze wel weer wat verzonnen.Handen te dicht bij mijn buik of paard rukt rug weg nou er klopte soms geen reed van.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:14

Lielle, daarin heb je wel gelijk, maar ik ontken jouw stelling toch ook niet?? Niet ieder paard hoeft diep ingesteld te zijn om nageeflijk te zijn, zoals ik eerder reeds heb uitgelegd. Dat weet een beetje wedstrijdruiter en een (ex)jurylid hoort hier helemaal van doordrongen te zijn.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 17:05

Maar er is nog wel een verschil tussen diep ingesteld en 'aan de teugel'. De proefhouding voor het B is met het neusje een stukje voor de loodlijn en een ontspannen hals. M.i. geeft dat het beeld van een aan de teugel (rotterm overigens, daarom gebruik ik nageeflijk) lopend paard.

Een nageeflijk paard loopt iig geen sterren te kijken (ik zeg ook niet dat jij dat beweert) maar kan in hoofd-hals houding wat varieren. Ik denk dat wij redelijk hetzelfde beeld van een nageeflijk paard hebben, dus eigenlijk is dit een non-discussie. Maar wat je veel ziet in het B (en verder) is een paard (of pony) dat op zijn voorhand rondsjouwt met een lange wat stugge hals. Daarmee verdien je geen wp, of je voltes nou netjes rond zijn of niet. Heel misschien als echt alles perfect loopt (en dus ook de middendraf en het halst strekken) kom je tegen de 160 maar dat zijn wel grote uitzonderingen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:34

ben het helemaal met Lielle eens!

warom ben je geen jurylid meer?had je wel als jurylid willen hebben, weet iig waar je op let(en daar hoort eigenlijk iedere jury zo over te denken maar ja t wisselt nogal eens wat ze willen zien)

en verder, veel B-ruiters(no-offence!) denken dat hun proef netjes gaat maar vergeten dat de pony de achterhand er bij moet hebben, en zn rug moet gebruiken, en dat alleen dat koppie naar beneden echt niet genoeg is voor een verdiende wp!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 06:57

Ik heb het laten verlopen toen ik in Afrika woonde en dus geen kans had om NKB proeven te jureren (of wat voor proeven dan ook Haha!) En nu heb ik er ook gewoon geen tijd voor, als je zelf met twee paarden wil dressuren, springen, eentje nog SGW wil starten en een relatie gaande houden lukt dat niet echt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers