Sonja

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 21:32

laat me raden hebben jullie een boerderij met koeien ofzo


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 07:54

Nee, ik woon in een gigantische FLAT in Alphen aan den Rijn!
Ben alleen wel opgegroeid met Brabant en heb een enorme affiniteit met het boerenbedrijf. Maar ja, ik kwam een hele lieve systeembeheerder tegen ipv een lekkere boerenzoon.....
De mooiste momenten uit mijn jeugd (Gatver, ik lijk wel 180 ofzo) dateren ook van de boerderij waar ik als kleine puk begon met een dikke shetlander....

En om je een geheimpje te vertellen, heb ik doorgaans een vreselijke hekel aan paardenmensen (niet iedereen hoor), daarom sta ik ook niet op een manege of pensionstal. Ik heb gewoon meer met boeren dan met paardenmensen, zeker omdat ik hier in de Randstad alleen maar gezucht en gezeur hoor van paardenmensen, omdat ze niet buiten mogen rijden.... Lekker boeiend! En daar baal ik dus enorm van: die egoistische houding van die mensen hier... Brrrrrrr, later als ik groot ben ( *LOL* ) dan ga ik lekker weer op "het platteland" wonen!

Grtz!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 10:14

Go Sonja go.

Moet je zeker niet hier komen in Houten heb je een 2 maneges eentje is meer spring en de andere meer dressuur. Op de dressuur manege kom ik ook wel een en die mensen lopen alleen maar te zeuren. Bij ons op zich ook wel meer de springruiters zijn toch wel wat minder kakkerig. Ik baal ook van die kakkerige Z dressuurruiters die niet naar hun les kunnen. bah bah bah bah.

Gr Pris

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:01

Ik denk dat er een verschil is van paardemensen op het platteland (meer "boerachtig") en paardemensen van "uit de stad".
Oke, vind het ook jammer dak morgen op mijn vrije dag niet kan rijden. Jammer das alles.
Als niet rijden het gene is om alles ook maar een beetje veiliger te maken, nou dan is dat niet te veel gevraagd!! Ik heb dus ook een hekel aan mensen die zitten te jammeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:12

Hoi, ik geloof inderdaad dat er heel veel verschil tussen zit; in Brabant heb je heel andere paardenmensen dan in de Randstad. In Brabant heb ik er nl. veel minder "last" van gehad als hier. Hoewel, ik heb ook wel eens een paar paarden gereden voor iemand in Tilburg, op een grote manege daar, en daar zaten ook van die vreselijke kakkers. Kon het daar (en op de meeste plaatsen) eigenlijk het beste vinden met "manegepaardmensen", die zijn vaak veel gewoner.
Maar ja, niet iedereen is zo leuk als wij met z'n allen *LOL* Hihi! Groetjes!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:21

Ja, als ik op de manege ben, ik heb dan eigen pony's he, dan ga ik ook alleen maar om met de manege kinderen, want die kinderen met eigen pony's doen net of ze alles zijn, echt heel verwend. En omdat je dus niet met ze om gaat, kennen ze je niet, en toen was ik daar een keer, kwamen 2 meisjes langs, ik had mijn sporen om, hoorde ik ze gewoon allemaal banketstaaf van "oh dat meisje heeft sporen om dat vind ik dom" enzo
Echt super verwend..

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:41

Ach het paardenwereldje is helemaal niet zo leuk, er is jaloezie, geroddel, oplichterij...

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen hoor (zoals de bokkers!) maar over het algemeen zijn het geen prettige mensen, zeker niet de mensen die fanatiek de sport bedrijven (en dat zeg ik als 'ambitieuze' wedstrijdruiter). Ik zie mezelf dus ook graag als uitzondering.

Maar wat betreft de MKZ, ik kan iedereen begrijpen. Iedereen is geschrokken, ook mensen die alleen paarden hebben. Dus je kan niemand z'n reactie kwalijk nemen, vind ik. Tenzij er natuurlijk rotopmerkingen gemaakt worden maar dat is nu niet aan de orde.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:10

Citaat:
Op 2001-03-22 13:41, schreef Jura:
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen hoor (zoals de bokkers!)


Ja, hihihi, schatjes zijn wij allemaal he! Haha, ik ben zo vreeeeselijk nieuwsgierig naar iedereen! Maf is dat, ik hoor steeds vaker paardenmensen zeggen dat ze niet van paardenmensen houden!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:14

Hahaha..ja ik ook! Volgens mij is het ook echt een feit dat het paardenwereldje niet erg leuk is.

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar iedereen, maar ik ben bang dat ons weekend niet door gaat... Boos!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:16

Tja das inderdaad lachen hoor.....maar ik ken ook een heleboel paardenmensen die wel heel erg aardig zijn......maar hier in de buurt is dus een (manege) en dat zijn echt alleen maar kakkers en dat zijn echt vreselijke mensen.......will daar niet eens komen!!!
Ik zeg maar zo..DOE MAAR NORMAAL DAN DOE JE AL GEK GENOEG hahahaha.
Deze week was ik bij mensen en die hadden een fries en een kwpner en nog 2 shires en ik was bij hun.....had die mensen nog nooit eerder van mijn leven gezien, en die vrouwe die bood mij spontaan aan om me te helpen met Oliva en dat ze me dan wel les wilde geven........nou dat vind ik nog eens tof!!!
Blijkt dat hun ook jarenlang fjorden hebben gehad.

Jacqueline

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 14:39

ik sta dus nu met z'n tween op een stal en ik dat andere meisje nooit sins de laatste tijd maar waar ik eerst stond staan nu echt van die kakkers als ik met sya er langs rij zitten ze me echt zo aantekijken van ik heb een paard dus ik ben beter ik mag die mensen echt niet er zijn ook allemaal verhalen over mij die daar rond gaan dat ik op een paard getekend zou hebben of zo. wat ik dus niet gedaan heb!!!!!!!!! maar het is altijd makkelijk om iemand anders de schuld te geven
bij mijn zus op stal zit en groepje die echt allemaal denken dat ze goed zijn en ze weten dus niet dat ik ook een pony heb dus ik ben maar een manege kindje en als je gaat rijden dan komt iedereen gelijk kijken
maar ja ik sta ook het liefst alleen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:49

Op een paard'"getekent" en wat bedoelen ze daar mee dan???

Jacqueline

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:50

Op zich mogen het allemaal Kakkers en truttn zijn als ze maar goed voor de paarden/Ponys zijn en dat is vaak het probleem.

Soms merk je dat een pony/paard een soort statussymbool is en dat is niet goed.

Het paardenwereld is kei en kei hard dat merk ik weer iedere dag. Ben blij dat ik boekhouder ben en het paardrijden als hobby doe. Dan is het helemaal leuk als ik tussen 10 starters 8 maar foutloos zijn van die 8 zijn er 7 proffesioneel bezig en 1 niet en dat ben ik. En ik werd toen 7de ooohhhh wat genoot ik toch hihihi.

Gr Pris

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:06

he jacqueline,

welke manege bedoel je??

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:08

Ik bedoel de Riant.....ken je vast wel!!!

Jacqueline

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:21

jep,

daar heeft eerder een dressuur paard unique gestaan. nu staat ie al een paar jaar ergens anders in ugchelen en heb ik hem ook gereden, als ik dan in het bos reed en ik kwam mieke van tergouw tegen of ene mariska die daar les gaf/heeft dan zaten ze me na te staren of riepen is DAT unique. omdat ze hem niet echt herkende. hij is zo ontzettend opgeknapt en mooi en vrolijk geworden sinds hij daar weg is dus. die mariska kreeg hem in het bos nooit aan de teugel, bij mij liep ie super, al rij ik in het bos meestal met lange/halflange teugel.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:25

Heeeee Unique is van een vriendin van mij en die staat nu ook bij haar huis!!!
Ze rijd nog steeds met hem.....jeetje he wat toevallig!!!
Heb jij daar ook gereden bij de Riant ik namelijkk ook ....jaaaaaaren geleden hoor!!!
heb nog les gehad van Mieke en nog een tijd van Ad Aarts!!!
Maar het is nu zo'n verwaant zooitje geworden, was het eigenlijk al toen ik daar reed......voorheen reed ik daar al toen was het nog Finmarken......!!!

Jacqueline

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:26

Unique is officieel van Jolande maar hij staat nu bij Bea in Uchgelen.....ben pas nog wezen kijken bij hem, ze rijd nu nog wedstrijden met hem hoor!!!

Jacqueline

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:36

dat is die unique, heb bij bea in de straat eerst bij de fam. dokter een tuiger verzorgd (akerna dus) maar stopte met lessen bij lankhorst in de beemte en wou eigenlijk wel graag priveles, toen reed ik al een poosje op niekje (bijnaam) en mocht ik privelessen met hem. heb ook wat wedstrijden gereden en misschien ga ik hem wel weer rijden. (moet je nog maar niet tegen bea of jolande zeggen hoor) hoor namelijk van een aantal dat bea het fijn zou vinden als ik weer op niekje zou gaan rijden. ze zit nogal met haar rug en ze rijdt nog op een haffie in de buurt daar. (zit er zelf ook al een tijdje aan te denken om te vragen of quinto daar kan staan.)

_________________
geen leven zonder een tinker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-03-22 15:36 ]</font>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:41

Tja is wel sneu voor Bea dat ze zo last van haar rug heeft.....en ze rijd nu inderdaad ook op een haf van een vriendin van haar......Bea krijgt ook priveles van iemand en daar heb ik het telefoonnummer ook van....ben ff haar naam kwijt....maar die ga ik ook bellen voor prive les!!!
Weet jij misschien wie ik bedoel?
Jolande is trouwens verhuist he....wist je dat al?
Leuk als je in de buurt komt staan met Quinto kan ik eens komen kijken!!!
die fam. Dokter hebben die een dochter die Sylvia heet?

Jacqueline

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:48

ja, dat is diana boom. daar heb ik ook les van gehad met niekje. ze geeft wel fijn les, vindt ik. nee die fam. dokter hebben geen dochter alleen zoons. van de oudste zoon zijn de paarden, maar hij ging op een gegeven moment dingen eisen, die niks met paarden te maken hadden (in principe in ruil voor het rijden laten we het zo maar zeggen)
ik wist dat niet dat jolande is verhuist, moet bea eigenlijk ook weer eens bellen. maar ben jij goed bevriend met jo?

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:54

Ja ik ken ze al een tijdje.....niet via de paarden hoor, want toen reed ik niet meer...maar ik zie Bea nog regelmatig en Jolande ken ik ook aardig.......ze is verhuist naar Epe.
Welke omgeving van Apeldoorn woon jij dan....ook in Uchgelen?
Ik mocht toen ook op Unique rijden van Bea, maar ik ben niet zo'n held dus hebben we het maar niet gedaan......mijn schoonzus had de paardjes naast Bea staan!!
Ik bedoel inderdaad Diana Boom ja.....en geeft die fijn les?
Jacqueline

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:03

ja ik vind wel dat ze fijn les geeft.
ikzelf mag jo niet zo, omdat ik haar wel eens heb zien rijden en ze niek nogal naar beneden zaagde. niek is wel heel lief hoor. de 2e of 3e keer dat ik erop zat vroeg ik aan bea, kan ie eigenlijk goed steiegeren? ik had het nog niet gezegd of meneer stond rechtovereind op zijn achterbeentjes.
waar hebben die paarden van je schoonzus gestaan dan? kan me niet heugen dat ik ze daar gezien heb. (enne je schoonzus is dat die petra die ook op de kinderboerderij gewerkt heeft?)
ik woon aan de hoenderparkweg (tegen ugchelen aan om zo maar te zeggen. waar woon jij dan?

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:15

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik Jo nog nooit heb zien rijden....ja eens op een videoband maar verder niet!!!
Ja de shets van Petra hebben naast Bea gestaan afgelopen zomer!!!
Maar petra doet die shets weg ....staan al te koop!!
Ik woon in zuid aan de wormseweg!!!
Ik heb de paarden in Beekbergen staan niet zo heel ver van Bea af!!!
Is wel lekker als jij op Niek gaat rijden want daar heb je ook lekker een buitenbak en lekker dicht bij de bossen!!!
Jo rijd zelf niet meer he......ze durft niet goed meer sinds ze die kleine heeft.....dat zij ze toen tegen mij.....en ze woont nu weer samen met een man.

Jacqueline

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:25

ze heeft ook niet genoeg tijd voor niek. (was ik toen al erg blij om dat ze nauwelijks reed. elke keer kon ik zo'n beetje opnieuw beginnen met niek, omdat zi jweer had gezaagd met rijden)
die buitenbak heb ik ook altijd in gereden, met ak en met niek. mochten toen indertijd maar een aantal in. ook wel logisch want een aantal molden de bak steeds. als ik niek weer ga rijden mag ik er wel weer zo in. maar ik ken jeanette ook heel goed (van die haf waar bea ook op rijdt)
mmm den kdat ik morgenmiddag maar ff naar bea toe ga. ff bijkletsen en haar de laatste foto's van quint laten zien en verhalen.
wat voor shet zijn het (kleur enz) en zijn het er 2?

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr, SentiBot en 43 bezoekers