egyptische zalf bij hoefproblemen, ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-01 19:33

mijn paard heeft een beetje problemen met de straal. de hoefsmid is geweest en heeft het geheel bijgewerkt. hij adviseerde me hoefteer aan te brengen. Toen ik hoefteer ging halen zag ik ook egyptische zalf staan, speciaal voor hoefproblemen. Wellicht heeft iemand er ervaring mee, dan hoor ik dat graag.



vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:42

Werkt heel goed bij rotstraal!!! Het stinkt wel verschrikkelijk, maar ja...Escala heeft 1 keer rotstraat gehad en met teer sluit je de bacterien alleen maar op...ik gebruik dus liever egyptische zalf om de bacterien te bestrijden...bij rotstraal doe ik wat blauwsel op de hoef en daarna met een watje met een flinke klodder egyptische zalf in de "rotte" plek stoppen...strotouwtje kan ook, met je hoevenkrabber kan je dat er in duwen en er weer uit halen...maar eh...wat voor hoefprobleem heeft je paard??? Bij rotstraal zou ik idd egyptische zalf gebruiken, teer gebruik ik alleen om problemen te voorkomen, daarna absoluut niet! Wat ook nog kan helpen bij rotstraal is pure jodium...kreeg een vriendin van mijn smid als advies omdat ze maanden liep te doktern met rotstraal en niks hielp...de jodium hielp gelukkig wel!!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:39

Egyptische zalf is 1000 x beter als teer!

Dit is onlangs wetenschappelijk aangetoont in een onderzoek naar rotstraal en bestrijdingsmiddelen daarvan. Egyptische zalf kwam als beste van de 20 uit de bus, en teer pas als 15e ofzo.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:16

Meer dan 1000 keer hoor Carola... Haha! Mijn mening: egyptische zalf helpt bacterien te bestrijden, teer sluit ze op!!! Teer is IMO alleen geschikt om rotstraal te voorkomen, niet om te genezen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 11:15

het is nog niet echt rotstraal maar de straal had wel zachte plekken, maar nu ik jullie ervaring zo lees denk ik idd dat de egyptische beter is, heb ik meegenomen en zal het vandaag meteen proberen.
bedankt.

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 13:27

de straal schoonschrobben met zout water helpt goed tegen rotstraal.
niet teveel doen want je paard krijgt hier hele droge voeten van.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Anna 16
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 10:54

Hoi, wij gebruiken ok egypitsche zalf en het help goed hoor.
ik zou zelf voor deze zalf kiezen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 113 bezoekers