Manege of vakantie met Shires ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Manege of vakantie met Shires ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 11:32

Ik ben sinds een tijdje secretaris van de Nederlandse Shire Horse Society en dan krijg je regelmatig vragen over Shires van mensen die info zoeken over dit ras. Meestal weet ik de antwoorden wel natuurlijk Knipoog , maar nu kreeg ik een vraag waar ik het antwoord niet op wist, vandaar dat ik jullie hulp inroep.

Zijn er maneges of ruiterkampen waar ze gebruik van Shires maken? Het mag zelfs een gehandicaptenmanege zijn, dat vind ik weer leuk voor een ander project. Als ik eenmaal wat adressen heb, kan ik tenminste bellen ter informatie. Om nu alle maneges in Nederland te bellen of ze misschien ook Shires hebben ...

Dus wie weet er iets ?

Oh ja, als je iets in het buitenland weet met Shires, mag ook !

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:39

Volgens een collega van mij staan er twee Shires op de manege De Prinsemolen in Rotterdam, maar dat weet IK natuurlijk niet zeker Haha!
En of er gereden op kan worden weet ze niet.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 23:24

Ik heb even op hun site gekeken en ze hebben inderdaad twee Shires, ik zal ze in ieder geval eens bellen of daar ook gewoon op gereden wordt in de lessen, bedankt in elk geval ! Haha!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 23:38

Misschien weten zij ook of er nog andere maneges zijn met Shires, of weet Sherwood het niet?

frieda14
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:32

In Otterlo is een bedrijf Hazenleger waar ze shires fokken en gebruiken voor huifkartochten. Je kan zelf een dag met een huifkar op pad. Zelfs is het mogelijk met een volledig ingerichte huifkar op vakantie te gaan en te trekken door de omgeving. Hebben we zelf ook gedaan. Is een geweldige ervaring.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 22:45

Dank je wel, ik kende natuurlijk het bedrijf van Wouter Hazeleger wel, maar had er nooit meer aan gedacht dat hij ook vakanties deed, dacht dat het aleen 1-daagse trektochten waren. Ik heb het al doorgemaild aan de vraagsteller, dus ook namens haar bedankt !

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 23:09

Heeft dat bedrijf ook een internetsite? (of mail/telefoonnummer). Het lijkt me wel erg gaaf om zoiets een keer te doen met een shire! *LOL*

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 23:11


frieda14
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:01

Moet je doen. Is echt het aanraden waard. Leuke overnachtingsadressen en prachtige omgeving. Wel moet je er tegen kunnen om je wat te behelpen. Een huifkar is natuurlijk niet erg luxe als slaapplaats maar het gaat best. We hebben er erg van genoten.
Als je meer ervaringen wil weten stuur me dan een privebericht