Iemand met een main coon/ boskat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 19:28

Ik heb van verschillende (nou ja, 2 dan Knipoog kattenmensen te horen gekregen dat mijn (nou ja, mijn... ) erg lijkt op een main coon katje.
Ze krijgt iig half lange haren zeiden ze. Ze heeft idd veel pluis uit haar oren en lijkt ook pluimpjes aan haar oren te krijgen.

Maar ik denk dat, wie doet er nou zo'n inieminie kleintje weg, met zo een mooie kleur. Ze heeft grijze dekharen met creme. Ze heeft ook creme kleurige voetjes en befje.
Ik heb haar zondag gevonden, ze was dusdanig mager dat ze al een paar dagen weg moet zijn geweest en nu is het woensdag en nog steeds heeft niemand zich gemeld. Ze is nergens als vermistopgeven.....

Zou ik haar dan toch kunnen houden? Ben al helemaal Lovers Ze loopt me alle stappen achteraan, spint de hele tijd en wil alleen maar geknuffeld worden. Zet geen nagels in mij of in dingen en is zindelijk. Echt Lovers
En dat van iemand die nooooit een kat zou nemen *LOL*


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:43

Wij hebben twee kruisingen Maine Coon (vader Maine Coon, moeder kruising Europees korthaar/ Pers) Lama en Yeti voor foto's kun je in mijn profiel kijken. Typisch zijn inderdaad de pluimpjes op de oroen. Hebben onze katten helaas niet zo heel veel

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 21:58

Heb even wat gesurft en wat plaatjes gevonden waar ze wel wat op lijkt. Helaas helaas is de digicamera met zijn eigenaar alweer weg Boos!
Dus geen fotoos van mijn droppie!

Afbeelding


Alleen is bij mijn poesje het wit dus creme en zijn de zwarte randen om haar oogjes wat groter.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-08-29 22:00 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-08-29 22:01 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-08-29 22:01 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-01 22:02

huh? Nou heb ik er iets bijgeschreven en nou doet ie het niet meer... Verdrietig

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:09

Dat ligt aan Geocities denk ik, Jantina. Ik heb m gekeken. SCHATTUG! Ik zie n kruisje bij jouw bericht. K had m geupload voor je:

Afbeelding

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:17

ik had 4 main coon's bij Catz...
(vaag spelletje op de compu dat je je eigen katten hebt... mn vreindin en ik waren er helemaal gek op.. hahaha... en we zijn 18 & 20!! hihi)

..... leeg .....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:21

JA ik had Catz 2, dan kun je meerdere katten nemen en worden ze volwassen en kunnen kittens krijgen.... Haha! mijn echte poezen werden alleen nog al jaloers en sloegen naar die irritante jengelkittens op het scherm hahahahaha.

MainCoon zijn tof joh en best duur volgens mij...
weet je zeker dat het geen bergleeuw is hahahah
is mijn (Hongaarse) oma eens overkomen...
Poemi de lieve kitten ...goh wat word hij groot *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:22

Ik had Dogz 4 Haha! Das echt een verslavend spelletje. Maar k had m niet helemaal Verdrietig De hondjes van mn broertje verw88 nu puppies Lovers *sorry voor offtopic Verdrietig *

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 21:01

plaatje van marktplaats
Afbeelding
Deze kost 600 gulden, dus dure vondst heb je gedaan als het een echte is.

Navragen is beter dan afvragen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 21:27

Nou het zal wel zeker geen echte raskat zijn.
Anders had zich allang iemand gemeld denk ik. Lijkt me iig.
Ze is er nu al 5 dagen en nog niets gehoord....
Duimen jullie voor me dat het zo blijft?


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:47

Zeker weten dat we duimen. Ik hoop echt voor je dat je haar kan houden.

Navragen is beter dan afvragen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:48

Coons en boskatten lijken veel op mekaar. De Coon heeft een bultje op de neus, bij de boskat loopt de neus wat grof recht door het voorhoofd in. Bekijk je katje eens 'en profile'....
Ik heb twee halve coons (mama boerderijpoes) en ik vind ze heerlijk. Ze hebben een wat luxere vacht en duidelijk een langere staart dan 'gewone' katten, maar ze zijn ook liever. Deze katten zijn veel socialer dan de katten van anderen. Tuurlijk ben ik ook lief, maar het karakter is toch anders....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:00

noorse boskatjes zijn geweldig! Lovers zo', lekkere dikke lange vacht waarin je heerlijk kunt kroelen... Lovers Lachen

maarre, voor de rest zal ik je niet kunne helpen met profielen en zo... Scheve mond\

ik heb zelf trouwens een blauwe Brits Korthaar
[img]../upload/576/dsc00014b.jpg[/img]

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:14

Oh die britse korthaar, laat mijn moeder het maar niet zien Haha! die vind ze nl helemaal het einde.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:36

Kijk, dat is nu eens een echte 'sexy' kat... wat een prachtig beest zeg, die blauwe van hierboven!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:27

wij hebben zelf allerlei katten gehad, bij mijn familie loopt er nu een jong katje waarvan de vacht ook wat langer/excentrieker is.
dat vind ik toch zo mooi, bijzondere katten, vooral met wat langer haar.

ik vind bijzondere rassen altijd wel wat hebben, zo ook bij honden en paarden.
kheb zelf nooit een bijzonder ras gehad, hoeft ook niet, maar mn aandacht gaat er wel naar uit.

ik heb nu geen kat, maar wil er wel een.
maar mn moeder is daar niet zo mee eens, ze zegt dat het hier dan een echte beestenboel word, als er een aankomt lopen is het wel goed, maar er niet een uit ga zoeken en zovaak zeggen mensen dat ze wel een kitten over hebben, ieeehhh.

ze zegt ook dat we nu een hond hebben die daar over het algemeen niet zo goed mee kan opschieten, nou daar ben ik het niet mee eens.
we hebben een Engelse Cocker Spaniel, een apart geval maar ok, die hebben dus normaal jachtinstinct, dat heeft ie ook wel, maar hij is zo lief tegen de kat (kitten) van stal.
dus ik vind het wel kunnen maar ok.

dus als iemand een kat over heeft?
drop die dan ff voor mn huis, dan lijkt het net of ie aan komen lopen is, dan vindt ze het wel goed.
ik heb al bedacht dat ik een katje ga uitzoeken en dan ga zeggen dat ik hem gevonden heb, haha, neehoor is een geintje, maar als iemand een kat voor mn neus (huis) dropt, omzeil ik de regels wel, haha.

maar on weer ff ontopic te komen, die main coon wezens vind ik tof!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 13:07

Nou dat van die honden en die katten, dat hoeft helemaal niet. Ik heb dus ook een hondje, een friese stabij en die vind het allemaal wel best.
Eerst vond ze haar eng, een indringer in haar gebied! Maar nu vind ze het wel best, want waar de kat is, is soms ook wel eens eten! En ach, ze is toch ook wel schattig vind Waldi, ze is lekker zacht en dat voelt best lekker als ze tegen je pootjes langsloopt!
En mijn hondje is ook een ontzettende jager. Konijnen en fazanten jaagt ze zeker. Maar eigen beesten niet, dus onze eigen kippen, onze vroegere konijnen en nu m ijn katje niet. Lachen

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 21:12

Citaat:
Op 2001-08-31 21:14, schreef Cowgirl:
Oh die britse korthaar, laat mijn moeder het maar niet zien Haha! die vind ze nl helemaal het einde.



haha, ze zijn idd helemaal het einde... Lovers

enne, over sexy katten gesproken?

dan moet je niet naar de onze kijken hoor. het is dat ze zit op die foto maar als ze loopt komt de buik bijijijijijijijijijijijna over de grond heen...
maar goed ze doet dan ook niets anders dan eten slapen eten slapen eten slapen en dat de hele dag door }> Haha! Haha!
maar Britjes zijn echt supergezellige dieren...

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 21:14

ze kleurt trouwens mooi bij ons bankstel, vinden jullie ook niet? Schijnheilig *LOL*

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 13:46

Afbeelding

Ook dit poesje lijkt erg op haar. Alleen heeft Ukkie dan dus nog iets langere haren. Ik heb gisteren foto's gemaakt, moeten alleen nog ontwikkeld.
Stom he? Jantina, die helemaal nooit van katten hield, is nu helemaal in love met haar kleine katje.
Ligt nu ook spinnend op schootje, ze is echt zoooo'n schatje!

(volgend mij moet ik maar eens een kattenforem zoeken *LOL* )

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 13:04

Als Ukkie inderdaad een Maine coon/Boskat is, zal ze zeker geen ukkie blijven hoor!

Wat zijn ze cute he?!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 13:07

Ze zijn echt ontzettend cute!
Ja ik hoorde al dat als ze echt een main coon is, dat ze wel 10 kilo kunnen worden. Pfff... Dat wordt nog wat als ze zo'n schootkat blijft! *LOL*

Ik ga volgend weekend met haar naar de DA en laat haar helemaal controleren. Ben benieuwd wat ie zegt!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 15:00

Jantina, kijk eens op katten.pagina.nl : het stikt er van de links naar fokkers van div. rassen! Er is ook een forum waar je vragen kunt stellen over katten!

Maine Coone en Noorse Boskatten zijn echt prachtig, het is dat ik al vier van die kattebeesten heb, anders wist ik het wel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Joelle1996, lastig, rider, Tieneke, Wispeltuur en 117 bezoekers