Gezocht Pensionstalling in Drachten of omgeving

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 00:47

Ik ben voor een Z1 ruin op zoek naar pensionstalling in Drachten of nabije omgeving. Weet je iets, laat het me weten. Liefst ook vermelden wat de kosten hiervan zijn, wat er bij de prijs inbegrepen zit en wat de faciliteiten zijn.
Alvast bedankt!

Ps. Dit omdat ik deze ruin waarschijnlijk een poosje in bruikleen mag hebben. (Nou nog hopen dat het doorgaat)
_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-08-31 00:49 ]</font>

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 09:25

In Hemrik is een goedkope pensionstalling met binnenbak en dagelijkse uitloop (en nog meer..). Die stal heet De HErmitage (geloof ik, zoiets), en je vind het aan de Binnenwei, eigenlijk naast Het Swaerte Peart. Bossen te bereiken zonder een weg over te moeten!
Ik heb mijn paarden er niet staan, maar deze stal zou ik zeker overwegen. Hemrik is niet zo ver van DRachten...toch?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:19

Erm... Huisman? Paardenpension in de Wilgen? Op korte termijn vertrekken er 3 geloof ik, maar hij heeft wel een wachtlijst. Misschien ben je er wel eens geweest, anders gewoon een keertje langsgaan! En als hij geen plaats heeft weet ik nog wel een paar adresjes in De Wilgen en omgeving.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:44


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 15:12

Dees.. weet jij ook wat deze stalling kost?

Naz.. ik ben daar inderdaad wel eens geweest. Een aantal weken geleden nog. Toen werd me inderdaad verteld dat er een wachtlijst was.
En die andere adresjes die je weet. Wat moet ik me daar bij voorstellen, waar is het en wat zijn de kosten?

Dimmelin.. bedankt voor je lijst, alleen zat er helaas niets geschikts tussen. Of er is een lange wachtlijst of de pensionstalling is nauwelijks betaalbaar.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 16:02

Hai Honeybee,
Ik ga dus weg bij Huisman, hij heeft een buitenbak die wel vaak zwaar is 's winters. In zomer weidegang overdag, in winter zelf losgooien in een stukje. Prijs vanaf 2002 is f286,- per maand excl. uitmesten of ongeveer f340,- met uitmesten. De bedragen zijn dan mooie ronde euro bedragen, maar die vergeet ik steeds.
De Beekdalhoeve, aan de Mersken waar ik heen ga, nu nog f350,- per maand met kleine binnenbak, maar de grote schiet al op...En mooie buitenbak.
In Drachtstercompagnie, ken je misschien wel; de Natural Horse Company, voor een paard volpension f350,- en alles wat je zelf doet scheelt in de prijs. Ook binnenbakje en buitenbakken en de paarden kunnen elke dag naar buiten of los. Ook in winter (volgens mijn buurman)
Verder moet in de buurt van Lippenhuizen ook nog een stal zijn, maar misschien is dat die stal die Dees bedoeld. Inderdaad ook met binnenbak en vrijwel in Bos. prijs rond de 300,- Tja, en dan in Boornbergum bij verschillende particulieren, maar dan kun je beter bij de Tweespan vragen, dat weet Elzelien vast wel. Is ook vaak vol trouwens...
Sterkte, wat leuk een Z-paardje!!!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 17:32

Ja, ik denk ook dat ik die stalling bedoel in Lippenhuizen. Het ligt tussen Lippenhuizen en Hemrik in. ik geloof dat de prijs ongeveer 325,-- per maand all-in was. Ze hebben ook twee buitenbakken, en een wasplaats en ruime boxen vol met stro. Je kon ook een XXL-box huren, die was ietsjes duurder.
Oja, de prijs was wel exclusief krachtvoer.
Ik vond het niet duur, bedenk dat een paard achter huis ook al ± 200/250 gulden kost aan voer en strooisel... voor het prijsverschil heb je hier dus ook de stal (in gebouwen zit geinvesteerd vermogen, dat is ook niet gratis) en de verzorging (voeren, uitmesten).