O help ik kan niet kiezen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

O help ik kan niet kiezen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 16:16

Wie o wie helpt mij? Ik ben op zoek naar een nieuw bijrijdpaard. Ik heb er gisteren 2 gezien, en vandaag 1.

De 1e was ongeveer 20 minuten met de auto van m'n huis. Was een ouder paardje, dus wel geschikt voor mij. Alleen ze had een peesblessure gehad waardoor ze nogal op haar voorbenen liep.
De stallen waren erg primitief, er was geen normaal water maar grondwater, dus pompen! En er was in de stal geen automatische drinkbak, dus met emmers sjouwen. De bijdrage was erg laag, 25,-.

De 2e was een fries, en dichterbij huis. En er staat een bekende van mij bij op stal. Omdat het paard nu in het land staat, moet je om te rijden ongeveer 10 minuten naar de stal lopen, langs de straat. Ik heb ook even gereden, ze zat super maar is wel erg sterk. Dus ik kreeg haar erg moelijk op de hoefslag. De bijdrage is 50,-.

De 3e was een fjord, en nog dichterbij huis. Heb ook even gereden, hij reed ook best fijn en was erg braaf. De eigenaresse was erg makkelijk, ze vond t niet nodig om t eerst een paar keer samen te doen, dus zij zag t wel zitten. Alleen de bijdrage was vrij hoog, 80,-.

Wat denken jullie? Bij de 1e moet ik trouwens ook het land leegscheppen en de waterbak daar vullen. Bij de andere niet. Oja de bijdrages zijn voor 3 dagen per week.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:20

ik zou die 2de of die 3de nemen.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:21

ik zou de 2e kiezen... denk er ook aan dat het de eerste keer was dat je had gereden.. de meeste paarden zien daar een gaatje en gaan je lekker uitproberen... en de bekende...

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 16:21

Ja daar zit ik ook aan te denken, maar welke dan? En ik vind de bijdrage bij de 3e erg hoog, als ik dan nog 2 keer in de maand wil lessen, a 25,- ben ik 130,- per maand kwijt!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:29

Zou denk voor de 2e kiezen, daar leer je nog eens wat van! Knipoog Pfff, ben wel jaloers trouwens dat je zomaar uit 3 paardjes kan kiezen, ik heb al moeite met het vinden van 1 en dan moet ik vaak dingen als bijdrage enzo maar voor lief nemen als ik het echt wil!

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 16:32

Hahaha ja erg he? Vind t ook heel lastig om te kiezen, meestal leer je een paard pas na een poosje kennen, en nu moet ik al een beslissing nemen voor dat ik het paard ken. Maar ik ga volgend weekend op nr 2 en 3 nog eens rijden. Misschien dat ik dan kan kiezen.
Oja bij die 1e kan je het paard alleen buiten vast zetten om te poetsen, dus in de winter of als t regent is dat niet echt fijn. Denk dat die al afvalt, ondanks de lage bijdrage.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:34

ik zou denk ik voor de tweede kiezen! ik vind de bijdraeg van de derder erg hoog, en de eerte is wel ver weg, maar ja als ik jou was zou ik kiezen voor het paardje waar je het beste gevoel bij hebt!!

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:35

samantha23 schreef:
Hahaha ja erg he? Vind t ook heel lastig om te kiezen, meestal leer je een paard pas na een poosje kennen, en nu moet ik al een beslissing nemen voor dat ik het paard ken. Maar ik ga volgend weekend op nr 2 en 3 nog eens rijden. Misschien dat ik dan kan kiezen.
Oja bij die 1e kan je het paard alleen buiten vast zetten om te poetsen, dus in de winter of als t regent is dat niet echt fijn. Denk dat die al afvalt, ondanks de lage bijdrage.
zou nr 2 nemen!! (kan je ze niet allebei nemen!?! hihihi,...)

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 16:37

Ja de 2e is eigenlijk ook t leukste, alleen dat langs de weg lopen ben ik niet zo dol op. En de eigenaresse had voor de rest alleen maar reacties gehad van meisjes van 14, dus ze kwam op mij een beetje over van 'ik kan niemand anders vinden dus neem ik jou maar'. Misschien was t niet zo maar zo kwam t op mij over.

Het beste gevoel, dat is lastig. De fjord (nr3) vond ik wel grappig, en lief, beetje ondeugend. Maar de Fries (nr2) was echt wauw! Maar ja een fries is ook niet echt te vergelijken met een fjord denk ik. De fries zat als een luie stoel, de fjord zat ook wel fijn hoor. Maar die fries danste echt.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:00

Ik zou voor de 2de gaan. De bijdrage is ook niet al te hoog. 80 euro voor 3 dagen in de week vind ik persoonlijk wel erg hoog hoor moet ik zeggen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:16

Ik zou ook voor de 2de gaan. Het klinkt het positiefst iig.
Bij die eerste gaat waarschijnlijk die primitieve stalling op den duur je neus uit komen. Die 3de vind ik trouwens te makkelijk, als ik een paard zou hebben, dan zou ik er toch wel zeker van willen zijn, dat een bijrijdster goed met m'n paard op zou gaan. Dat kun je niet in 1 keertje inschatten.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:18

ik zou ook de 2de nemen...

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:19

ik zou ook de tweede nemen omdat die mij het meest aanspreekt

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:28

Ik zou persoonlijk de 2de kiezen, ook omdat het een fries is. En het is ook wel leuk dat je iemand kent die daar ook op stal staat natuurlijk, dan kunnen jullie samen rijden enzo.

Welke vond je het fijnste met rijden dan? Dat is natuurlijk ook wel belangrijk en waren ze braaf in de omgang?

Het ligt ook wel een beetje aan jou niveau, als je de fries te sterk vond moet je het misschien maar beter niet doen of het een tijdje proberen en als het niet gaat dan weer stoppen(maar als je dat nu al voorziet is het voor beide partijen beter om het gewoon helemaal niet te doen natuurlijk)

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:46

Ik zou voor de 3e kiezen als je het bedrag kan betalen natuurlijk.
Het paardje was braaf en de eigenaresse ziet het dus goed zitten.
Even een rekensommetje: 80:12x rijden= gemiddeld 6,50 euro per keer in de maand. Dat is toch zeer weinig als je voor de rest totaal geen verplichtingen hebt daar?? Zij betaald alles en jij profiteert eigenlijk Haha!.
Friezen moet je niet onderschatten.........dat sterke zal er echt niet zomaar uitgaan.

PS: neem dan een goedkopere instructeur......vind zelf het nogal krom, wel 25 euro per uur les bettalen maar 6,50 euro per keer te veel. Reken maar eens uit wat een paard je sowieso zou kosten of een manegeles.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 06-07-03 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 19:47

Met rijden vond ik de fries wel erg sterk, dus lastig op de hoefslag te houden. Na een tijdje ging dat wel al wat beter. Ik ben wel bang dat ik het paard dan 'verpest', dus als het baasje rijd dat ze meteen kan merken dat ik heb gereden. Het baasje van de fjord zal dat niet zo erg vinden geloof ik. Die van de fries wel. De fjord was best makkelijk te rijden. Ik heb zelf nog niet zoveel rijervaring, dus eigenlijk ben ik bang dat de fries te hoog gegrepen is voor mij. Ze is niet gemeen ofzo, alleen zo sterk!
Ze waren allebei braaf, met poetsen enzo. De fjord was wat ondeugender. Niet blijven staan enzo.

Ik ga met beide afspreken om nog een keer te rijden, en dan kies ik.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:51

wat raar dat ze daar zoveel geld voor vragen? wat staat daar dan tegen over? of woon je in een gebied waar heel veel mensen een paard bijrijden ofzo?
ik zoek ook nog een brijrijdster, gratis, voor mn 2 hafjes, maar ik kan niemand vinden:-(
Kom je bij mij Knipoog)?
nee ik zou vragen bij die fjord of je die voor 50 euro mag doen....
gewoon omdat de fjord het fijnste paard lijkt

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:57

Ik zou ook voor de tweede gaan, al hoewel de derde ook heel goed klinkt maar de kosten toch 30 euro hoger liggen. Ik zou als ik jou was iig met die fries lessen gaan nemen om hem toch de baas te kunnen en het is voor jou ook weer fijn dat er een bekende op stal is waarmee je kunt praten en als er iets iets of als je iets moet lenen etc. Eerste valt af, omdat je daar toch veel voor moet doen, ook omdat ze niet zo goed te rijden is en het toch ook een stukje rijden is met de auto...
Laatst bijgewerkt door Larissa op 06-07-03 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 19:58

Ja ik vind 80 euro ook te veel. Mijn max is 50-60 euro. Ze betaalt 200 euro stalgeld, en 3/7 deel daarvan is dus die 80 euro.
Missnynke, oosterwolde is wel ver hoor... Haha! Maar bedankt voor het aanbod!
Die fjord lijkt me niet het fijnste, die fries is mijn favoriet! Kwijl Maar ik denk te sterk.

Wat denken jullie, als een paard moelijk op de hoefslag is te krijgen, blijft dat dan zo of is het een keer goed boos worden?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:02

nou ja oosterwolde is altijd nog 20 km. dichter bij dan oostermeer, waar ik woon Knipoog

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 20:05

Hahahaha sorry... Maar toch nog te ver weg. Maar waarom kan je niemand vinden dan? Als ik in de buurt zou wonen, zou ik t graag doen. Er moeten bij jou in de buurt toch mensen zijn die dat ook willen?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:13

annet (xmoonlightx) reed eerst bij mij, maar zij heeft een eigen pony gekregen. jildau (rodeogirl) is hier al eens geweest en wou wel vaker komen maar woont toch nog wat te ver weg om regelmatig te komen. verder kwam hier eerst wel een meisje, maar dat kon nog niet paardrijden, is wat lomp en neemt geen initiatief.
ik vraag overal rond en heb een advertentie op marktplaats gezet, daar had wel iemand op gereageerd, maar ze was wat gespannen en het paard ook, dus het paard gaf een bok, ze viel eraf, schouder gebroken en moet 6 weken rust nemen Boos! dus die hoef ik ook niet meer terug te verwachten denk ik.
Nou ja ik hoop dat er door het faillisement van het fries paarden centrum nog wat mensen op zoek gaan.....

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 20:16

Jeetje wat een pech allemaal! Als ik jou was zou ik nog een advertentie plaatsen? Of hang een briefje op een manege?
Succes ermee!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:19

tja de manege is dus failliet, er worden geen lessen meer gegeven dus denk ik niet dat het briefje veel gelezen wordt....
nog een advertentie? zal het eens proberen Lachen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:26

dit heb ik erop gezet:

Misschien voor de ruiters die niet meer op het fries paarden centrum terecht kunnen:

Ik ben op zoek naar één of meerdere verzorgster(s) voor mijn 2 haflingers en 1 tinker.
Ik zoek iemand die ervaring heeft met paarden, en het leuk vind om ze regelmatig te komen poetsen, knuffelen en rijden.
Ik vraag iemand die er verantwoordelijk en zelfstandig ermee aan de slag kan.
Op de haflingers kan gereden worden,
eventueel kun je ook les nemen van een gediplomeerde instructrice (op eigen kosten)
een buitenbak is aanwezig, maar je kunt hier ook mooi buitenrijden.

reageer gauw als het je wat lijkt en kom eens langs!