met Quentin naar DA geweest....niet zo oke...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

met Quentin naar DA geweest....niet zo oke...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 22:54

en t was niet zo heel erg goed

ik ging er heen omdat ie al een week of 2 niet goed eet en een ha gend rooster heeft(wat ie normaal niet heeft) ook heeft ie mok die maar niet weggaat en hij liep al paar maanden erg stijf, heel gespannen in zn rug, en ging zelfs sterrenkijken(iets wat ie nog nooit heeft gedaan....)en was ook af en toe onregelmatig achter

nou zn mond kwam wrsch als reactie van zn slijmvliezen op het nieuwe hooi, en hij heeft een paar kleine haakjes weggevijld(dat doet ie altijd al 2x per jaar)

heb speciale zalf voor de mok gehad, die zalf ken ik en werkt zo supergoed!dus hopen dat t snell overgaat!

maar toen nog ff gevraagd van zn rug, hij loopt nu weer aardig goed, longeer hem veel, maar clubinstructeur raadde een fysio aan dus ik vroeg wat de DA ervan vond

die voelde aan zn rug, duwde met 1 vinger en....Quentin ging zitten van de pijn!!! zo erg!1

de DA kent Q al van voor ik hem had gekocht, en hij ziet hem nu ook regelmatg(2x per jaar voor gebit, en nog paar keer voor enten, soms koliek, of als er wat met de andere paardjes ia)

en hij zei ook dat Q nu ineens een spitse/scherpe rug begint te krijgen en echt haast geen spieren er meer heeft, veel minder dan hij eerst had en echt zn rug zit zo vast en is zo gespannen...hij raadde fysio aan(dezelfde als die de clubinstructer aanraadde) en weinig rijden, alleen vwnw en veel longeren, en verder alles in overleg met fysio

hoop dat ie voor half augustus weer oke is, want ga daarna naar ermelo naar de instructieweek...

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:00

Dat is idd niet zo okee. Sterkte en hopen dat het weer helemaal goed komt.
Ik heb me al voorgenomen om als Magic weer goed is ook een fysio eens in te schakelen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:18

waarom pas als ze weer goed is? (sorry off-topic)

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:25

Ik heb nu al contact gehad met een fysio, maar die wilde ook eerst dat ze niet kreupel meer was.
Dan kan ze gaan kijken wat er aan mijn rijstijl of manier van longeren enz verbeterd kan gaat worden.

Naar haar gevoel kan ze aan deze blessure namelijk niks doen.

Sorry, zal niet meer verder offtopic gaan, lossen we wel via PB op Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 23:29

haha maakt niet uit Knipoog vind ik iig niet erg, wat de moddies er van vinden weet ik niet Tong uitsteken

maar ja ik baal er wel van, dat wordt dus even niet rijden, en zeker geen M2 proeven op wedstrijd, maar ja beter nu een maand of langer geen wedstrijden, en da van de winter met een lekker los paard weer starten dan geforceerd gaan rijden en hem nog vaster rijden.

die mok en dat hangend rooster gaan wel weer over, die rug baal ik echt het meeste van....maar hij is een tijd geleden beetje ongelukkig uitgegleden in de wei, daarna liep ie ook ineens met zn hoofd omhoog in de galop, en zo is zn rug steeds vaster gaan zitten

maar ja ff afwachten wat de fysio zegt, en dan ga ik veel longeren en denk ik alleen rijden in mn priveles, dat ik zeker nix fout doe! clubles doe ik ook maar ff niet, dan is ie altijd meer gespannen dan bij mn instructeur in de bak en krijg ik hem er nooit zo lekker doorheen

maar ik heb over de fysio goede dingen gehoord, dus heb nog wel wat hoop!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:37

Tegenwoordig kan er zoveel voor paarden gedaan worden, daar sta ik ook weer steeds versteld van.
In Bosch en duin 'pakte' een arts Magic ook eens bij dr staartwortel, ook zij dook helemaal ineen. Echt om van te schrikken. Alleen was dat niet de zaak waarvoor we kwamen. Heb het zelf nog vaak geprobeerd, ik kan het iig niet vinden.

Maar een fysio kan dan veel doen lijkt me..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 23:42

ja bij Q is het zn rug, lendenen en zn buik, vlak achter het voorbeen, als je daar duwt gaat ie ook haast liggen, en die spier loopt dus door naar zn achterhand, maar hij zit in een vicieuze cirkel, t ene is gespannen, daardoor spant t andere enz enz dus daar moet ie doorheen, hopen dat de fysio het kan!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 06:52

Renske, ik heb precies dezelfde ervaring met Pablo gehad en die is uiteindelijk behandeld door Rodinde Hoogenraad (dierenarts en manueel therapeut) met echt uitstekend resultaat! Alleen fysio hielp bij Pablo niet meer, het waren nl niet spieren die vast zaten maar ook wervels. Hij kreeg dus ook zo'n spits kontje en dook in elkaar als je maar naar zijn rug wees.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 09:04

ik heb ook aan Rodinde gedacht, maar nu zijn het vlgens de DA alleen nog zn spieren zn kont is wel normaal,het is alleen zn rug het stukje net onder en net achter het zadel, daar zie je zn ruggegraat lopen, ipv spieren

deze fysio zegt zelf wanneer ze denkt dat ze niet meer kan helpen, dus mocht het zo zijn dat alleen fysio bij Quentin ook niet genoeg is, dan bel ik Rodinde

maar ik hoop nog even dat alleen fysio genoeg is
Je kan hem wel flink over zn rug poetsen, ook met massageborstel, alleen als je echt in die spieren prikt/duwt met je vinger, dan gaat ie dus echt zitten, zakt dan door zn achterbenen heen, dat ismalleen als je aan de rechterkant +/- 5-10 c achter het zadel duwt, de linkerkant is iets minder erg, maar t verklaart dus wel zn trage rechterachterbeen(soms licht onregelmatig omdat dat been niet altijd 100% meekomt) en die vastzittende rug verklaart ook waarm hij zo vaak impuls verlies heeft in zijgangen, de DA was verbaast dat Q wel gewoon accpeteerde dat ik ging rijden(en wedstrijden enzo) hij kent Q en weet wat een staker het is, dus dat was het enige positieve, Q had meer respect voor mij dan een tijdje terug, toen had ie last van zn linkerachterbeen(oorzaak nogsteeds onbekend, maar toen was het zn rug niet) en alas ik wilde rijden ging ie steigeren, met de DA erop liep ie wel gewoon, ja af e toe onregelmatig, maar hij staakte niet
nu blijft ie bij mij opok gewoon zn best doen, alleen heeft ie echt veel moeite met bepaalde oefeningen, maar ja die hoeft ie voorlopig niet te doen!

daar gaat mn geld wat ik voor mn rijbewijs heb gespaard.... Scheve mond maar ja dat Q beter wordt is veel belangrijker!!!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:11

sterkte ermee renske, hopelijk komt het snel allemaal goed.

Amor Vincit Omnia

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:05

Jee Renske je dacht dat het na een tijd beter ging, maar nu is er dus toch wat aan de hand. Hopelijk kan de fysio Quentin helpen..
Kun je al snel terrecht?

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:14

Heel veel sterkte met je paardje. Na regen komt zonneschijn. Hopenlijk ben je op tijd voor Ermelo

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:26

dat is niet zo'n leuk nieuws! ik wens je veel sterkte ermee en hopelijk is het tegen die tijd weer helemaal oke.

.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:38

Ik hoorde al van Ben dat hij het nr van Eveline had gegeven. Leuke meid. Ze komt ook bij Barbiano. Het gaat langzaam maar zeker beter. Heel veel sterkte met Quentin.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:16

ah wat zielig! Verdrietig
Heel veel sterkte en ik hoop dat ie weer snel beter is!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 15:35

Ah! Arme quentin.... Sterkte ermee meid, komt allemaal wel goed! Wel heel erg balen zeg, hij ging net zo lekker de laatste tijd begreep ik, en het z kwam al in zicht, en die trainingsweek:( Echt balen! Nou, succes ermee, en ik hoor wel hoe het afloopt! Geef quentin maar een dikke knuffel van me!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 19:09

zaterdag komt evelien hierheen!
ze moest om 16.00 in hoogeloon zijn bij iemand anders, en is rond 14.30-14.45 hier

tot die tijd mag ie lekker nix doen, en ja in de wei met zn mok met dit weer(onze wei is 1 groot zwembad) is geen succes dus ga zo ff wandelen met hem!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:13

Ze moet zaterdag om 4 uur bij mij zijn oftewel bij Barbiano. Heel veel succes ermee ze is echt goed. Ik hoor wel hoe het ging.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:08

vaak als de spieren van de rug wegzakken is er iets niet goed met het zadel. Het zadel drukt de rugspieren weg en er kan niet genoeg bloed doorheen. Hierdoor worden de spieren dunner. Mischien handig om daar even naar te kijken.

Come over to the dark side, we have cookies!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 15:49

daar dacht ik idd ook al aan!

het zadel heb ik nieuw voor hem gekocht, zo'n 3 jaar geleden, hij is daarna best wat gespierder geworden en misschien is daardoor het zadel minder goed gaan liggen
maar ja om dan nu een ander zadel te kopen....als t goed is wordt ie weer gespierder en moet er weer een ander zadel op!

maar ik ben heel benieuwd wat de fysio zegt zaterdag!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05, xxIsaa en 35 bezoekers