Even jullie mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 19:22

Met Omar gaat het best goed de laaste tijd. Alleen vind hij het onwijs moelijk om op zijn rechterachterbeen te lopen. En daar probeert hij op alle mogelijke manieren onderuit te komen. In stap gaat het wel goed. In draf redelijk en in galop is het een ramp. Zijn been is dus eigenlijk nog niet sterk genoeg. (hij is nog niet zolang onder het zadel).
Nu vroeg ik aan mijn instructrice of ik iets zou kunnen verbeteren met longeren. Ze zei van zeker wel. Ik vroeg met bijzets en dan goed de zweep erbij als drijvende kracht? Maar ze zei wat ik vaak doe om de buiging goed te houden en de nageeflijkheid te krijgen (nageven en niet kunnen hangen) is de longeerlijn door de binnenbitring en dan aan de singel. Dan kan je 'm goed rond stellen en goed je zweep erbij om zijn rechter (binnen) achterbeen actief te houden. Wat vinden jullie hiervan? het zou best eens kunnen werken volgens mij.
Ik had van deze manier nog nooit gehoord namelijk.
Groetjes Petra

:evaw:


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 19:58

ik had over deze manier nog maar vaag gehoord maar volgens mij kan het best wel werken hoor, veel aanleerplezier Cool
gr yentl

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 20:40

Hoi,

die manier werkt heel goed! ik gebruik hem zelf ook weleens bij een jong paard!!! je kan hem zeker toepassen, in het begin zal het paard het vreemd vinden maar op de lange duur merk je het vershcil!!!!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 08:25

Nog nooit van gehoord, maar klinkt errug intressant. Klinktwel alsof het werkt.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:18

Volgens mijn ervaring, heeft je paard dan heel erg snel de neiging om z'n achterhand naar buiten te gooien.
De buiging stopt bij de lendelen als het ware. Misschien dat je het beter oplost dmv. longeren met een dubbele longeerlijn, en de 2e (buitenste) longeer lijn achter de kont te doen.

Maar ja, dat verschilt per paard, en misschien gooit jou paard z'n kont wel helemaal niet zo erg naar buiten.

Succes!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 10:14

Ik vind het wel goed werken. Je moet wel goed opletten dat je je handen stil houdt en niet trekt want je trekt echt aan 1 kan van het bit.
En inderdaad opletten dat ie z'n kont niet te ver naar buiten gooit. Ik voorkom dat door langs het hek te longeren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers