jamaica mogelijk binnekort wisselen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-01 19:19

Het valt me op dat jamaica overal in moet bijten, (incl honey's manen dus) alles wat ze te pakken kan krijgen, halstertouw, jas, arm, pet, borstel maakt niet uit, ze moet overal in bijten.
Zou het kunnen dat ze gaat wisselen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 19:27

Kan ook zo'n akelige jonge paardenstreek zijn. Ik zou het zowiezo niet accepteren, want de meeste jonge dieren proberen het. Is bloedirritant. Aanpakken dus!
Of het komt doordat ze moet gaan wisselen, weet je pas ALS ze gaat wisselen (neem aan dat ook jij geen kristallen bol hebt tenminste) dus ik zou het meteen afleren.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 19:40

Ach mijn fjord was ook zo op die leeftijd altijd bijten enzo(behalve in mij want dan kon hij een knal krijgen).
Het viel me gewoon ineens oop dat hij erg happig was en jawel een maand later vielen zijn tanden eruit.
Nu staat het ff stil en is hij lang niet zo happig.
Maar laat haar niet in je jas bijten enzo. Misschien bied een boomstronk uitkomst(soort krabpaal voor katten maar dan bijtpaal voor paarden) Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-01 19:43

nee, als ze in iets van mij (dus mijzelf of kleding) bijt, kan ze een knal krijgen!
Ze bijt trouwens niet gemeen ofzo hoor, ze moet gewoon knabbelen zeg maar

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 19:45

Een ketting in de box hangen help misschien ook, of gewoon een touw.
Jeetje het lijkt wel een hond Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-01 19:49

ze staat in de wei, zal eens een wilg slopen Haha!
Zal ik maar wel ff aan de stalhouder vragen Schijnheilig

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 00:20

hi Stef,
Als ze in de manen van een ander paard gaat bijten, is dat natuurlijk niet zo leuk. Of ze aan het wisselen is, weet ik ook niet. Je kan op de manen van het andere paard, melkvet smeren. `T ziet er niet uit, maar ja, dat ziet het ZONDER manen ook niet Boos! ! Als dat niet helpt kun je er ook Balistol wapenolie (*gg*) op smeren, net als op de boxenrand, trog enz. Op dekens en jezelf natuurlijk niet Lachen ! Dit spul is absoluut niet giftig!! het smaakt alleen erg smerig!
Vaak kan je in een ruitershop ook wel een middeltje krijgen (anders bij divoza??), wat vies smaakt.
Veel succes! Sterre

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 01:59

Ik dacht dat ze zo rond de 4de jaar gaan wisselen?
Suuz weet het wel, de paardentandarts is laatst bij haar geweest...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 09:20

morgen komt de paardentandarts bij mij. Ik twijfel namelijk ook weer over haar leeftijd. De DA zei dat ze met 2.5 gaan wisselen, maar zoals je ziet, zeg jij nu ook wat mijn hoefsmid zei (volg je het nog)
Dus morgen komt mijn oude hoefsmid Ric Segers (www.e-hoefsmid.nl) die is ook tandarts, en dan zien we wel

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 09:46

Ja ik weet iig geval dat ze klaar met wisselen zijn zo rond hun 5de jaar, ik geloof dat er een half jaar speling in zit per paard verschillend. Orry loopt een half jaar voor, ook zijn ruinentanden kreeg hij vroeger.