Jonge chinchilla's!!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Jonge chinchilla's!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 14:13

Het kan niet, maar toch is het zo. Mijn chinchilla's hebben 3 jonkies! En dat terwijl het mannetje toch al gecastreerd was voordat ze bij elkaar zaten. Ik denk dat hij nog vruchtbaar is geweest.
Ze zijn zoooo schattig Lovers Lovers
Maar ik weet dus niet echt wat ik moet doen, ja veel foto's maken Tong uitsteken Haha! Maar ik ben nu dus goed aan het rondvragen.
Ik heb al 6 jaar chinchilla's, maar jonkies heb ik nog nooit gehad. Moet dus even goed rondvragen Haha!
Er zijn trouwens 2 grijze chinchilla's en één beige. Zoooo schattig Lovers Ik ben helemaal verliefd op ze Haha! Kwijl Lovers
Ik ga snel even mijn fotorolletje vol schieten!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:59

Leuk Rinske. En laat Roel maar lekker babysitten Knipoog

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:03

Zorg dat ze niet kunnen klimmen, haal de gronddingen weg (ik weet niet hoe hoog jouw kooi is) en haal het zandbad op tijd eruit, want dat kan ontstoken oogjes geven bij de babys.
Zo heb ik dus al 2x een nest gekregen bij die van ons, ook een bok na de castratie Bloos
Ze zijn echt leuk he? er klopt zo weinig van als ze net geboren zijn.
Het gebeurt wel veel dat ze het niet overleven hoor, ze willen namelijk heel snel klimmen maar vallen dus ook heel makkelijk......
zorg ook dat ze ergens "veilig" kunnen wegkruipen, volwassen chins zijn nogal lomp t.o.v. die kleintjes Knipoog

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 15:06

Ze kruipen lekker onder mams weg Lachen
Verder heb ik een hele hoge kooi, maar ze kunnen niet naar boven springen, daar zijn ze nog te klein voor. We waren al van plan om nu de kooi nog meer te bveiligen, dat wil zeggen, nóg meer planken enzo, dat ze iig niet naar beneden kunnen vallen.
Ik ga zo foto's maken, de beige ligt iig elke keer ondersteboven te drinken, zo cute! Lovers Doe deze keer wel uurservice bij de fotograaf, kan ik snel foto's plaatsen!!! Lachen

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:12

rinnie1982 schreef:
Ze kruipen lekker onder mams weg Lachen
Verder heb ik een hele hoge kooi, maar ze kunnen niet naar boven springen, daar zijn ze nog te klein voor. We waren al van plan om nu de kooi nog meer te bveiligen, dat wil zeggen, nóg meer planken enzo, dat ze iig niet naar beneden kunnen vallen.
Ik ga zo foto's maken, de beige ligt iig elke keer ondersteboven te drinken, zo cute! Lovers Doe deze keer wel uurservice bij de fotograaf, kan ik snel foto's plaatsen!!! Lachen


Vergis je niet hoor, hier klommen ze met een paar dagen ook al via de trailies omhoog.....ze zijn heel vlot.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 15:40

Bij mij zijn de tralies verticaal Haha! Dus klimmen daarin gaat niet. We hebben de zandbak eruit gehaald en de het trapje ook. Mochten ze via dat ding gaan klimmen Haha!
We gaan nu iig meer planken enzo maken Lachen
Ze zijn echt zoooooo lief!!! Ben helemaal in love! Lovers

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:43

Gefeliciteerd! en ik ben benieuwd naar de foto's Tong uitsteken hou je ze trouwens allmaal ?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 16:51

Pfoe, ik weet nog niet of ik ze hou, familie krijgt meestal ruzie. Ik moet dan wel een mega goed tehuis vinden, anders doe ik ze niet weg hoor!!
Ze zijn daar veels te schattig voor Lovers

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:00

Wij hadden vroeger ook 2 chinchilla's en na een tijdje hadden we er ineens 8!
Die beesten maken jonkies als gekken, en het probleem was dat er heel vaak jonkies misvormd geboren werden en vlak erna overleden Boos!

Maar lief waren ze iig geval wel!

Nu hebben we ze al jaren niet meer(gelukkig) want een herrie dat ze maken! en gewoon de tijd niet voor(loslaten enzo)

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:05

Gefeliciteerd!
altijd al een chinchilla willen hebben Lovers Een paar jaar terug had een vriendin er een, Lovers zo schattig!

beppe
Berichten: 46
Geregistreerd: 06-10-02
Woonplaats: fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:14

hallo ik heb er ook twee ik dacht twee mannetjes maar niet dus op een zondag morgen liepen er in eens twee jongen bij geweldig meteen het mannetje er bij weg gehaald en laten castreren na 8 weken de jongen naar mijn zus gebracht en toen 110 dagen later liepen er 4 jongen door de kooi deze jongen mogen 6 juli bij de ouders weg en ik heb er een goed tehuis voor gezocht anders waren ze gewoon gebleven dan nog maar een kooi in de kamer maar ik weet nu wel dat het vrouwtje meteen na de bevalling weer zwanger kan worden dus wie weet zit je straks wel met nog een nest maar ze zijn ontzettend leuk en zo lekker tam te maken dat jonge spul doei beppe

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:10

Leuk he die kleine chinchilla's, toen ik je berichtje las moest ik weer even aan "vroeger"denken..had 2 oppas chinchilla's 2 vrouwtjes.
Op een gegeven moment mocht ik ze houden, was helemaal dol op ze...ik was een weekendje weg geweest, kom weer thuis gelijk naar de chinchilla's natuurlijk en wat zag ik daar in de kooi??? een jonkie..zo schattig..zo klein.
Nu had ik helemaal nog geen verstand van chinchilla's wat ik wel begreep is dat het dus geen 2 vrouwtjes waren Lachen.
Na 113 dagen had ik er weer 2 jonkies bij....en na 113 dagen weer 3 maar nummer 3 was niet goed en is verstoten door moeders, met flesje en warmtelampen in de weer geweest maar het mocht helaas niet baten, toen besloot ik ze maar even uitelkaar te halen want anders werd het wel een heel erg fokbedrijf.
Al de chinchilla's zijn goed terecht gekomen gelukkig.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 10:32

Ik hoop toch niet dat ze nog een nest krijgen Cupido is namelijk half maart gecastreerd, dat zal dus moeilijk worden Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:35

aaah wat leuk!
Ik heb ook 2 chinchillas gehad.
Ik vond ze geweldig om naar te kijken.
Veel plezier ermee, ennuh, wij willen ook foto's Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 18:42


Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:01

Gaaf zeg, ik heb net ook de foto's bekeken, het zijn echt scheetjes.

Ik heb nu ook alweer ruim 3 jaar 2 chinchilla's (mannetje en vrouwtje), Pebbles en Bam Bam. Als die van mij kleine krijgen zou ik het super vinden. Ze zijn grijs en wit. Wacht ik zal er ff een foto bij doen:
Afbeelding

Maar is het niet slim om het mannetje erbij weg te halen???

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 20:10

Cupido vindt het geweldig. Die gaat rustig bij de jonge kroost zitten kijken en laat ze lekker over zich heen springen. Hij vindt het allemaal goed Lachen

De witte van jou heeft wel een super kleurtje! Is het mannetje gecastreerd? De mijne hebben maar heel eventjes bij elkaar gezeten toen Cupi nog niet was gecastreerd en ze is meteen bevrucht geraakt Haha! Schijnheilig

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:32

rinnie1982 schreef:
Cupido vindt het geweldig. Die gaat rustig bij de jonge kroost zitten kijken en laat ze lekker over zich heen springen. Hij vindt het allemaal goed

De witte van jou heeft wel een super kleurtje! Is het mannetje gecastreerd? De mijne hebben maar heel eventjes bij elkaar gezeten toen Cupi nog niet was gecastreerd en ze is meteen bevrucht geraakt


Pebbles is ook echt een scheetje om te zien enz. Lovers Ze is wat dikker en echt een bolletje wol zeg maar. Knipoog

Onze Bam Bam houdt er niet zo van om vastgepakt te worden. Hij is ooke en stuk kleiner dan Pebbles. Hij is niet gecastereerd omdat ik het juist heel leuk zou vinden als ze kleine zouden krijgen. Ik heb ze allebei van toen ze net bij de moeder weg mochten. Pebbles heb ik wel een jaar langer dan Bam Bam, maar het klikte meteen tussen die 2 Ach gut Was wel heel lief...

Maar heel veel plezier met de kleintjes. Ik heb vroeger nog een chinchilla gehad (voor Bam Bam), deze heette Skippy. Je zocht toch nog naar namen. Verder heb ik ook nog:
* Mulan
* Milan
* Stumpy (zo heette vroeger mijn cavia, wel een zielige naam Knipoog )
* Robin
Hmmmmzzzz Verward Verder weet ik er zo nog geen.

Ilse