wie kan mij helpen??? SPOED...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 23:18

hoii... ben voor het eerst hier, maar ik heb jullie hulp nodig... en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen: Er is waarschijnlijk bij ons (wijdewormer vlakbij purmerend) mkz uitgebroken. Dit is nog niet zeker, maar vrijdag wordt dit bekent gemaakt. Ik sta met mijn pony's op een straal van ongeveer 3 km. Ik heb gehoord dat in een straal van 1 km. alle dieren moeten worden afgemaakt. En ook de huisdieren. De mensen waar mijn pony's bij staan zijn dus al hun huisdieren (honden en katten) onder aan het brengen. Maar voor mijn pony's vind ik niet zomaar een andere plek natuurlijk (kan hierzo natuurlijk ook niet weg....) Maar dus mijn vraag, is er een kans dat mijn pony's afgemaakt moeten worden ?? net als alle andere dieren en huisdieren?? (ik weet het zoiets stond ook al in een ander stukje hieronder)Maar help mij a.u.b... oooo ik hoop zo dat dit niet waar zal zijn.... alvast heel erg bedankt...

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 08:22

ik dacht dt pony's niet geruimd worden maar in karantaine gezet. bel anders eens met de inspectiedienst als je je zorgen maakt. die kunnen je vertellen wat je moet doen. ducces en we duimen en hopen dat het allemaal gauw weer goed komt. ik zal ff kijken of ik een
telefoonnummer kan vinden waar je naar kunt bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:39

NEEEEEE, niet bang zijn, laat je niet gek maken. Kijk op de site van het ministerie en je ziet het antwoord op je vragen (www.minlnv.nl).
Paarden hoeven NIET AFGEMAAKT te worden, hooguit in quarantaine tot het virus "dood" is, dat ze bij zich kunnen hebben.
Grtz, Sonja.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 15:49

Huisdieren hoeven sowieso niet afgemaakt en paarden vallen daar eigenlijk ook onder. Die mensen zijn dus voor niets hun huisdieren aan het onder brengen bij anderen.

nlannemieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:20

Tja, wel of geen MKZ-gekte, ik weet 't niet. Ik weet wel dat hier door de plaatselijke manegehouder wordt gezocht naar oplossingen om niet een tekort in voer te krijgen. Want ook hier mag geen veevoeder afgeleverd worden. Schijnt te maken te hebben met evt. dierlijke vetten in 't voer....