Uitbrengen van voormalig grand-Prix paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Uitbrengen van voormalig grand-Prix paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 10:41

Even een vraagje voor de wedstrijdruiters

Mijn zus rijdt voor iemand van stal een voormalig Grandprix paard genaamd Markies (v. Variant). Het meisje waar hij van is heeft hem als leerpaard gekocht, maar daar is hij absoluut niet geschikt voor.

Mijn zus rijdt Z-1 met winst met haar pony bij de paarden. Als de eigenaresse nu B gaat starten met dit paard, hoe hoog moet mijn zus dan beginnen ???

Het is voor haar niet aantrekkelijk om Z te moeten starten temeer omdat hij heel erg verreden is en geen B meer kan lopen.

Hij was van een mevr. van Mierlo die heeft hem zo hoog gereden, maar wil er niets meer mee te maken. Wie kent haar toevallig.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

groeten

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:59

Neem de gezamelijk hoogste klasse Paard is Grand prix en ruiter is Z1, dan is de gezamelijk hoogste klasse Z1. Omdat de overstap gemaakt wordt van de pony's naa de paarden heeft ze de mogelijkheid om 1 klasse lager te starten dus M2. Dat er nog iemand anders met dit paard B start heeft hier niets mee te maken, dat is is alleen van belang bij kampioenschappen, daar mag het paard alleen uitkomen in de hoogste klasse waarin het dat seizoen gestart is. Dus stel er rijdt iemand M2 wedstrijden met het paard en een ander B dan mag hij alleen uitkomen voor een kampioenschap in de klasse M2 (even buiten beschouwing gelaten dat er voor de klasse B geen Nationaal kampioenschap verreden wordt.

Je zou contact op kunnen nemen met de KNHS om te vragen wat de mogelijkheden zijn om het paard in een lagere klasse te starten, dus op welke manier je dispensatie kunt krijgen.

Succes....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:59

zoals ik het lees is de zus Z1 met winst bij de paarden (op een pony), en moet ze dus gewoon Z1 starten. Verder klopt het verhaal van beppies.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:05

Crissy schreef:
Even een vraagje voor de wedstrijdruiters

Mijn zus rijdt voor iemand van stal een voormalig Grandprix paard genaamd Markies (v. Variant). Het meisje waar hij van is heeft hem als leerpaard gekocht, maar daar is hij absoluut niet geschikt voor.

Mijn zus rijdt Z-1 met winst met haar pony bij de paarden. Als de eigenaresse nu B gaat starten met dit paard, hoe hoog moet mijn zus dan beginnen ???

Het is voor haar niet aantrekkelijk om Z te moeten starten temeer omdat hij heel erg verreden is en geen B meer kan lopen.

Hij was van een mevr. van Mierlo die heeft hem zo hoog gereden, maar wil er niets meer mee te maken. Wie kent haar toevallig.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

groeten


Mooi vind ik dit altijd, paard heeft GrandPrix gelopen maar is zo ve Schijnheilig reden Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

Supernicky

Berichten: 139
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 16:58

Ik ken haar wel.. Ze heeft een dochter danielle van mierlo die rijd met haar pony boef Z2.. Scheve mond En zijzelf heeft ook hele goeie paardjes.. Kwijl Ze starten voor hoeve westland ruiters.. Scheve mond Ik hoop dat je er wat aan hebt.. Haha! misschien kan je ff opzoeken waar die manege ligt..succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:32

Crissy schreef:
Het is voor haar niet aantrekkelijk om Z te moeten starten temeer omdat hij heel erg verreden is en geen B meer kan lopen.


Die GP ruiters maken er maar een potje van Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:35

Jippie"]
[quote="Crissy schreef:
Het is voor haar niet aantrekkelijk om Z te moeten starten temeer omdat hij heel erg verreden is en geen B meer kan lopen.


Die GP ruiters maken er maar een potje van Schijnheilig
[/quote]
idd een schande Knipoog

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:45

je zusmoet Z1 starten, zou ook niet echt eerlijkz ijn als ze B of L gaat he??

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:06

Haha! whaha een paard kan altijd B lopen, het is gewoon de basis....
alleen zijn ze het niet meer gewend en dus moeten ze er weer aan wennen

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:10

Als je Anita van Mierlo bedoelt: die is gisteren op de Regiokampioenschappen van Zuid Holland 3e geworden in het Z2. Waarschijnlijk ook met een verreden paard Gaaaap Lips are sealed

Iig moet je zus Z1 starten en als ze een beetje kan sturen moet ze dat er zeker uit kunnen halen.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:19

Volgens mij mag een paard wat ook GP heeft gelopen geen B meer starten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:47

nee idd, een paard dat GP heeft gelopen, mag geen B meer starten!
en je zus moet gewoon Z1 starten, omdat ze dat zelf ook al rijdt met haar pony, maar wel bij de paarden start.

Verder lijkt het me dat een paard dat GP rijdt(of dat nu wel of niet succesvol ging, hij is toch met succes alle klasses tot aan het GP doorgekomen!) niet verreden is, anders zou hij het nooit zo ver hebben gebracht

waarom wil de vorige eigenaar er nix meer mee te maken hebben?

als je zus niet in het Z kan starten met het paard, da traint ze toch eerst thuis verder(met les!!) voor ze gaat starten, ze hoeft toch niet meteen te starten?ze heeft haar pony ook nog, dus als ze graag naar wedstrijd wil kan dat met haar pony.