diefstal zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

diefstal zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 09:11

Luister goed en doe er je voordeel mee:
Het is vervelend, maar hoe meer mensen er allert zijn, hoe minder ze kunnen stelen toch?! Ik denk ik zet het hier maar even neer voor de zekerheid.


Zadeldieven teisteren Kop van Noord-Holland

Uitgegeven: 26 juni 2003 19:31

SCHAGEN - Zadeldieven teisteren de Kop van Noord-Holland. Sinds februari zijn in het gebied ten noorden van Alkmaar 142 zadels gestolen, vaak samen met dekens en teugels. De totale waarde bedraagt ongeveer 125.000 euro, meldde de politie donderdag.

De daders richten zich op maneges en paardenstallen. Ze komen binnen via onafgesloten deuren en breken zadelkamers en kasten open. De afgelopen zestien dagen was het zesmaal raak, onder meer in Den Helder, Bergen en Schoorl. De politie adviseert eigenaren van dure zadels deze maar mee naar huis te nemen.

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:15

in nederwetten zijn vorige week ook weer 3 zadels gejat. Ze zijn weer volop bezig. Ik sjouw die van mij altijd mee naar huis, laat ze daar niet hangen op stal. Ik sjouw me onderhand kapot maar je moet wat doen om je spullen te behouden he.

De hond is de betere mens

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:19

Paar weken geleden al in Pijnacker op een pensionstal en eind vorig jaar op een manege in Zoetermeer. He bah, wat veel inbraken toch....
Heb mijn zadel nu standaar thuis liggen incl de duurste schapenbont sjabrak. Zal nu ook maar mijn goede hoofdstel naar huis meenemen en eens kijken wat ik met mijn goede dekens ga doen.
Een aantal pensionstallen in de omgeving adviseren nu inderdaad ook de spullen mee naar huis te nemen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:25

Op de Kalverhoek in Wijdewormer ook een paar maanden geleden. De dieven wisten precies wat ze mee moesten nemen Boos! .

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:27

Afgelopen week bij een manege in Bennekom. Veel engelse zadels en een aantal westernhoofdstellen. Boos!
Dus niet alleen de kop van Noord-Holland.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:39

SCHAGEN-

Noord-Holland Noord wordt geplaagd door dieven die het op paardenzadels hebben voorzien. Sinds februari van dit jaar
zijn al 142 zadels ontvreemd, vaak met dekens en teugels erbij.
De totale schade bedraagt inmiddels 125.000 euro.
Onderzoek van de recerche heeft nog geen verdachten in beeld gebracht. De dieven richten zich op manege's en paardenstallen. De laatste inbraken zijn gepleegd op 23 Mei in Den Helder, 10 Juni in Nieuwe Niedorp en oterleek, 17 Juni Bergen, 18 Juni, Schoorl, 19 Juni weer Bergen en 24 Juni Winkel . Zadels zijn per stuk 250 tot 1500 euro waard.

BRON: Noordhollands Dagblad

Euh,...?? Tsjah,...

basß
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 14:07

Dat is vlakbij ons

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 15:27

INderdaad goed de zadels op bergen dus en er niet te koop mee lopen

Euh,...?? Tsjah,...


Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:37

Ik heb m'n zadel aan de ketting liggen!. Een echte dief zal zich er misschien niet door laten weerhouden maar het is toch een extra bariere om het zadel mee te nemen en bij een westernzadel is het dus supermakkelijk om er een slot om te leggen!

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:41

Zo'n ketting is heel handig, maar zijn je bevestigingen ook breekproof??

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:52

Nee, m'n bevestigingen zijn niet breekproof, maar misschien wel een idee om een goede ring aan de muur te bevestigen die dat wel is. In ieder geval zijn ze met m'n zadel wat langer bezig dan met de anderen. Het werkt net als met auto's of fietsen, zorg gewoon dat je niet de snelst te jatten auto of fiets hebt maar dat dat degene is die naast de jouwe staat.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:11

Of je legt er zo'n marktplaats zadel naast, nemen ze die dan ook als eerste mee Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 00:17

Semmie schreef:
Ik heb m'n zadel aan de ketting liggen!. Een echte dief zal zich er misschien niet door laten weerhouden maar het is toch een extra bariere om het zadel mee te nemen en bij een westernzadel is het dus supermakkelijk om er een slot om te leggen!


Hihi, lol. Dat had ik ook gedaan toen mijn zadel mee was op vakantie. Zadel met goedgekeurd brommerslot vast aan het tussen schot in de trailer. En inderdaad... ze zullen een zadel dat vastligt niet als eerste uitkiezen om mee te nemen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers