emigreren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

emigreren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 17:18

Ik zat een artikel in de Elsevier te lezen over huizen in Frankrijk, maar ik schrok me rot-->Wat goedkoop!!!! Een schitterend boerderijtje in Zuid-Frankrijk (bij Bordeaux in de buurt) met 5 hectare land voor iets van 230.000 euro Bloos Daar heb je hier niet eens meer een rijtjeshuis voor....
Nou ik zit op zo'n moment toch serieus te overwegen om mijn spullen te pakken en lekker in Frankrijk te gaan wonen.

Zijn er nog meer mensen met die gedachte of mensen die al ervaringen hebben met een emigratie?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 17:26

enuh wat wil je daar gaan doen dan? Zou ik een gegarandeerd inkomen hebben ben ik trouwens ook morgen vertrokken hoor dus ik leeft zeker met je mee

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:01

Ik wil later als ik groot ben, graag in Duitsland wonen.
Net over de grens, de grond is er stukken goedkoper dan hier.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:12

Ja, het was mij ook al opgevallen, ik zat in een paardenblad te neuzen (weet niet meer welke) daar stond ook een groot huis met stallen enz voor een erg mooie prijs, in Frankrijk...

Daar ga ik heen Clown Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:51

als ik Frans had gesproken had ik het wel geweten.. Haha!

Ik hoop uiterlijk eind volgend jaar in Noord Groningen te wonen... daar is het ook goed betaalbaar... Lachen

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 19:35

Ik zou daar natuurlijk lekker paardjes gaan fokken op mijn 5 hectare land *droom* en de taal goed leren zodat ik daar gewoon mijn beroep uit zou kunnen oefenen> journalist. Of correspondente voor het NOS journaal misschien? Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:47

Na een jaar studie in Londen overwoog ik serieus daar te blijven...

- Je hebt absoluut van te voren een baan ter plekke nodig, tenzij je van een erfenis leeft ofzo.
- Je moet de taal goed beheersen
- Makkelijk contact kunnen maken met de 'locals'
- een levensvatbaar bedrijfsplan hebben. Van 'paardjes fokken' kan je in ieder geval de eerste 4 jaar niet bestaan, misschien wel nooit.
- Kan je er wel tegen om ver van je familie/kennissen etc. te wonen? Altijd Frans te horen? Nooit meer grof-volkoren te eten? Ik noem maar iets.

Maar die baan is het belangrijkste denk ik. Als ik nou een leuke baan in Engeland zou vinden zou ik waarschijnlijk zo gaan - en dan komen die boerderij en die paardjes er ook wel. Maar als ik begin bij die boerderij + paardjes en dan pas op zoek ga naar die baan, gaat het waarschijnlijk niet lukken.