Mooie beschermers zeg!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-01 15:51

Vond deze beschermers op een amerikaanse site... hebben we natuurlijk nog niet in NL.. zien er wel erg stevig uit, zeker voor onze jachtpaarden!
Afbeelding"The ultimate in protection for all events involving sliding stops. All new design covers the fetlock and pastern area to prevent dirt penetration. Amazing abrasion resistance while protecting against crossfire injuries, burns and bruises to the back of the fetlock. U.S.A. "($69)
En deze:
Afbeelding "An all-in-one combination sports medicine boot and bell boot with the advantages of both. Scientifically proven to absorb up to 45% of the energy produced by hoof concussion. Made in long-lasting, limestone-based neoprene designed for 360 degrees of protection without shifting or restricting your horse's gait."($92)

Afbeelding"Used and endorsed by Monty Roberts. The most well-designed equine sport boot today with the ultimate in heavy-duty construction. Close-fitting at the fetlock to protect the sesamoid area. Patented cradle system makes for any easy fit. Features Kevlar material - also used in bulletproof vests - to give boots duarbility and extra protection. Horse size."($62)

Whoa... misschien als ik deze zomer naar Amerika ga dat ik Waldo's eigenaar eens deze plaatjes laat zien! Knipoog (PS heb as zaterdag mn sollicitatiegesprek!!)



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-03-22 14:51 ]</font>

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:04

ik vind ze persoonlijk niet echt mooi, maar het gaat om de bescherming. weet wat je wat ik stoere peesbeschermers vind? met van die bondje er in. ik weet niet precies hoe die dingen heten, maar goed.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-01 16:10

Nee mooi is anders maar deze bieden bijna het hele been bescherming! Want je zal net zien dat je peesbeschermers hebt en dan krijgen ze daar net onder/boven een wondje! Jij bedoelt zeker zulke:
Afbeelding

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:15

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-01 16:30

weet het niet... wij hebben nu wel van die action pads dinges beschermers, dat zijn van dat soort kant en klare bandages met een gevulling:
Afbeelding

Nadeel is dat het klitteband snel losgaat en ze niet tot op de kroonrand komen. (hebben ze in USA ook oplossing voor: Afbeelding
Ik weet geen beschermers die wel zo lang zijn als die ik net plaatste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 19:50

Gaaf Joh, helemaal naar de states, Get ready for Laura!!!!!!!!
Die beenbeschermers die ken ik wel. Die gebruiken ze in de western sport. Ik zag ze op het NK verleden jaar. Ze zijn niet echt goedkoop [ca 225,-] maar wel super stevig.
Ik denk trouwens niet dat het voor de jachtpaarden iets is. Die dingen zijn alleen maar in kleine pony maatjes verkrijgbaar en niet in grote KWPN maten.
Bovendien worden ze loodzwaar als ze nat zijn want ze absorberen uitstekend!
We super dingen voor het beleren van jonge paarden en als je gewoon op droog terrein rijdt!