Wat een week!!! *PFFFFT*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Wat een week!!! *PFFFFT*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 17:32

Wat een week *pfffffffft*

Donderdag 26-6;
Nog 1 nachtje dan gaan we naar Susteren, spannend, want ik heb nog nooit zo'n eind gereden. Heb nog maar net 6 maanden mn rijbewijs.
Heb nog even met pauline gemaild (nieuwe eigenaresse van Starlet) dat ik na de vakantie nog even langs zou komen om te kijken hoe Starlet het vond bij haar nieuwe huis en baasje.
Ook nog gemaild met mensen die misschien mijn Jackie (hond) Quinta wilden overnemen (moest haar weg doen wegens chronisch tijdgebrek, door studie en paarden), maar dat zal zo'n vaart niet lopen.
Verder nog eeuwen bezig geweest met spullen inpakken.
's avonds nog even naar de bios geweest, zou daarna bij Lindy slapen vanwege de vakantie, maar mn ouders waren t daar niet mee eens dus ik sliep maar thuis. Leuke film trouwens; How to lose a guy in 10 days.

Vrijdag 27-6;
Vroeg uit mn nest, maar ja ik was toch al om 6 uur klaar wakker dus geen probleem. 8 uur zouden we rijden. Maar ja voor ik we weg gingen kwam ik dr achter (dankzij een heldere opmerking van Lindy) dat ik het halster dat ik verkopen zou aan Anke nog vergeten was, dus langs ons huis maar weer even opghaald, nog een laaste knuffel aan Goldy en wegwezen maar. (eindelijk een weekje zonder paarden, dat was me in geen 5 jaar meer gebeurd)
Maargoed, na 5 (!) uren in de auto te hebben gezeten waren we eindelijk in Susteren. Toen moesten we nog even wachten voor we het huisje in mochten en meteen daarna hebben we een duik in t meertje daar genomen, het was echt zó heeeeet *pffffff* Gelukkig was het water lekker koel, Lindy had de hele tijd al lopen zeggen dat ze er meteen in zou duiken, maar toen ze eenmaal een stap in t water had gezet vond ze het toch wel errug fris...
En eenmaal weer in t huisje een heel gesjor en gemeet om 4 bedden in de slaapkamer zo economisch mogelijk neer te zetten, is voor de helft gelukt. Verward We moesten over elkaars bedden heen stampen om op ons eigen te komen, maar we lagen wel mooi met de hoofden bijelkaar zodat we nog wat konden keten en praten.
"s avonds MOEST Lindy nog de laatste afelevering van GTST kijken, was een grappig tafreel trouwens, broertje en zusjes waren al goed gewaarschuwd dat ze muis stil moesten zijn en dat deden ze eigelijk ook best braaf, nogal logisch, want anders had je Lindy op je dak... Extreme duivel

zaterdag 28-6; Vandaag was een rampen dag! 's ochtends had Lindy me zover gekregen dat we een stuk voor onze conditie zouden gaan wandelen, een klein blokje om.. Schijnheilig Nou dat kleine blokje werd dus zo'n 15 km... Lindy wou de route lopen van een speurtocht die ze vorig jaar hadden gelopen, maar miste een aflslag, zodoende zijn we een mooi eind uit de richting gelopen. Frusty Koe
Onderweg hebben we later toch nog maar wat mensen gevraagd naar de weg, de eersten die we vroegen; "mogen we u wat vragen', keken eens raar en fietsten door *spraken vast een andere taal*. Scheve mond
Later kwamen we wandelaars met een kaart tegen, bleken gronigers te zijn die vet lange wandeltochten maakten door t hele land. Ze wisten gelukkig de weg. En onderweg zijn we ook nog een meisje op een super mooi fries paard tegen gekomen en wij liepen maar te ijlen 'mischien was dat Anke wel, we wisten nl niet hoe ze eruitzag, we wisten eigenlijk nog niks, maar wel dat ze een fries paard had, bleek later dat die nog niet was beleerd dus kon Anke niet zijn. En ik zo tegen Lindy over het meisje op de fries; 'Ja ze ziet eruit als een bokker' En die natuurlijk meteen in een deuk.... Alsof bokkers een aparte look hebben..
Ondertussen werden we onder het lopen doodgestoken door allemaal enge dazen en andere vreemde insekten maargoed. We liepen weer terug van waar we vandaan kwamen en vroegen later nog wat anderen, een van die mensen had ons bijna naar Duitsland gestuurd kwamen we later achter. Maar we zijn weer op de camping gekomen, maar ik niet zonder blaren, had net nieuwe schoenen en ik kon ze mooi even inlopen dacht ik, maar ja als je meteen zo'n eind gaat lopen op nieuwe schoenen krijg je dus blaren dat bleek welweer.. "s middags zijn we weer wezen zwemmen.
's avonds nog even met mn ouders gebeld, bleek dat die mensen met wie ik nog had gemaild over quinta haar al hadden opgehaald... *huil* Verdrietig

zondag 29-6;
Vandaag hebben we verschrikkelijk uitgeslapen. Gaaaap En ik vond dat ik toch maar blaarpleisters moest hebben, maar ja de winkels zijn zondags niet open, wachten tot maandag dus want bij de camping-supermarkt hadden ze geen blaarpleisters. We hebben ook maar weer gezwommen en even liggen bakken in de zon.

maandag 30-6;
Eerst hebben we maar blaarpleisters gehaald, nou ja Lindy's moeder heeft blaarpleisters gehaald, wij lagen, nou ja ik, Lindy wilde alweer sporten, nog in bed.
We kwamen er later op de dag ook nog achter, want we waren ook nog vergeten Anke's adres te vragen enzo, dat we mijn zusje (want we hadden daar geen internet) ook wel even opdracht konden geven Anke te pben en het adres ed aan ons door te bellen, gelukkig was mn zusje net een beetje bekend met bokt geworden dus na een beetje uitleg wist ze hoe ze moest pben. Clown
's avonds hebben we nog kees en co zitten kijken en ik heb nog een broodje hamburger spec gehaald Vork , daarna zijn we nog wezen trampoline springen wat we zowat de hele week al 's avonds deden. (maar wel leuk hoor, wat je al niet kan doen op zo'n trampoline..!)

dinsdag 1-7;
Vandaag zijn we naar valkenburg geweest, Lindy's ouders en de rest van de kids behalve lindy natuurlijk, zijn de ardennen ingeweest om te zoeken naar een leuke camping voor volgend jaar. Lindy en ik hadden geen zin de hele dag in de auto door de ardennen te toeren dus wij hebben lekker uigeslapen en zijn 's middags naar Valkenburg gereden *toch handig dat ik een rijbewijs heb, al lag het betreffende papiertje nog in friesland in mn eigen auto , had die van mn pa mee, rijd goedkoper en was handiger voor de bagage* We hebben nog wat leuke souveniers gekocht en wat rond geslenterd, daarna zijn we weer naar de camping gegaan en we besloten dat het toch wel lekker rustig was zonder Lindy's broertje en zusjes die heel wat drukte en herrie kunnen maken.. We zijn daarna ook nog een eindje wezen fietsen, we kwamen op een geven moment weer uit een bos waar we fietsten en kwamen tot de ontdekking dat er toch wel erg veel auto's met duitse nummerborden waren Verward , Lindy vragen aan een stel kleine koters of die toevallig ook wisten of dit duitsland of nederland was, bleek het duitsland te zijn..
En lindy maar op haar best uitleggen dat we uit Nederland kwamen 'wir sind from Holland'
Bleek later dat ze ook wel nederlands spraken; Lindy tegen mij "heej, nou praat ie Nederlands" Met een verbaasd gezicht..!
We wilden m weer peren voor zij er waren maar dat mislukte, later zijn we weer naar de trampolines gegaan en ik heb mn zusje nog even gebeld dat ze perse John Doe moest opnemen want dan had ik na de vakantie ook nog even wat leuks om te zien en ik wilde t niet missen. "s avonds hebben we rond een uur of 2 nog over de camping gedoold, we zouden naar de trampolines maar dat leek Lindy toch niet meer zo'n goed idee, was ook verboden hoor zolaat nog over de camping struinen of iig in op de plaatsen waar je niet hoefde te zijn. En ik maar lawaai maken en melig doen en Lindy steeds weer op haar hoede en proberen mij stil te krijgen... Was heel erg grappig, voor midden in de nacht! *LOL*

wo 2-7;
Vandaag hebben we Anke en haar vriend gemeet, ze heeft mn halster gekocht en wij zijn in haar rasechte paardenauto *strotjes en hooitjes al over the place Pling * bij al paardjes wezen kijken. Allemaal schattige minitjes (shetjes), een mooie Kwpner een friesje en een super mooie haflinger (die was echt ge-wel-dig!!!) Had m zo willen meenemen!
En natuurlijk hebben we bokt en andere bokkers niet onbesproken gelaten..!
Al met al een leuke en gezellige middag! (ondanks dat ik me had voorgenomen geen paard/pony meer te willen zien tot na de vakantie)
En vandaag kreeg ik ook nog een geniale ingeving over wat ik met mn haar ga doen;
Moet alleen nog een (vooral)goeie kapper vinden die het het wil doen. Je moet trouwens de make-up en veren enzo even weg denken gaat alleen om het haar. (word dus verschillende tinten blonde en rode vlechtjes)
Afbeelding

do 3-7;
We zouden eigenlijk naar bobbejaanland in belgie maar helaas zat t weer niet echt mee, Scheve mond we zijn uiteindelijk naar een zwembad in Eindhoven geweest. Waar het ontzettend druk was, er waren 4 glijbanen, waar lindy en haar broertje en zusjes gek op zijn, waar je wel een half uur moest wachten voor je er op kon. Bloos
Ik heb echter een panische angst voor glijbanen ben altijd bang dat er iemand achterop me gaat knallen, wat al eens is gebeurd, dus ik hoefde niet te wachten, maar heb me nog wel gewaagd op een brede korte glijbaan, die viel wel mee, en toen ik even een moment van dapperheid voelde aankomen ben ik nog in zo'n draaikolk geweest, maar die was echt weird!!!! Doe ik dus nooooit meer! we zijn later nog wat gaan 'zwemmen' tussen de mensen massa door, hier en daar moest je even duwen en schoppen om kleine koters aan de kant te laten gaan, maar later op de middag in het buitengedeelte van het zwembad hebben we nog wel even lol kunnen trappen, daar was het niet al te druk.
Leuke middag, maar de chloor geur blijft wel nog een paar dagen in je hoofd hangen. S avonds was er nog bingo en daar hebben we ook maar even aan meegedaan. Niks gewonnen trouwens, alle winnaars zaten zowat aan 1 tafel en het waren bijna steeds dezelfden die wat wonnen.. Scheve mond

vr 4-7;
vandaag weer uitgeslapen Bloos Slapen en s middags zijn we wezen fietsen, weer naar Duitsland, onderweg zijn we nog een paar super mooie ijslanderachtige ponies tegengekomen echt heel mooi!
En later in susteren zijn we nog even wezen shoppen. Ik nog wat eet en drinkbaars omdat ik morgen weer naar huis moet en Lindy heeft een radio/cd/casette speler in de aanbieding bij expert gekocht.

za 5-7;
Vandaag ging ik weer naar huis , Lindy en familie bleven nog een week in Limburg.
Vanochtend zou ik uitslapen maar was half 6 al weer klaarwakker.
Om 11 uur zou ik weer terug, had het meeste gister al ingepakt dus was verder snel klaar.
En 11 uur op naar huis.. Al met al geen files gehad Haha! en ik heb lekker snel kunnen door karren. (was wat anders dan achter Lindy's pa aan tuffen zoals op de heenreis, die kon met een volgeladen auto amper de 120 km ervoor houden, we hebben er toen 5 uur over gereden) Ik was 2 uur thuis, heb eerst mn moeder maar eens laten schrikken *LOL* Extreme duivel . En even bij Gol gekeken die meer intresse voor haar gras dan voor mij had Vingers aflikken .
En daarna naar bokt . Eerst even naar mn email, waar ik me vervolgens rot ben geschrokken; Scheve mond
Pauline (van Starlet) had me de 27e nog even leuke vakantie gewenst en 2 dagen daarna kwam dit verhaal;

"Janke,

Ik weet niet zo goed waar en hoe ik moet beginnen....

Ik heb met Starlet vrijdag middag een ongeluk gehad....

Ik zou haar borstelen en had haar aan de hek vast gebonden...ze schrok ergens van en sloeg achter over maar zat nog vast...ze werd wilder en wilder en toen gebeurde er iets ergs.....het hek begaf het .....een ijzeren hek met twee groote balken......PFF.......ze was er helemaal van af en begon te stijgeren alleen het hek bleef haar achter volgen.....ze ging met hek en al achter over de boerensloot in....ik gilde en gilde en gilde STARLET!!!!.....maar ze werd maar wilder en wilder....ik snel 112 bellen en schreewde om hulp HELP HELP!!!!! ik kwam niet meer uit mijn worden met de mevrouw die ik van de 112 aan de lijn had......Toen gebeurde er nog iets ergs...het halster wilde maar niet los laten en Starlet was zo aan het strekken dat ze haar zel onder water stok en toen kwam ze niet meer boven water en spattelde nog....ik heb geen moment getwijfelt....ik spron haar achterna....en heb haar halster onder water af getrokken en haar boven water gehaalld...Ze ademde niet meer ik gilde.....ik had toen alle drek uit haar mond en neus gehaald.....en geblaast in de neur en in der mond.....ik huilde en schreeuwde Starlet laat me niet achter hier......Ze snakte in eens weer naar lucht....ik zakte onder tussen tot mijn borst in de blubber maar hield haar boven water.....Ze wilde het weer op geven ze wilde echt dood.....maar ik heb tegen haar gepraat en haar boven water gehouden....ze ging liggen en werd steeds zwaarder en zwaarder......in dertussen heeft er een jongen naar 112 weer gebeld...en later stonden er allemaal mensen te kijken en naar mij toe te schreeuwen dat ik moest vol houden want de brandweer was onder weg......Ik zei toen dat de brandweer er was dat Starlet misschien wel een gebroken achter been had.....Ik werd hellemaal onder koeld en toen nam een brand weer het voor me over om Starlet boven water te houden...Ik werd er uit getrokken door drie man....toe Starlet me zag verdwijnen werd ze wild....ze wilde achter mij aan.....ze wou opstaan en wilde de wal op komen alleen was die te hoog.....toen viel ze achter over...ik wilde weer achter haar aan springen alleen werd tegen gehouden door de politie....ik rukte me los en rende naar de over kant....starlet zag me en wilde naar me toe maar was te moe....ik heb haar met water haar hoofd en oren schoon gespoeld en gesmeekt dat ze er uit kwam....ik stapte naar achterren en deed een brandweer slang achter haar kont en begon te roepen en te trekken en ja hoor Starlet is er uit gekomen....ze liep nog op alle vier benen alleen had overal schaaf wonden een een dik rechter achterbeen....de knie en het oude plek vooral....ik heb haar afgespoelt want er zat 5 cm drek over haar hele lichaam......we hebben haar op stal gebracht en een dek op gedaan en een dieren arst gebeld....die is langs gekomen en heeft haar twee spuiten gegeven en naar haar longen geluisterd.....De dieren arts zei dat Starlet en ik een engeltje boven ons hoofd hadden....we hebben alletwee heel veel geluk gehad.....Ik koel Stalet nu om ze paar uren en wandel met haar......De band die Starlet en ik nu hebben is echt mega sterk geworden....ik slaap slecht en zie het nog steeds voor me dat ze onder water verdwijt en niet meer boven komt......en dat ze niet meer ademde....Echt dit is een schrik van mijn leven en het zal me altijd bij blijven......Echt waar die wil je nooit mee maken....je ziet het wel eens in de film maar nu lag ik zelf met Starlet in de blubber.....o o o wat was ik bang..........Maar ik hoop dat alles weer goed komt.....na een week laat ik foto's maken van haar benen........ "



Ik moet nog even bedenken wat ik haar terug ga sturen, ga iig snel kijken!!! Gelukkig is alles nog een beetje op zn pootjes terecht gekomen!
Maar ben me wel dood geschrokken!
En inmiddels heb ik ook lamme vingers van t typen en ik denk dat dit verhaal zo ook wel lang genoeg is!
Maar Al met al een beweegelijke week! Straks eerst de nieuwe eigenaren van Quinta ook maar even bellen, toch vreemd nu ze weg is.. heb niet eens afscheid genomen dus ga snel ook even bij haar kijken!


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 18:42

Oh en nu ben ik bijna het lachwekkendste van alles vergeten...
Wat je snachts meemaakt...
Ik heb inmiddels alle familileden incl Lindy zelf in hun slaap vanalles en nog wat horen zeggen... Ik slaap niet zo vast dus als er dan iets is word ik zo wakker. Maar wat voor ongein mensen in hun slaap uitkramen.. Ik heb echt elke nacht dat ik er sliep iemand iets horen zeggen en steeds weer in een deuk gelegen! *LOL*


en oh ja jullie krijgen allemaal nog de groeten van Lindy!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:35

Pff, ik heb een zere vinger van het scrollen.. Haha!
Gelukkig is alles goed afgelopen met dat paard, zat echt met spanning dat verhaal te lezen.. Scheve mond

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:27

hihi, leuk verhaal Janke!
Alsof wij zo druk zijn hihi.
Ja tis wel zo.
Ik vond het een hele leuke week! *LOL* de tweede trouwens ook.
vannacht 3 uur zijn we thuisgekomen.k ben dan ook best moe! Gaaaap

De tweede bingo hebben we wel 2 dingen gewonnen! Party!! Haha! Tong uitsteken

Nou doeidoei maar weer

~Bokkende Fjordenrijder #40~

Ik kan niet zonder dat gele
Monstertje !!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie