klap in z'n mond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

klap in z'n mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 17:00

hoi,

ik rijd nu sinds kort springwedstrijden met suleika. Het gaat ook echt goed, de tweede keer waren we al foutloos rond! Bij wedstrijden springt ze eigenlijk beter als met oefen. Thuis gaat ook alles goed, alleen op het ponyclubterrein, waar we 1x in de 2 weken springles hebben gaat het wat minder. Daar is ze vaak bang van hindernissen Verward naar mijn idee is het gewoon aanstelleritus, maargoed dat is het probleem niet echt. Omdat ze eerst schrikt van de hindernis en er daarna toch overspring krijgt ze iedere x een klap in de mond als het ware. Ik probeer als ze dat doet altijd al goed naar voren te gaan zitten en goed 'vrije' teugel te geven, zodat ze niet opeens een ruk in haar mond krijgt. Maar omdat ze 'schrikt' ga ik automatisch wat naar achteren zitten. Gewoon thuis en op wedstrijden heeft ze dat niet zo erg. Ik vind het echt vreemd en ook omdat het niet altijd is, vooral vorige week was het erg . Voor de hindernis geef ik been, desnoods een tik met de zweep. Maar hoe kan ik het het beste oplossen, vooral dattie geen ruk in zijn mond krijgt.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:40

het klinkt misschien beginner-achtig maarre de manen vastpakken, dan ga je altijd mee en geef je nooit een ruk in de mond

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:29

Dit klinkt misschien raar maar juist door een contact met de mond te houden kan je het paard zijn mond beter volgen. Als je de teugels iets losser hebt en je paard neemt een noodsprong dan kan je hem niet volgen. Kijk maar eens naar de "echte" springruiters, die doen dit ook. Ze gaan wel mee met hun hand maar gooien niet zomaar hun teugels los voor een sprong, ze volgen de mond van het paard.

Groetjes en veel succes met je wedstrijden!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 23:00

sophie_kurk schreef:
het klinkt misschien beginner-achtig maarre de manen vastpakken, dan ga je altijd mee en geef je nooit een ruk in de mond

zoiets dacht ik ook al

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 18:18

Ik gooi de teugels ook nie los, maar ik probeer mee te gaan, maar dat lukt alleen niet zo erg Haha! whaha jah zal zun manen vastpakken alstie weer es zo vaag schrikt! Haha! bedankt!