Doorzitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-01 22:24

Als ik ga doorzitten lukt het meestal niet goed als ik beugels aan heb als ik zonder beugels rij zit ik wel goed stil wie heeft een tip?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 22:39

Ik denk dat het er dan aan ligt dat je je benen gaat optrekken met je beugels aan.. probeer jezelf heellang en zwaar te maken.. doe eventueel op de lange zijde eens je ogen dicht (als het beestje een beetje te vertrouwen is) zodat je je helemaal kan concentreren op je zit. Bij doorzitten geldt ook dat je paard lekker moet lopen, dwz los in de rug zijn, want anders kan jij gewoon niet zitten. Mijn instructrice zegt ook altijd dat ik hem zo langzaam moet laten lopen dat ik in het tempo mee kan zitten ipv mee te hobbelen terwijl hij hard gaat... Dan kan je het tempo opschroeven en je langzaamaan aanpassen aan de beweging. Dus probeer het eerst in een lekker rustig drafje, das makkelijker voor jou en wel zo comfortabel voor je paard Lachen Groetjes van Laura

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 22:39

Ik pakte altijd een plukje manen vast, dat hielp tegen twee dingen, handen hoog houden en doorzitten, het eerste hield ik al gewoon laag (geloof ik) en doorzitten ging niet zo... Maar dan leer je het jezelf aan en dan gaat het beter, maar misschien heeft iemand een betere tip?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 00:22

ZITLES!
Sterkte, Sonja

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 12:56

Vergeet niet los te laten in je bekken en daar mee te bewegen met het paard. Als jij je vastzet, word je heel stug en het paard reageert daarop door ook heel stug te worden en zich vast te houden in het lijf. Op het moment dat je je benen gewoon laat hangen (dus ook nergens klemt) word je ook losser. Als jij je benen optrekt of ergens klemt ga je je vasthouden in de bekken en dan word je dus weer stug.

Tabitha

Berichten: 47
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 16:51

mijn paardje gooit heel hoog op dus het doorzitten is niet zo lekker maar zolang jij en ook je pony ontspannen lopen gaat het stukken beter
succes

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:34

Probeer je kleine teentje omhoog te trekken. Op deze manier moet je je hakken wel uitdrukken en ga je automatisch dieper zitten. Je moet inderdaad vanuit je bekken bewegen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 22:40

ik denk altijd gewoon van ik moet mijn hakken goied uitdrukken dan lukt het meestal wel bij mij! maar ik heb een kunststof zadel, daardoor lukt het zowiezo al heel goed en mijn pony heeft een erg fijne rug die echt lekker zit!!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 17:44

Als je zonder beugels wel kunt blijven zitten, maar met beugels niet, kijk dan eens of je de beugels niet te kort hebt. Probeer ook met beugels je benen lang te maken en je hakken goed uit te drukken.

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 17:43

ontspannen zitten

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 19:46

Wat ook een idee is, ga eens wat vaker zonder zadel rijden?! Eerst proberen ontspannen te gaan stappen.. beetje figuurtjes rijden. Daarna een rustig drafje proberen. Je moet proberen je rug niet te vast te gaan zetten en een beetje naar achteren leunen ( en dan bedoel ik niet een halve meter Tong uitsteken )
Je moet proberen niet je benen op te trekken of ze te laten slingeren, maar ze op hun plaats te houden (waar je ze ong. ook heb als je met zadel rijdt) wel kan je proberen ze zo lang mogelijk te maken.
Ik hoop datje er wat aan heb.