Een dressuurles vol humor en zuurstof...!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 13:09

Hoi allemaal!
Gisteren reed ik die merrie van mijn vriendin weer, maar nu tijdens de verenigingsles waar ik afgelopen jaar met Pie in reed.
Ik zie hen nog elke week, maar het was ontzettend leuk om weer eens met hen samen te lessen!
Per ongeluk het verkeerde hoofdstel gepakt: dat van Danielle, die reed namelijk op een ander paardje dus haar hoofdstel hing gewoon op stal, maar ik dacht dus dat het van mijn vriendin was... tenminste dat zei iemand Verward Gaf niks want ze hebben een even groot hoofd (de paarden) en hetzelfde bit ongeveer, en Danielle was naderhand niet kwaad, ze is echt een lieverd.
In het begin van de les zegt Simone tegen mij: ik heb mijn rijhandschoenen thuis laten liggen, nu zal ik aan het eind van de les wel blaren hebben, ik rij altijd met handschoenen!
Ik was gisteren heel baldadig (wanneer niet Haha! ), en ik zeg in de buitenbak zodat de andere meiden het ook konden horen tegen de instructeur:
"Patrick, we hebben een probleem. Simone is haar handschoenen vergeten. Kijk, als jij nou effe jouw SOKKEN uittrekt, dan kan ze die krijgen en heeft zij niet zo last van haar handen..."
We hebben in een deuk gelegen *LOL* *LOL* *LOL* !!!
Hij zei dat hij echt niet op blote voeten door de buitenbak ging lopen, moest er wel om lachen.
Toen zei Katja ook nog eens "Ja, Simone, krijg je wel lekkere warme handen van!" *LOL*
Wij weer in een deuk, en Dorine werd nog baldadiger, want ik zei nog tegen hem: "Je zou ook wat ánders uit kunnen trekken, maar ik denk niet dat je daar handschoenen van kan maken...." *LOL*
Ja het was even echt een dolle boel daar.
Toen zijn we begonnen met serieus losrijden. Het ging best goed, ik ging me eens goed concentreren op mijn zit tijdens de galop, ik heb gewoon het paard ff een langer teugeltje gegeven na een paar rondjes, en dan een ontspannen galopje, we reden toch maar met vier personen in de les, dus toen heb ik gedurende 1 rondje gegaloppeerd met mijn hoofd schuin naar boven (beetje zonsondergang kijken en wind door je gezicht/hals/haren...
Ondertussen ging ik echt de passen van haar (de merrie) volgen op gevoel, met mijn zit. Zowel voor- als achterbenen, zo van nu doet ze zo, nu doet ze zo, en proberen super te ontspannen.
Wel ondertussen af en toe naar links en rechts gluren in de bak of er geen paard in de weg reed haha.
Het was heerlijk en ook goed voor mijn zit, ik ga op de linkerhand in de galop nog wel eens teveel op mijn linkerzitknobbel... dan krijg je natuurlijk dat het paard naar binnen valt en ja... niet de bedoeling!
Het is wel lastig, mijn heupen zijn wat scheef, iedereen heeft wel last van een scheve zit, of die neiging, maar ik heb het ietsje meer door die heupen Frusty . Maar met oefenen wordt dat vast wel beter.
Verder viel het me op dat als ik tijdens een koele avond in de buitenbak rijd, aan de bosrand, met lucht wat propvol zuurstof zit, dat ik dan nauwelijks moet hoesten.
Dit ondanks dat ik wel erg moe werd met rijden, logisch, en dat ik erg hijgde, maar dat veroorzaakte bijna nooit hoesten. Heerlijk gewoon.
Natuur is gewoon goed voor je, en die lucht daar tijdens zonsondergang...
Heel even, ondanks de lichte irritatie in mijn long en schouderblad...

het leek éven
alsof ik niks had
alsof er echt
geen kanker zat
en dan een steekje
rechts in mijn rug

oke ik kom al
ik ben terug
met moeite zie ik
weer realiteit
maar naast mij een paard
zonder bitterheid
voor mij heeft ze tijd
om energie te geven
zich voor mij uit te leven
ooit heeft ze
zoveel angst overwonnen
ook zij is toen
aan een strijd begonnen
en zoals ze hier stáát
zoals ze het nu doet...

Ja, ik geloof.
Alles komt goed.

Lovers , Dorine.


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:15

ooooh klinkt als een geweldige dag maar dat had je ook echt verdiend.
nee het had vast niet beter kunnen zijn als het een springles was!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:18

qua tijd van het jaar zul je het denk ik wel makkelijker krijgen Dorine. Een droge koude lucht is denk ik het beste voor jou. MAar de avonden van nu zijn ook de mooiste in het jaar om buiten te rijden.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:59

En weer zo'n prachtig gedicht...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:06

heerlijk voor je dat je zo hebt genoten.prachtig.mooi............krijg een warm gevoel van jou woorden!

soms is het beter om te zwijgen

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:17

Wat fijn dat je zo lekker een was met de natuur, daar krijg je zoveel energie van, heerlijk gewoon.

Navragen is beter dan afvragen.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:23

Lekker hoor Dorine... en weer een prachtig gedicht!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:25

Fijn zeg dat je even lekker hebt kunnen genieten van het bezig zijn met paarden.
Ik vind het ook altijd fijn om naar Laiser toe te gaan. Ookal voel je je nog zo rot, zo'n dier doet je even alles vergeten...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:27

Ik vind het toch altijd zo mooi om te lezen hoe jij geniet.....
Hoe doe je dat toch,zo mooi schrijven!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:33

Wauw dat gedicht Verdrietig
Raar is dat toch, dat iemand die zulk slecht nieuws te horen heeft gekregen pas beseft hoe waardevol de dingen soms zijn...

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:33

ik kan me alleen maar bij de andere meningen aansluiten, weer een mooi gedicht, en wat ontzettend fijn dat je die rit kon maken, voor ook maar een moment weer even het gevoel had dat er niets mis was en alles goed was.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:41

oh Dorine wat heerlijk!!!

Zo te horen heb je echt heerlijk gelest. wat fijn dat je zo weinig last had van het hoesten!

paardrijden is volgens mij het beste medicijn Lachen

en idd weer een prachtig gedicht! Hoe krijg je het toch voor elkaar? Ik vind het echt knap!



_________________
Kanjer is een kanjer!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *Roos* op 2001-08-30 14:44 ]</font>

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:54

Heerlijk gevoel is dat he... als het zo goed gaat met rijden! Dan kun je echt de hele wereld weer aan. en natuurlijk heb je dat weer heel mooi omschreven in je gedicht....

Weet je wat wij een s in een les hebben moeten doen in galop (om ook goed te voelen hoe je paard beweegt): met ogen dicht rijden. Er waren alleen makke manegepaarden in de les, en de instructeur zegt ineens (terwijl we in galop zaten) doe de ogen maar een dicht en wat voel je dan.... Oeps! Da's best eng, maar idd het paard loopt wel door!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 15:58

Riette: wat jullie deden, met ogen dicht, dat kun je op makke manegepaarden wel doen, maar wij reden dus niet vlak achter elkaar en ook niet alle vier in galop.
Verder is dat paard soms nogal nerveus, van een piepklein dingetje, iets wat ze ziet of hoort, dan stuift ze al de andere kant op... Ze is echt qua karakter supergevoelig. Maar wel ontzettend lief, zal niet bijten enzo, echt een schat.
En springen dat ze kan, hoog! Echt super!
Nog bedankt iedereen voor jullie lieve reacties Bloos ...!


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 19:01

wauw wat een gedicht. dit raakt mij echt, dorine. mijn ogen worden er vochtig van.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 20:18

Wow Dorine, ik heb er bijna geen woorden voor, toen ik jouw gedicht las... Maar wil toch effe een reactie posten! Ik vind het zo ontzettend knap van je en zo mooi dat je het op deze manier zo van je af kunt schrijven. Blijf vooral hoop hebben!!! Wij hier op bokt zijn er voor je!!!!Liefs van Iloon

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 21:50

Wauw, wat fantastich!!! Die rit, maar vooral dat gedicht...

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, carina, estell__, fransje23, GoogleAdsense, Maanon_, onpaard, rien10, Rijsa, StonedRomy, Symke, xRooss en 76 bezoekers