wanneer voeren voor lang transport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laro

Berichten: 62
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Den Helder

wanneer voeren voor lang transport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 12:26

we gaan met het paard op vakantie. De reis duurt ruim 2 uur en we gaan 's morgens om half zeven rijden. Normaal krijgt ze om acht uur voer, hoe laat kan ik het beste haar voer nu geven?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:57

Ik zou haar dan niet voeren voordat je op reis gaat. Voer je pony gewoon 's avonds en geef haar een hooinet in de trailer. Dan kun je haar weer voeren als je op de plaats van bestemming bent.
Als je toch graag van tevoren wilt voeren, dan zou ik dat een uur, of anderhalf uur eerder doen. Maar dat wordt erg vroeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:12

Geen brokken, wegens de stress van de reis, je moet er toch niet aan denken een koliek paard in de trailer te hebben... Beter een flink hooinet in de trailer, kan eventueel ook een lokkertje zijn Knipoog

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:20

Ik neem Ivanka dus ook mee op vakantie, bij mij duurt de reis ruim 3 à 4 uur... Had er eigenlijk niet eens aan gedacht van dat voer..
Weet nog niet hoe laat we wegrijden, maar ik voer haar toch liever voordat we op reis gaan.. Don't ask me why, gewoon een gevoel Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:47

Tinne schreef:
Weet nog niet hoe laat we wegrijden, maar ik voer haar toch liever voordat we op reis gaan.. Don't ask me why, gewoon een gevoel Knipoog


Ik bedoel in mijn vorige bericht ook niet dat je niet mag voeren voor vertrek. Maar niet voeren net voor je weg gaat. Geef je paard de tijd om rustig zijn eten te verwerken.
In het geval van dit topic, waarbij vertrek al om half 7 is, lijkt het mij niet haalbaar om nog voor die tijd te voeren. Vandaar mijn gedachte om dat de avond ervoor te doen en dan weer na aankomst op het vakantie adres.

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:54

Ik vind de reacties hierboven (niet die van Tinne uiteraard) een beetje overdreven. Een reis van twee uur is aboluut niet lang. Als een paard naar een wedstrijd gaaat, staat jij veel langer op d rtrailer. Onderweg kan een paar zijn voer ook wel verwerken. Gewoon om 6 uur (of zoveel eerder als je zelf wilt)een schep brok in de bak gooien. En misschien vinden jullie mijn reactie niet erg aardig, maar ik heb veel ervaring met dit soort dingen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:05

Mijn paard staat niet rustig op de trailer. Vandaar mijn reactie. Ik kan me voorstellen dat jij er anders over denkt Celano.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:14

Pfff... 2 uur is idd echt niet lang, en ik zou me daar niet zo druk om maken. Als je om half 7 vertrekt ben je al vroeg op om de andere dingen klaar te maken dus heb je best tijd om haar wat vroeger te voeren. Zolang ze het maar rustig op kan eten is er weinig aan de hand. Zorg onderweg voor een goed gevuld hooinet, en gaan met die banaan.

laro

Berichten: 62
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 22:22

sorry dat ik nu pas reageer, we hebben inderdaad 1 uur van tevoren de helft van haar normale rantsoen gegeven en de rest bij aankomst. Onderweg een flink gevuld hooinet mee. Het is zo prima gegaan. Bedankt voor de reacties.