Zelfmoord pogingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:29

Enkele minuten geleden heb ik een bericht geplaatst over mijn eigen zelfbeeld. Misschien moet je dit bericht eens lezen...

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &forum=2&0

Er is maar één persoon die jouw leven weer aangenamer kan maken en dat ben jij zelf!
Ja hoor, er zijn heel veel mensen die je kunnen helpen, maar uiteindelijk ben je zelf degene die het moet doen.
Dat klinkt heel zwaar en in het begin zal het ook zwaar zijn, maar op den duur, ga je steeds meer van het leven genieten.

Zelfmoord is geen oplossing. Het lijkt misschien een uitweg, maar kijk wat je dan achter laat... Er zijn echt veel mensen die van je houden, die je respecteren om wie je bent. Vooral je ouders! Sommige ouders laten het niet merken, soms is het thuis altijd ruzie, maar je ouders houden onvoorwaardelijk van je omdat jij hun dochter bent!
Zij houden van je, maar wie vooral van je moet houden, ben je zelf!

Probeer eens alle positieve punten van jezelf op papier te zetten, al zijn die punten nog zo klein...
Op het moment dat jij de depressief voelt, pak je het lijstje met punten er weer bij en lees je ze nog een keer door. En zeg niet dat je geen positieve punten hebt, want die heeft iedereen!

Probeer te genieten van alle kleine dingen om je heen, een veulentje huppelend in de wei, een vogel die een mooie zweefduik maakt, een spin die zo zijn best doet om een mooi web te maken..


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:39

Maar geen pijn op deze manier hoor iemand, daarvoor ben jij echt teveel waard!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:42

Ik weet niet zo goed wat iuk moet zeggen. maar 1 dingetje... loop niet weg voor je problemen... probeer er wat aan te doen. Er zijn mensen die heel veel om je geven en ik weet cker dat ze je niet kwijt willen.
Heel veel sterkte...

I love to love!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:43

heeeee geen rare dingen doen hoor Frusty . Je laat altijd meer mensen achter met meer pijn.

Praat van je af en ga hulp zoeken geniet van de dingen die wel leuk zijn zodat je weer langzaam energie en plezier in het leven kan opbouwen.

Succes en niet opgeven hoor we willen nog geen boktbegravenis denk niet dat we dat kunnen hebben Huilen .

Verdrietig

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:47

Hey,
Doe alsjeblieft nix geks!
Ik heb een hele tijd ook zo gedacht. Tot dat ik er 8er kwam hoeveel pijn ik andere zou doen. (ik heb me ouders zien huilen toen ze het wisten van me) Verdrietig Dat vond ik heel erg! En toen ben ik ook gaan denken van wat ik waard was... Wat wel me goede kanten waren. Waarom ik zo d8 enz. Dus alsjeblieft doe het niet!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:47

Vroeger schreef ik dat soort gevoelens altijd in m'n dagboek. Grote zwarte satanskruizen en doodshoofden met holle ogen erbij. Van die diepongelukkige buien, waarin je je afvraagd waar je het allemaal voor doet. Toch heb ik nooit serieus aan zelfmoord gedacht, net zo goed als ik nooit aan de harddrugs ga (klinkt apart om dat over 1 kam te scheren, maar het voelt hetzelfde).

Ik hoop maar dat bokt een beetje als m'n dagboek toen werkt; dat het een opluchting is om het van je af te schrijven. Ach, en volgens mij werkt het nog veel beter, je krijgt namelijk van iedereen steun en begrip hier, dat wat je irl waarschijnlijk vaak mist.

Nou, kop op hoor, misschien een flinke huilbui en daarna weer sterk zijn. En probeer het te zien en te voelen als de zon schijnt, die warmte.

(nog even en we moeten naast een dierenarts en hoefsmid ook maar een boktpsycholoog aanstellen... Knipoog )

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:48

Iedereen heeft goede punten. Ik ben van groep 1 t/m groep 8 gepest. Mijn hele zelfvertrouwen was weg. Maar dankzij 1 goede vriendin heb ik nu weer veel zelfvertrouwen. Zij luisterde en liet mij mijn goede punten zien. Het heeft dan wel 3 jaar geduurt, maar het gaat nu ook heel goed.
Zorg gewoon dat je iemand hebt tegen wie je kunt praten. Bijv. je moeder of iemand van Bokt.
Echt wel dat je dan je goede punten ziet!
Heel veel sterkte

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:50

ik heb ook n tijdje last gehad van depressies en het gaat nu n stuk beter...
ik heb iemand gehad van wie ik veel heb geleerd hoe je ermee om kunt gaan...

als je ooit iets wilt vragen of opmerken..
kun je altijd pb-n of mailen...

n deel zal ik wel begrijpen!!!!

Liefs,
Sharda

..... leeg .....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 17:21

Weet je wat je eens zou moeten doen?
De volgende tekst lezen...
Ik wens je heel veel sterkte, en probeer er echt een weg in te vinden voor jezelf want het is veel te vroeg om te gaan. Het leven heeft nog zoveel te bieden voor je, als lijkt het soms niet zo. Probeer weer van het leven te genieten, van de paarden, van de mensen om je heen...

<b>Marco Borsato - Een beetje tijd</b>

<i>Ook al lijkt de weg soms nergens naar toe te gaan
Hij leidt ergens heen
Lijk je kompleet op jezelf te staan
Je bent niet alleen
Je trekt gewoon je problemen aan
Want je moet er doorheen
Net als iedereen

Geef het een beetje tijd
Alles komt goed
Zoals het zijn moet
Je hoeft niet meteen
Een vlinder te zijn
Mij raak je heus niet kwijt
Dus geef het een beetje tijd</i>
Knipoog

_________________
[img]../upload/363/user.gif[/img]bok, bok, bok [img]../upload/363/nut.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-08-31 17:27 ]</font>

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 17:28

Ik heb ook heel vaak gedacht over zelfmoord. Het is gelukig nog nooit zover gekomen, en ik heb ook nog nooit langs het spoor gezeten, 100 meter lopen en ik ben er. Vaak als er ruzies waren wou ik er heen lopen, maar toen bedacht, wie laat ik achter? Wat mis ik? Nooit meer paarden zien (klinkt raar maar dat was het wat me stopte, ik hield ALEEN van paarden) Toen dacht ik verder, ouders, mijn nichtje.... ik had geen goeie vriendinnen. Ik werd af en toe wel gepest. Nu zit ik op de middelbare school en in de 1e had ik het nog wel eens. Dus de vorige zomervakantie dacht ik, in het 2e jaar ben ik iemand anders. Ik probeerde mezelf te veranderen.
Maar dat lukte niet, ik bleef Merel, toen dacht ik ik ben mezelf ik kan niet anders worden. En het 2e jaar ging het veel beter!! Nu zit ik in de 3e (1 week) en het gaat nu pas super!! Ik voel me happy, ik heb nog meer vriendinnen, we kunnen lachen en toch ook serieus zijn. Geen pestkoppen meer in de klas.

Afgelopen zaterdag ging ik voor het eerst naar een andere les. Ik was doodzenuwachtig, maar iedereen kletste gewoon gezellig, ook met mij, niet zo van "die is nieuw daar zeg ik niets tegen".
Gelukkig maar, ik voel me echt happy!! Nu lees ik dit en denk ik jezus, gelukkig heb ik dit niet meer. Ik zou gewoon alles wat je wil zeggen hier neerzetten! Dit hielp bij mij niet, al het negatieve werd negatiever. En iets positiefs kon ik niet verzinnen.
Ik denk dat veel mensen dit hebben, en ik hoop dat je gewoon hier blijft! Enne zoek jezelf op en ben gewoon jezelf! Zoek een goeie vrien of vriedin, en trek je niets aan van pestkoppen, hoe moeilijk dat ook is!

Hoe oud ben je trouwens? Want ik hoef er op school ook niet mee aan te komen, omdat niemand dat begrijpt! Ik ben 14.

Gelukkig is het bij mij over, en wij zullen er (ik hoop dat ik ook namens de rest spreek) er alles aan doen om jou te helpen!!

Succes!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 17:39

Aan dit liedje heb ik verschillende keren erge steun gehad...
Succes ermee..
Liefs Kim

Lange dagen, moederziel alleen
Het lijkt alsof echt niemand om je geeft
Onbewogen, starend naar de klok
vragend aan jezelf waarvoor je leeft

Iedereen kan soms het leven niet meer aan
Iedereen heeft pijn soms, dus laat jezelf niet gaan

Er is altijd een weg, altijd een licht
Veeg de tranen nu uit je gezicht
Want er komt een moment dat het geluk voor je staat
dus hou nog even vol als het niet gaat
Het komt eraan

Niet geslapen, weer een lange nacht
Waar is alles toch zo mis gegaan?
Duizend vragen, tollend in je hoofd
zoekend naar de zin van het bestaan

Iedereen kan soms het leven niet meer aan
Iedereen heeft pijn soms, dus laat jezelf niet gaan

Er is altijd een weg, altijd een licht
Veeg de tranen nu uit je gezicht
Want er komt een moment dat het geluk voor je staat
dus hou nog even vol als het niet gaat

Als het geluk je plots verrast
Denk dan niet na maar grijp het vast

Solo

Er is altijd een weg, altijd een licht
Veeg de tranen nu uit je gezicht
Want er komt een moment dat het geluk voor je staat
dus hou nog even vol als het niet gaat
Het komt eraan

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 17:47

Jeetje..wat ene heftig onderwerp...Denk alsjeblieft na voordat je iets doet. Natuurlijk, er zijn veel momenten dat je alleen maar aan de negatieve dingen kunt denken, omdat die op dat moment het meest voorkomen, maar denk aan alle leuke dingen in je leven, en dan zul je merken dat die er heus wel zijn. denk aan je paard, als je die niet hebt aan andere paarden, hoeveel plezier je daarmee hebt beleefd in je leven, en reken er maar op dat er nog veel meer paardenplezier zal komen!Denk aan ander dieren, aan je familie die, ook al gaat niet altijd alles goed, toch van je houden en hun best doen om jouw leven zo fijn mogelijk te maken.
En bedenk je vooral, dat het nu misschien niet zo zinvol lijkt maar, ik ga er ff vanuit dat je een jaar of 15 bent, dan is e veel kans dat, als alles normaal verloopt verder, dat er nog 4 keer zoveel bij komt, misschien nog veeel meer....Het voelt alsof je al een heel leven achter de rug hebt, maar je bent pas op een klein stukje van je leven, en waarcshijnlijk wordt die rest nog veel beter dan het nu is, denk aan je toekomstige man, gezinnetje, huisdieren en alle leuke dingen die je nog niet gedaan hebt....En dat alles kan je, door een moment weggooien, als je wil, maar dat zou zo vreselijk zonde zijn! Ik weet niet wie je bent, maar wel dat de meeste op bokt je waarderen voor wie je bent, zoek anders eens ergens anders op i-net mensen die je bergijpen.
Denk er aan dat de bokkers er altijd voor je zijn, en erg veel sterkte ermee!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 17:58

Asjeblieft, doe niets. Probeer er eerst met hulp uit te komen. Met zelfmoord los je echt niets op. Bedenk eens wat je dan allemaal achterlaat en hoeveel pijn je familie zal hebben, ookal mag je sommige niet.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:09

je krijgt genoeg positieve reacties van mensen van bokt. ik hoop dat je daar wat aan hebt. Ik weet niets te zeggen waardoor je je beter gaat voelen. het is misschien hard maar je moet het zelf doen. Zelf proberen er bovenop te komen. En natuurlijk vlug hulp zoeken.

Ik zou willen dat ik het wat makkelijker kon maken voor je. helaas kan dat niet. Heel veel sterkte meid en vecht door!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:32

Voor sommigen lijkt het allemaal zo simpel, een leuk onbezorgd leventje. Voor hen is dat misschien ook, maar voor verschillende mensen ook absoluut niet. En iedere dag weer een rotdag hebben en jezelf nergens goed voor vinden, sloopt je. Je komt alleen maar in een negatieve spiraal terecht.
De enige die je er uit kan halen ben je zelf, pas als jij een ietsiepietsie in je zelf durft te gaan geloven kun je verder komen. Je hebt daarbij natuurlijk wel steun en hulp van anderen bij nodig. Je redt het niet alleen. Fijn dat je moeder je die hulp wil en kan geven. Als zij zegt dat je iets kan, probeer er dan eens over na te denken waarop ze dat baseert, je zult dan merken dat er toch dingetjes zijn die ze nog niet zo slecht ziet.
Maak van je zelf eens een lijstje met dingen die je positief vindt van jezelf. Vraag dat ook eens aan een goede vriendin en aan je moeder. Als iedereen het lijstje af heeft, leg ze dan eens naast elkaar en bespreek dat eens. Je zult zien dat anderen dingen van je zien die je zelf nog niet ziet of "wilt" zien.

Mijn beste vriendin is ook depressief geweest. Zij slikt nu nog anti-depressieve middelen. Ze heeft ook drie-kwart-jaar thuis "gezeten". Het is heel rot om zo iemand te zien. Je gunt zo iemand alle geluk van de hele wereld, maar het lijkt maar niet te komen. Maar geloof me het komt, niet met bergen, maar beetje bij beetje. Soms val je weer in een gat, maar het is niet meer zo groot als daar voor. Maar blijf vechten voor je eigen geluk, geen niet op en ben tevreden met kleine (misschien wel Piepkleine) stapjes. Maar er boven op komen doe je, als je maar niet opgeeft.

En onhoudt iedereen is het waard om te leven! Al kun je in je eigen ogen nog zo weinig zien en voel je je ellendig, je bent het waard. Alleen moet je dat zelf nog ontdekken.

Als je het bericht van Kitty leest in dat andere topic zie je dat je tevreden moet leren zijn met kleine dingen en vooral met jezelf.

Ik hoop voor je dat je er iets aan hebt, dat je je hart kunt luchten op bokt. Laat je koppie niet zakken.
Geloof in jezelf en in je kunde en onkunde.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:50

hee kop op!!!

Je komt er heus wel doorheen!!! Heel bokt wil je helpen. Doe alsjeblieft geen rare dingen!!!

Sterkte.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:55

Als je zelfmoord pleegt, is er altijd wel iemand die je hiermee pijn doet, ook al denk je zelf misschien dat er niemand om je geeft. Als het je lukt om over deze periode heen te komen, dan ben je pas ECHT sterk.
Enneh, heb je er wel eens aan gedacht hoe het is als je poging mislukt? Dan zou je je pas echt beroerd voelen, oneindig met hulpverleners moeten praten waar je helemaal geen zin in hebt, beschuldig worden van aandachttrekkerij, iedereen kijkt je raar aan, enz.
Probeer om hier uit te komen. Dit zul je zelf moeten doen, maar je kunt natuurlijk wel hulp van anderen vragen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 20:08

Wees niet bang voor tranen
stop angst niet weg
laat 't verdriet maar komen
want gevoelens zijn oprecht
Er komt een tijd
dat de zon weer gaat schijnen
en dat de tranen, de angst
en ook het verdriet
langzaam gaan verdwijnen

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 20:18

dit kreeg ik laatst:
geef niet op

wanneer de dingen niet gaan
zoals je zou willen
wanneer alles lijkt tegen te zitten.

geef niet op als het niet gaat
zoals je had gewenst,ook al lijkt het
dat de hele wereld zich tegen je keert.

blijf knokkken,blijf hopen
het komt goed!je zult zien
achter de wolken schijnt de zon.

zet door geef alles wat je hebt
juist nu,want je bent dichterbij
dan je denkt

been there,done that,whenever.........Ï'll be there........I know who you are,so you can reach out to me anytime...............

soms is het beter om te zwijgen

Moe
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:15

Ik heb ook heel depressieve buien waarbij ik liever zou wilen stoppen met dit leven, want dat is het meestal, je wilt niet dood, je wilt niet (zo) verder leven. Dat is een heel groot verschil.
Als ik besluit een eind aan mijn leven te maken, wil ik anderen daar zo min mogelijk mee belasten, familie en vrienden, dat kan niet anders, maar zelfmoord is al een egoistische daad (die ik niet veroordeel) maar je kunt het een treinmachinist oid niet aandoen zijn hele leven verder te moeten met de wetenschap dat hij jou heeft doodgereden. Voor mij is thuis in mijn eigen bed dus de enige optie, en wil je zeker zijn dat het lukt, moet je redelijk voorzien zijn hoor. Alleen polsen doorsnijden mislukt ook vaak genoeg en dan heb je kans de rest van je leven invalide en misschien wel zonder enige zeggenschap over jezelf door te moeten brengen.
Probeer door te vechten, hoe moeilijk ook, eens zal jij overwinnen en dan kun je met recht trots op jezelf zijn!!!!!
Als mijn depressie te erg wordt, hou ik mezelf met steeds een nieuwe slaappil een paar dagen in slaap, tot ik wakker word en denk, oke daar gaan we weer.
Ik ben ook een bekende bokker, je kunt me altijd een pb sturen als je wat kwijt wilt. succes, en wij zijn er voor je.

Maar denk nooit ik ben alleen
Zoveel vrienden om je heen
Die begrijpen wat voelt
en precies wat je bedoelt
Ik ken ze heus niet allemaal
en ik spreek niet eens hun taal
maar ze komen heel de stoet
en dat weet ik
HET IS GOED.....

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:44

n 2 gedichtjes diek vorig jaar heb geschreven toen het ook wat minder ging...

tranen stromen
dromen worden verwoesd
niks rustig en kalm
zo hard schreeuwend!


probeer het weg te spoelen met tranen
probeer het te verbergen met n glimlach
probeer er niet aan te denken door bezig te zijn
het is niet weg te spoelen
niet te verbergen
en je blijft eraan denken...


wat iemand ooit tegen mij heeft gezegd

'ervaar je pijn, laat het over je heen komen want als je haar verdoeseld komt ze 3x zo hard terug.. misschien niet morgen maar op n dag'

..... leeg .....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Amazonbot, Annabel, Brimi_Disa, Eleeke, Eulogy, fotolijstje, GoogleAdsense, GrapeshotBot, heidiLOVER, karinmanon, Laurora, LiDi, Marjelle1992, Merileth, miranda_147, pluklief, shaddy82, stella92, Tucktuck, VinandoW en 154 bezoekers