tijdens poetsen staan zoals plassen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

tijdens poetsen staan zoals plassen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 13:34

Mijn ruintje staat sinds enkele dagen wanneer we hem verzorgen (zomereczeem) of poetsen net alsof hij moet plassen. Echt met zijn benen naar achter en naar voren leunend maar hij moet niet plassen dan. Verward
Ik had al aan zijn benen gevoeld of ze niet warm waren, hij loopt ook nog goed, niet kreupel of onregelmatig of zo.
Is dit normaal of niet?
De laatste tijd is hij ook echt aan het genieten wanneer we hem poetsen, verzorgen. Hij steekt dan zijn bovenlip in een 'teutje' naar voor en laat zijn onderlip helemaal hangen.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:49

Staat ie ook met zn voorbenen naar voren? En staat ie alleen zo als je poets of ook gewoon in de wei ofzo? Is ie niet hoefbevangen?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:54

ik denk dat hij gewoon het borstelen fijn vind omdat hij jeuk heeft of zo?
zou dat kunnen?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 14:19

mijn paard staat er idd ook zo bij als hij jeuk heeft. Je schrijft dat hij zomerexceem heeft dus dat kan wel kloppen. Even lekker raggen met de borstel en kijk eens hoe hij reageert. Dat lipje is idd lekker ontspannen Haha!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 15:33

ik dacht inderdaad in het eerste geval ook aan hoefbevangen maar de hoefsmid is eergisteren geweest (kon er niet bij zijn mijn broer was wel daar) en die heeft er niets van gezegd. Hoe kan ik nog zien dat hij bevangen is? Hij heeft er wel geen last van. Hij staat zo alleen tijdens het borstelen of verzorgen en enkele met de achterbenen. Kan je aan de hoef zien of hij hoefbevangen is?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 15:39

Als je twijfelt of ie hoefbevangen is dan zou ik als ik jou was wel de DA erbij halen, zelf kan je dat niet altijd zien, anders word het alleen maar erger! Maar als ie alleen zo staat met poetsen en alleen met achterbenen dan zal het wel niet...