hoofd omhoog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

hoofd omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 15:22

Doet hij eth om me te pesten? kan haast niet, Boomer is daar té lief voor.
Boomer steekt zodra ik nageeflijk wil rijden, zijn neus in de lucht met een uitstraling van: "ik luister lekker toch niet naar je" Ik ben er haast heilig van overtuigd dat het aan mij ligt, ik heb eht hele hoofdstel al grondig nagekeken, en Boomer kan dit niet doen om mij te pesten, want hij is een paard dat graag met mensen samenwerkt. (zolang het op een eerlijke manier is)
Wat denken jullie dat dit is?
*en nu maar hopen dat eth antwoorden zijn die mijn zelfvertrouwen opschroeven Tong uitsteken*

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(


IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:26

Misschien heeft hij haken op zijn kiezen. Ik zou de paardentandarts er eens naar laten kijken.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:02

Doet hij dit altijd als je hem nageeflijk wil rijden of is het ineens dattie dit doet?? Ik heb namelijk een paard gekent dat alstie moeilijke dingen moest doen z'n hoofd de lucht in deed, soort van protest bij de wat moeilijkere oefeningen. ze hebben dat opgelost door hem heel goed aan het been te krijgen en hem voorwaarts te rijden, probeer het is zou ik zeggen bij hun heeft het geholpen. En lukt het niet, misschien dan toch de paardentandarts........

succes in ieder geval

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:28

Hoe rij je hem nageeflijk is dan mijn eerste gedachte?
Ik verwacht dat je teveel met je handen doet en hij daar tegen in vecht om de druk te ontwijken.


Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:00

als je andere paarden rijd rij je die dan wel nageefelijk want het kan der ook aan liggen dat je het zelf nog niet helemaal weet en beter nog even les kan nemen daarvoor maaar als dit gewoon normaal goed is moet je maar es naar zijn gebit ofzo kijken dan kan het aan heel veel dingen liggen

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:18

als alles medisch in orde is + zadel+ hoofdstel+ jouw rijkunsten...
is ut dan toch mischien klieren?

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:35

Misschien houd hij wel van de sterretjes, de maan en de zon, hihi. Nee hoor, dat is natuurlijk zottigheid. Kijk eens of je iemand kan vinden die volgens jou zijn paard netjes ontspannen naar beneden rijd en vraag of hij een keer op je paard/pony wil om te voelen wat er aan de hand is. Of zoek een goede instructeur die je hiermee kan helpen.
Groetjes en veel succes!

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:56

die van mij doet dit ook hoor, alles gecontroleerd, niks aan de hand, gewoon puur verzet (pesten?).
ik probeer altijd gewoon door te rijden en hem op een volte te zetten die ik dan sluit, komt hij vanzelf weer naar beneden.
die van mij doet het ook als ik al even aan het rijden ben en hij al een tijdje nageeflijk loopt.
het vervelende van hem is dat hij bij de minste geringste ophouding gaat steigeren. hij doet dit overigens bij iedereen die er op stapt, dus het kan best vervelend gedrag zijn.

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 10:47

ik rijd andere paarden wel nageeflijk (he, emy, Sylke en ethelate?)
En zo hardhandig doe ik eht neit, ik maak kleine opondhoudinkjes, en daarbij drijf ik hem met mijn kuitbenen goed naar voren... hij heeft ook gewoon zijn oren naar voren, met een eigenwijs koppie van: "HAAAAHAAAAAAA ik luister toch lekker niet!" ohja, hij is een ietwat sterkte en dikke hannoveraan, maar hij is zooo onwijs lief!

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:17

misschien een domme opmerking maar met benen geven en ophoudinkjes rij je een paard nog niet nageeflijk.

dat klaar je niet in een paar seconden.

rijdt hem vwnw, rij voltes, slangevoltes, maak overgangen, tempowisselingen, ....

dan moet je niet zeggen: én nu moet je nageefllijk lopen, dat komt 'vanzelf' wel, hij zal zelf z'n bit gaan opzoeken , ontspannen dan.

en dan kan je controleren of ie nageeft, doet ie het, beloon !

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:45

runningkawa schreef:
Hoe rij je hem nageeflijk is dan mijn eerste gedachte?
Ik verwacht dat je teveel met je handen doet en hij daar tegen in vecht om de druk te ontwijken.



AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 08:40

Ik rijd alleen maar firugen, omdat als ik dat neit doe, hij zich gygantisch gaat lopen vervelen... Scheve mond
Maar ik zal zo min mogelijk emt mijn handen doen... (totdat hij mij over zijn hoofd van zich af trekt)

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:26

Naar voren rijden. De sleutel van het oplossen van een probleem is naar mijn mening 9 van de 10 keer, controleerbare activiteit. Probeer het te laten opsteigen door achter actief te houden en voren luchtige ophoudingkjes te maken, geven nemen. Maak er een spelletje van. Vraagt je paard -> geven, daarna weer oppakken en het gebeuren andersom van hem vragen. Blijf ervoor zorgen dat je actief rijd. Overgangen rijden zodat hij lekker voor het been word. En vraag ook op de hoefslag lichte stelling, zoveel zodat je het oog ziet wat op dat moment aan de binnenkant is. Ga niet vasthouden maar rijd naar je hand toe! Succes!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:36

Okkie1"]
[quote="runningkawa schreef:
Hoe rij je hem nageeflijk is dan mijn eerste gedachte?
Ik verwacht dat je teveel met je handen doet en hij daar tegen in vecht om de druk te ontwijken.



[/quote]

precies Haha!

maar je paard kan zo lief en mak zijn als weet ik wat,maar als hij echt niet aan de teugel wil,en hij laat dat op die manier merken kan het toch zijn om je te pesten,kan die zo lief en werklustig zijn als die wil.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:16

Bij mij gaat bunny alleenmaar uitzich zelf aan de teugel als ik echt helemaal ontspannen ben ik met handen. ( dus zonder spelen etc.) Ik drijf natuurlijk nog wel. Als ik bij haar zou spelen zou dat echt niets helpen. Oja en Bunny liep als voorwaart en daar komt dan geen verschil in!
Het is ontspannig- ontspannig. Maar sommige zie ik altijd die reageren wel op spelen, weet alleen niet of die dan echt aan de teugel gaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers