Vraag om info warmte gevoelige flex-tree´s

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Vraag om info warmte gevoelige flex-tree´s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 13:01

Beste bokkers ,

Op onze Vaquero website hebben we een pagine FAQ´s waarop we enkele veel gestelde vragen hebben opgenomen, incl. ons antwoord daarop c.q. onze mening daartoe .

Nu heeft een product manager van Pullman / Continental Benelux onze site bezocht (met zijn complimenten overigens). Hij geeft aan dat wij m.b.t. flex-tree´s niet geheel correct hebben geschreven .

Wij omschreven een flex-tree als een kunststof tree, die net achter de fork, zeg maar op de plaats waar de stijgbeugelriemen rond de bars gaan, een flexibel deel hebben in de bars (veelal een veer-metaal). We beschrijven verder de, naar onze mening, negatieve bij effecten.

Voor de goede orde moeten we aangeven, dat we deze tree´s zo´n 2 jaar geleden gezien en “gevoeld” hebben in Duitsland, bij een presentatie van een grote Continental dealer, die vertelde dat deze bomen in Continental zadels zaten.
Wij gaan er dus voor als nog van uit dat Continental, op zijn minst tot voor 2 jaar, van dergelijke tree´s gebruik maakte, maar dat ter zijde.

De product manager geeft aan dat de flex-tree´s in de Continental zadels niet bestaan uit een tree zoals door ons omschreven , maar uit een kunststof tree van waarvan de kunststof bij 30°-35° flexibel wordt en zich dus aan de rug van het paard aanpast. Bovendien zijn de tree´s zwart van kleur (en niet licht, zoals een foto op onze site toont).

Hoewel wij al wel van dit soort tree´s hebben gehoord (eerlijk gezegd met een glimlach *LOL* ) blijkt e.e.a. dus geen “fabeltje” te zijn.

Hoewel wij een beetje sceptisch zijn (want wat als het vol zomer is en het dus lekker heet wordt OF wat als het een koude winter is en het zadel dus nooit “op warmt”), zijn we heel erg nieuwsgierig. We hebben al een artikel uit een Duits westernblad, maar zouden zo graag de praktijk ervaring van ruiters ontvangen.

Derhalve DE VRAAG:
Wie, o wie, heeft er zinvolle (ervarings-) gegevens omtrent deze tree, zonder naar publicaties van producenten te verwijzen?



DubbelFun

Berichten: 88477
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:19

Volgens mij hebben Colinda en Monnik zo'n tree in hun zadels zitten.

Ik kan je niet verrijken met zelfondervindelijke verhalen, maar heb wel de 'blote' flex-tree mogen aanschouwen op de clini van Evelien.

Zij had 2 flex-tree's bij zich. De originele die in de zadels zit (grijs) en een voorbeeld flex-tree (zwart).

De grijze was op de hand moeilijk buigbaar omdat het materiaal in koude vorm best stug is. De zwarte was heel flexibel en kon met de handen makkelijk gebogen worden, dit om aan te geven hoe de tree de bewegingen van de rug kan volgen.

De cantle en swell zijn niet buigbaar en zitten dus toch aan een vaste gulletmaat vast.

PS: ik kan zwart en grijs door elkaar halen, het geheugen is niet alles meer Clown

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:36

ik heb ze idd ook gezien op de zadelpasclinic van Evelien. Er was geloof ik iemand die ze op de foto heeft gezet. Ziet eruit als een gewone tree maar wordt draaibaar bij verwarming. Het middenstuk kon naar links en rechts meedraaien met de rug.

Niets zo charmant als een paard in her land.

DubbelFun

Berichten: 88477
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:45


Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:00

Sugarmiss schreef:
Volgens mij hebben Colinda en Monnik zo'n tree in hun zadels zitten.


eh... ja Bloos geloof het wel Haha!

ben net ff naar de kantine gelopen, om te kijken wat voor kleur tree het is... ik dacht ''zwart'' Dromen

Verder ben ik allesbehalve technisch onderlegd vwb het zadel, ik kan je alleen mijn ervaring vertellen *LOL*
kort maar krachtig; je voelt een verschil... wat dat precies is, of hoe ik het moet beschrijven, is lastig...
Op een ''gewoon'' zadel rijden, blijft hetzelfde... na 10 minuten of een half uur, blijf je hetzelfde (qua beweging) voelen.

Als ik met mijn zadel rijdt, lijkt het of ik na ongeveer 10 minuutjes meer ''beweging'' heb/voel...
Het is net of je paard ineens ''soepeler'' aanvoelt... of je je paard ''beter'' aanvoelt ...
Scheve mond Verward Haha!

Ik bedoel dan niet heel overdreven, hoor.... maar je voelt een verschil, tenminste.. ik wel Schijnheilig

Je mag het zelf eens komen proberen hoor, op een paard van ons?!

Misschien kun je het zelf eens voelen/zien.... Knipoog

groetjes Dromen

op de avatar zie je Sallyman!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers