"Het valt best mee hoor" NIET DUS

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-01 16:15

Vandaag (vrijdagochtend) kreeg ik een bronchoscopie... = een dun slangetje in je keel en doorprutsen totdat-ie in je long zit Haha! .
Eerst gorgelen in je keel/mond met verdovende vloeistof. Ik vond dat wel grappig, de verpleegkundige was errug lief, en ik ging op verschillende toonhoogtes gorgelen zodat Peter en zij in een deuk lagen *LOL*
Toen het verdoofd was en dik werd, en het slikken moeilijk ging, moest ik mijn tong eruit trekken met een gaasje, zodat zij met een sproei-spuitje nog wat van die vloeistof heel ver in mijn keel kon spuiten... dit was echt "niet zo heel erg geweldig" (geen woorden gebruiken met K enzo }> ) maar het was dus gewoon Boos! , want je gaat hoesten en daarna...
Toen kwam de arts. Hij stelde zich voor en ik had al spierverslapper-pilletje gehad en anti-hoest-pilletje (wat niet hielp later Haha! ).
Het slangetje ging in mijn long... ik natuurlijjk flink hoesten en geluid maken, de verpleegkundige zei dat ik moest proberen geen geluid te maken en het hoesten weg te zuchten en te ontspannen.
Ze was heel lief en zei telkens: het gaat heel goed hoor, prima, goedzo, probeer eens...blabla.
Echt een schat.
De andere schat, Peter mijn man, keek toe en gaf ontzettend veel reiki haha. Ik ook aan mijzelf voorzover mogelijk.
De dokter deed van alles met het slangetje.
Even overal kijken met het oogje wat er aan zit...
Je gaat natuurlijk hoesten en daardoor weer hoesten omdat je je niet kunt ontspannen...
Nog opnieuw even rondkijken en dan na 10 minuten eindelijk een stukje weefsel eruit halen (voel je niks van, maar de verdoving begon in de buurt van mijn verhemelte en keel iets uit te werken Boos! ).
Dus ik dacht: Schiet nou op want ik vind het wel lang genoeg nu...
Toen nog spoelen met water in mijn long!
Dat ook nog? Help Verward ! Maar door het wegnemen van weefsel bloedt het iets en dan moet dat dus.
Viel mee, maar mijn keel.... Extreme duivel !!! Die begon nu wel errug zeer te doen.
Toen was het eindelijk klaar. Nog even goed rondkijken (had-ie dat niet al gedaan verdorie!) en eindelijk ging de slang eruit.
Tja. "Viel het mee?" vroeg de zuster toen het bed in de gang werd gezet. Ik keek heel verontschuldigend en schudde van nee. Praten ging nog moeilijk, maar ik zei dat mijn keel de laatste minuten niet meer zo verdoofd was...
Toen ze afscheid nam zei ik met schorre stem:
"Wacht even: verpleegster niet alleen verpleegster, maar ook meer dan dat. Dankjewel." Ze was wat overdonderd maar wel blij dat ik het zei, ze wist niet wat te zeggen hihi.
Terug in de kamer van de dagopname, kreeg ik pas water te drinken toen alle verdoving was uitgewerkt, en dat koude water hielp wel iets tegen de keelpijn. Hoewel het slikken steeds zeer deed, maar goed.
Ik kreeg ook een paracetamol tegen de pijn.
Na een kwartiertje voelde ik me goed genoeg om naar huis te gaan, en reed Peter mij naar huis, en bracht mij naar boven.
Ik mocht niet alleen naar boven lopen op mijn bibberige beentjes, de schat... Lovers
Hij belde mijn ouders, die meteen kwamen, en ik sliep ondertussen al. Peter ging naar het werk, die komt vanavond half tien pas weer thuis.
Mijn vader ging in de voortuin aan het werk (boom snoeien, de schat is al 65 jaar maar denkt zodra zijn dochter kanker krijgt dat hij nog alles voor mij doen kan Lovers )
Mijn moeder heeft de keuken overhoop gehaald toen ik sliep, en alles opgeruimd, schoongemaakt, de koelkast een beurt gegeven, ontzettend lief.
Ze brult nu met de stofzuiger *LOL* .
Al met al een wonderbaarlijke dag, maar ik hoop het nooit meer te hoeven meemaken.
Ooit dacht ik als kind: nu zijn mijn keel- en neusamandelen eruit, dit is de laatste keer dat ik zo'n ontzettende keelpijn heb...
De vrouw die vóór mij een slangetje door haar keel kreeg, zei dat het best wel mee viel, ook met de pijn.
Maar of ze bij haar ook een stukje weefsel weg moesten halen waardoor het zo lang duurde?
Het viel dus niet mee. Maar toch:
toen de arts afscheid nam heb ik gezegd: "Heel erg bedankt". Want dit onderzoek is één van de belangrijkste onderzoeken. Belangrijk omdat ze op deze manier al een paar chemo-methoden kunnen afschrijven, zo van die helpen niet bij deze soort, en ook een paar behandelingen kunnen bedenken die grote kans van slagen hebben.
Eerst een K en dan een U en dan een ...
Klein woordje maar zo was het.
Het is nu half vijf en ik heb al een paar keer vanille-ijs in een schaaltje van mijn moeder gehad, met keelpijn is dat echt om te smullen Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken !
Om vijf uur komt mijn schoonvader, want Peter wilde niet dat ik vandaag alleen zou zitten totdat hij thuis kwam... De lieverd denkt dat ik dan geestelijk wat depri wordt of zo. Het is zo'n goeierd, ik heb het echt getroffen met hem Lovers .
Hij zei toen ik na de behandeling op de gang lag:
"Nog nooit in mijn leven heb ik iemand zóveel reiki gegeven!"
En reken maar dat ik dankzij hem nog kon lachen. Die kracht die ik volgens de Bokkers altijd heb, dat positief blijven, dat leerde ik door te kijken naar zijn gezicht:
zoveel onschuld, dat gelóóf in de dagen die komen
altijd over mooie dingen dromen
hoewel ik verdriet voelde, en veel pijn
ik kan niet anders dan hoopvol zijn
ik weet best:
ik ga nog door een hel,
maar zoals hij kijkt
dan moet ik wel
dan kan ik niet anders
en produceer een lach
ik ben gelukkig, elke dag
dat hij dromen mag
zo anders is
de werkelijkheid
maar de realiteit hou ik
een beetje achterwege
Peter:
mijn zegen.

Schorre Dorinepien Knipoog .


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:22

snik, jeetje Dorine, je moet echt een gedichtenbundel uit geven.........en HOU VOL he, we willen sraks ook alle vreugdevolle gedichten nog lezen...
Ik heb grote bewondering voor je moed en kracht, en ik wens je heel veel sterkte met al die nare onderzoeken en therapien. dikke knuf van het hele beestenspul hier en van mij

Voorzitster AFM

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:24

Jee Dorine, lijkt me een heel naar onderzoek. Wat rot dat je dat allemaal mee moet maken. Als het je uiteindelijk helpt is het wel heel belangrijk natuurlijk, ik hoop dat de artsen (en jij!) er veel aan hebben en ben blij dat je zo'n rots in de branding hebt om op te kunnen steunen.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:28

Pffffff dat is doorbijten zeg! Ik voel met je mee! Zet hem op!


Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:42

Iejkkk...
Je kan echt blij zijn dat je zo veel steun hebt van je ouders en je man, en van ons natuurlijk en vast van nog veel meer mensen... zet m op he!

I love to love!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:50

ach..wat sommigen mensen toch door moeten amken om gelukkig en gezond te zijn he!Maar het gebeurd wel, dat weet ike zeker!! heel erg veel sterkte en don't worry too much, just be happy!

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:59

Jemig, wat een mooie gedichten kun jij maken! Ik zit hier echt met een brok in mijn keel en sniksnik.
Dat idee van die gedichtenbundel uitgeven, daar sluit ik me helemaal bij aan
Heel veel sterkte!!
Groetjes en dikke kus
Astrid

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 17:24

hee meidje ookal heb je nu veel pijn,nog even volhouden he?je weet wat je me gisteren bellofd hebt he?daar hou ik je ook aan!sterkte!

soms is het beter om te zwijgen

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 17:26

Bah wat een naar onderzoek moet dat geweest zijn, veel sterkte. Wat een schitterend gedicht, er spreekt zoveel gevoel uit, net zoals in al jouw verhalen hier op bokt...Lieve Dorine houd vol, geef nooit op!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 18:05

Lijkt en naar gevoel. Zo'n slang in je keel. maar gewoon doorzetten en alles van je afschrijven.. Wij zijn er hier ook voor je.

veel sterkte verder

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 18:33

Tja, da's vast geen pretje, zo'n slang in je keel. Konden we maar allemaal een evenredig stukje van de pijn op ons nemen, dan was het een heel stuk makkelijker. Nu kunnen we je alleen maar lieve berichtjes sturen, en dat helpt zo verdomde slecht tegen keelpijn...
Maar vooruit, ik hoop dat de ijsjes voldoende helpen en dat het snel weer over is. Je weet in ieder geval waar je het voor doet.

Is het geen idee om als je straks weer beter bent al je gedichten te bundelen en uit te geven? Hebben een boel andere mensen dan vast weer heel veel steun aan!

Dikke zoen,
Sonja

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 18:34

Het lijkt me akelig zo'n slang in je keel.
Fijn dat Peter er zo voor je is. Wat een lieve man is dat toch.
Hé meid sterkte!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 18:47

brrr lijkt me niet leker zo'n slang in je keel.
Sterkte he!!!

En alweer een mooi gedicht.Ze blijven mooi!!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 18:53

Lieve Dorine
Ik vind het heel erg voor je dat je dit allemaal moet doormaken. Maar naar mijn gevoel blijf jij er positief onder. Dat vind ik heel goed. En je schrijft echt geweldige gedichten. Ik lees ze altijd. Heel veel sterkte verder en ik hoop dat je er snel weer boverop bent!
Liefs Joleen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:19

De tranen schieten in mijn ogen. Waarom? Ik ken je niet eens, maar woorden raken een mens toch heel diep van binnen.
Als er iemand is die dit wel kan ben jij het wel! En wij zijn er ook altijd om even een paar harten onder je riem te steken...
Never give up!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:23

Een collega van mij heeft 2 jaar geleden ook zo'n onderzoek gehad en hij stond op het punt om die arts verrot te schelden toen hij zomaar ff snel dat goedje in zijn keel spoot Haha!
Heb daarna dus nog lekkere smakelijke verhalen gehoord. Misselijk
Maarre dorine zet hem op hoor laat je niet kisten.
wanneer krijg je de uitslag?

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:33

GO DORINE GO!! het komt goed!!
HOUD VOL!!!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 19:35

Wat naar dat het onderzoek zo tegenviel, maar je hebt het nu wel weer gehad, dus weer een stap dichter bij je genezing. Hou vol en eet maar even lekker veel ijs.

Navragen is beter dan afvragen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:26

Wat een rotonderzoek zeg. Iets wat je maar beter gehad kunt hebben. Op mijn werk gaat het ook niet zo goed. 2 weken geleden hebben we een hele fijne en lieve collega moeten begraven van pas 39 jaar oud. Hij was verongelukt met kano-en. Dat wil ik nooit meer meemaken! Wat een pijn en verdriet op de begrafenis. En gisteren stond een collega bij mij te huilen. Ze heeft borstkanker. gelukkig is het niet uitgezaaid. Ze moet eerst een chemokuur volgen om het kleiner te maken, en dan halen ze het er uit. Ze is nu heel bang. Ik vind het altijd jammer dat ik de pijn van zulke mensen nooit kan verlichten. Ik probeer ze op te beuren maar weet tegelijkertijd dat ik makkelijk praten heb als buitenstaander. En toch wil ik niet toegeven aan hun bange en sombere gevoelens. Je moet ze omhoog er uit halen, zulke mensen. tenminste, dat denk ik.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:34

Het gaat je lukken, echt waar!
Er zijn al zoveel lieve berichtjes hiervoor geplaatst, daar kan ik bijna niets meer aan toevoegen...
Ik wens je in elk geval heel veel moed en sterkte.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:58

Hè jakkie, terwijl ik je verhaal lees, krijg ik acuut steekjes in mijn keel. Je beschrijft het zo echt dat het net lijkt of ik erbij was.

Hopelijk heb je aan ons ook wat steun en Peter is zo'n schat!

En je gedichtje roept dan weer tranen op. Tranen voor jou en tranen door de herkenning van die lijdensweg bij mijn lievelingstante.

Volgens mij kunnen echt veel mensen steun hebben aan jouw gedichten.

Knuffel voor Peter en jou.

Liefs, Manon

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:03

Go Dorine!!Dit heb je in elk geval weer heelhuids doorstaan, keep going!
Liefs, Rieja

enne...die gedichtenbundel is echt wel een plan!!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:06

Ik weet wat het is, dat onderzoek. Dat drieletterwoord inderdaad. Ik moest zo'n slang met een cameraatje door m'n keel zodat ze m'n hart van alle kanten konden bekijken.
Ik heb ondertussen mijn openhart operatie gehad en doorstaan. Zet hem op Dorine, ik krijg iedere keer tranen in m'n ogen als ik je schrijfsels lees (doet me ook vaak aan m'n eigen ***periode denken). Ik reageer niet altijd, maar denk evengoed aan je.
Liefs, Marja

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:10

Jeetje Dorine, weetje dat ik altijd een brok in mijn keel krijg en tranen in mijn ogen als ik jouw verhalen lees.

Wat jij allemaal meemaakt, jeetje zeg!!
Maar ik weet (uit je verhalen) dat je een sterke meid bent, dus zet hem op!!!!
En je hebt het echt getroffen met zo'n schat van een man!!!!
VOLHOUDEN HOOR!!!!

Sterkte meid!!!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 04:20

oooh lieve Dorine wat is peet toch een schat zeg! dat hij ondanks dat je bijna niets kan doen zoveel probeerd te doen om het voor je te verlichten.
gelukkig hielp de reiki iets en misschien ook wel het idee dat hij net zoveel pijn heeft als jij hebt omdat hij niets voor je kan doen om de pijnw eg te halen.

lieve Dorine wat denk ik dan nog als een kind he vorig jaar zijn mijn amandelen eruit gehad ik was al oud moest een slangetje door m'n neus dat vond ik al zo erg...
toen ik wakker werd uit de narcose raakte ik in paniek vanwege de sufheid en omdat ik geen idee had waar ik was en alleen maar pijn had.
maar die pijn is niet vergeleken bij wat jij moet doormaken.
ook ik kan niets voor je doen maar ik hoop dat je wet dat ik mee leef
liefs
kim

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, BLEXBot, evie21girl, Flip, Luzerna, mirriezz, nicole_floor, rider, RM_ en 41 bezoekers