Zonder zadel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 16:13

Ik heb op de terugweg van school in de trein besloten dat ik vandaag zonder zadel in de bak ga rijden!!! Origine zit heerlijk zonder zadel alleen heb ik dat nog nooit op de manege gedaan.. Nog een probleempje hoe kom ik erop??? Boos! Toen ik vroeger zonder zadel op der ging rijden klom ik via een hek op haar, maar ik kan nergens opklimmen als ik op de manege ben... nou ja dat zie ikd an wel weer!!! Ik heb me er enorm op verheugd hihi dus ik ga zo maar.


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:14

kun je ook niet via de bakrand erop klimmen??
ik rij op crosby ook heel vaak zonder zadel, heerlijk.
en op de dikke fjord van de kinderboerderij zit je gewoon als een huis, kan uren zo zitten.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 16:19

haha via de bakrand Lachen ik schaam me dood dan, al die kakkers zitten daar te kijken en dan klim ik op de bakrand en dan val ik er straks nog naast, wat een afgang dan hihi. Ik klim er wel via de tralies van de stal op bedenk ik me net, dan zit ik er al op als ik in de bak kom, moeten ze de deur wel open hebben dan, anders kan ik er alsnog af Boos!


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:21

Ha hahahaha.....dat zou ik wel willen zien...maar het gaat vast wel goed.....en laat die kakkers maar eens wat zien!!!

Jacqueline

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:52

Ik heb vandaag ook zonder zadel gereden. Vanwege MKZ mag ik het erf niet af, maar aangezien mijn paard op een kwekerij staat 15ha grond) is er ruimte genoeg om over het erf te rijden. Zonder zadel dus vandaag. Ik stap op via een stoel met daarop nog een blokje hout, probleem: mijn paard blijft niet zo netjes stil staan hierbij. Dus iedere keer paard parkeren, stoel ernaast en dan vlug op stappen. Ging vandaag in de 3e poging al goed! Ze heeft een vrij hoge schoft en een nadrukkelijke ruggegraat (oef!), en bovendien is ze eentuiger (gooit lekker hoog op), maar toch nog gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. Goed he? Applausje voor mezelf.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 17:00

Op Muzefee kan ik niet zonder zadel rijden, stap gaat al moeizaam (au au au!!!) omdat ze een smalle ruggegraat heeft en een hoge schoft.
Op Bugatti kan ik heerlijk zonder zadel rijden! Hij is heel wendbaar, dus ik moet erg goed uitkijken of hij niet ineens een rare beweging maakt. Ook bokt hij nog in galop, dus dat maakt het ook erg spannend zonder zadel!
Maar wel erg leuk!

Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 20:14

Nou ik heb heeeeeerlijk gerden zonder zadel net hihi Lachen IK klom in de stal via een emmer op Origine en toen liep ik naar de binnenbak, en gelukkig was die deur open Lachen dus ik kon zo naar binnen stappen.
En ja, ik heb die kakkers toch iets laten zien!!! Ze liep mooi aan de teugel, harstikke goed is stelling en we deden dan ook nog eens schouderbinnenwaards in draf!! En dat alles zonder zadel haha dat gaat veel beter als met!! Raar paard.
Die kakkers keken me echt de hele tijd aan, ik was de enige die daar zonder zadel reed. Origine zit overigens heerlijk. Ze heeft niet zon hoge schoft en haar ruggengraad voel je niet. IK heb dus heerlijk gereden, en die kakkers dus lekker laten kijken Lachen

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 20:26

k rij heel vaak zonder zadel buiten Sya zit ook zo makelijk
keb ook een keer op een fries gekrost zonder zadel echt leuk is dat

_________________
[img]../upload/152/anihast.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thirza op 2001-03-25 19:39 ]</font>

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 17:44

Ik vind het best goed om regelmatig zonder zadel te rijden, als is het alleen al voor je evenwicht. Bovendien, komen je zithulpen veel betre door als met zo'n dik zadel ertussen. Enne van de week was het ook lekker warm! Alleen kreeg ik zo'n koude kont toen ik was afgestapt...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 17:58

ik rijd best vaak zonder zadel.. wat dacht je zonder zadel & hoofdstel/halster ofzo!? gewoon lekker pony op de wei.. ik verveel me.. ga erop zitten.. gaat ze rennen!!!! dat was cool!!! echt gewoon super! Lachen
ik heb 1 x in de stal ongeveer 1 uur liggen slapen op m'n pony's rug! mijn moeder zou rond 7 uur komen om me op te halen.. nou, ze was 1 uur te laat.. dus om 7 uur dacht ik ik klim ff op zijn rug.. want dat vind hij toch wel goed.. toen ging ik erop liggen en er is niets gebeurt en ben rustig in slaap gevallen, hahaha Lachen
maar mijn pony zit gewoon zo verekkes lekker zonder zadel Lachen

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 18:57

ik kon een keer niet bij mijn kast komen ben ik maar naar buiten gegaan met een halster en 2 touwtjes maar iedere keer als ik een auto tegen kwam sprong ik er af voor de zekerheid met hoofdstel is dat niet nodig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 19:28

ja dat is ook wel eng! robin is bang voor hele dikke bomen, dus als ik een x zonder zadel ga rijden, buiten, en ik zie een dikke boom aankomen spring ik er snel af want dan gaat hij echt heel lijp doen!!

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 20:03

Sya is niet zo snel bang maar ik doe het voor de zekerheid

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 21:04

Bang voor dikke bomen?? Hahaha geweldig!! *LOL*

Ik reed vroeger ook vaak zonder zadel op Jur, en op pony's, ook springen. Leuk is dat he!


Op deze stal is dat dus echt niet 'gepast', ik denk dat ze zouden zeggen dat ik de bak uit moet omdat ze er last van hebben ofzo!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 22:39

jah van die holle hele dikke bomen!! echt raar hoor!!!! dan begint hij hard te briezen.. hij hinnikt.. steigerd en peert d'r uit.. en dan kan ik hem echt niet meer houden hoor!! ik bedoel.. wat doe ik, als klein meisje, tegen zo'n grote connemara-pony Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 08:37

aaaaaah springen zonder zadel is hip! heb ik vaak gedaan bij de pony's }:o ! nu spring ik niet meer om de een of andere reden heb schrik met [***] denk ik ! weet ik niet?

groetjes

pj

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 10:44

ik ben sinds kort weer aan het galoperen zonder zadel op honey. Toen ik haar net had probeerde ik dat ook, maar dat viel me vies tegen (resultaat: noodlanding in het gras)
Maar zonder zadel krijg je ook een diepere zit. Daarbij heb ik nog een jaartje ofzo voltige gedaan, en daar krijg je helemaal een diepe zit van!!!

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 10:50

ik durf niet echt te springen sinds ik 2x in het ziekenhuis heb gelegen
maar af en toe een laag sprongtje doe ik nog wel ik ben nu wel iets minder bang Sya vind het leuk joh springen als het door gaat ben ik binnen kort wel over mijn angst heen hoop ik

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 13:11

Ik reed op m'n verzorgpony ook weleens zonder zadel. Ook springen. Alleen dat was een hele oude pony, met een hoge schoft, dus dat was niet altijd zo prettig Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 17:38

Afgelopen zomer reed ik Isolda heel veel zonder zadel, omdat ze schuurplekken had gekregen van de singel. (Zweet, zout water en zand, slechte combi)

Toch moest ze getraind, dus zonder zadel!! Ik heb er met Isolda geen problemen mee, niet meer moet ik zeggen. Galoperen doe ik niet, omdat ze niet zo vloeiend aanspringt, maar hele einden in draf red ik met gemak.

Toen ik nog op de rijstal werkte en de paarden gingen tussen de middag in de wei, dan lieten we ze allemaal in 1x los. Ik klom dan snel op 1 van de ponies en liet me in galop in de kudde naar de wei brengen. Deed het hek dicht en hoefde alleen maar terug te lopen! (Achteraf gezien zou ik niet willen weten wat er was gebeurt als ik ernaast gegaan was. Zo middenin een groep van z'on 17 paarden en ponies!)

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 18:42

als die paarden iets te fris waren geweest en een bok geven heb je volgens mij wel een probleem

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 19:51

Jep, dan had ik inderdaad een groot probleem gehad. Het is gelukkig allemaal goed gegaan, ach en je bent jong en je ziet het gevaar niet zo.Of ik zag het wel, maar had er een beetje scheit aan. Wat betreft me zelf hoor, nooit met andere mensen!!

Ik ben er wel 1x naast gelazerd, toen ik de ponies uit de wei haalde. Zelfde verhaal, op een makke ponnie, zonder zadel en hoofdstel de rest van de kudde opjagen, zo de "buitenbak" in. Ik kwam als laaste bij het hek, een collega van mij stond mij de gek aan te steken, ponnie wijkt uit, Jantina hapt zand... *LOL*

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 20:08

hahaha *LOL*

toen ik nog een beginner was.. (denken ver terug *LOL*
ik stap op, zonder zadel, mijn voet raakt de kont, paardje geeft een bok, en lig er aan de andere kant weer af.. dat was echt grappig *LOL* maar dat moet je mee maken Lachen

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 19:03

hahaha lijkt me een leuk gezicht hahaha

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 21:09

Ik heb zoiets een keer met zadel meegemaakt. Ik stap op, jong paard (Pablo) loopt aan, mijn moeder houdt haar hond voor hem en zegt Ho, Pablo vliegt drie meter omhoog van de schrik, en ik lig aan de andere kant in het zand. Daarna weer opgestapt en gewoon gereden maar ik was wel aardig stijf de volgende dag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, carina, Pellelilly, Vagabondo en 37 bezoekers