gestopt met roken, negatief resultaat op migraine

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-01 21:59

ik ben inmiddels zo'n 2 a 3 weken met roken gestopt, of in iedergeval drastisch gemindert. Van de 20 sigaretten per dag die ik rookte zit ik nu aan af en toe 2 soms 3 per dag, en soms ook dagen compleet zonder.
Dit gaat heel goed, totaal geen afkickverschijnselen ofzo, dacht ik.....
De laatste 2 a 3 weken is mijn migraine qua aantal aanvallen als een gek omhoog gevlogen, zit nu zeker aan een paar aanvallen per week, terwijl dat er eerst 1 a 2 per maand waren.
Niet echt positief voor mijn werk dus ook, dus ik vandaag naar de dokter.
Die zegt dus: De laatste 2 maanden is er het een en ander verandert in mijn leven, ik heb weer een baan, waarvoor ik relatief vroeg mijn bed uit moet (6 uur, terwijl ik er eerst rond een uur of 10/11 uitkwam) Daarbij zijn de arbeidsomstandigheden niet optimaal (zaterdag was het 37 graden).
En dan het stoppen met roken.
Nicotine beinvloed je vaatstelsel, migraine is een afwijking aan je vaatstelsel.
Hij sluit dus zeer zeker niet uit dat het stoppen met roken en de migraine met elkaar in verband staat...
Ik moet nu 1 a 2 maanden doorzetten, aan blijven modderen. Mijn lijf de tijd en de kans geven om aan de nieuwe situatie (geen nicotine) en het nieuwe ritme (vroeg eruit) te wennen.
ALs er in de 1 a 2 maanden geen verbetering komt, moeten we toch maar weereens kijken naar andere oplossingen in de zin van medicatie etc...

Heb mijn baas gebeld, en die is gelukkig bereid deze 2 maanden af te wachten, maar mocht er geen verbetering komen moeten we toch maar eens om de tafel gaan zitten...
Afwachten dus....


assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 22:10

Wat rottig, maar wel goed dat je gestopt bent met roken!! Volhouden hoor!
Heeel erg veel succes en sterkte!
Gr. Astrid

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 22:19

vervelend is dat he?
Ik merk dat het bij mij erg samenhangt ben ik vol in de stres valt het mee ga ik laat naar bed kan ook nog chocola geen probleem.
Maar zodra ik een stres weekje heb moet ik geen chocola eten dan heb ik meteen een aanval.
laat naar bed en cocola dacht het niet.
mocht ik toevallig laat naar bed gaan en cocola hebben gehad heb ik de volgende dag een aanval in het geval van een drukke week heb ik er meerdere op een dag.
Tegenwoordig gaat het goed met me eens in het half jaar en dan is het vaak goed raak dat ik er echt dood en dood ziek van ben.
Binnekort mag ik er weer aangeloven.
ik mag weer afrijden voor m'n E grote kans dat ik van de zenuwen niet goed slaap en dan ben ik toch al aan het stressen....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 07:10

Sinds 3 maanden loop ik de ochtendkrant, ik moet er om 4.45 uit. Behalve op zondag. Ik kan er maar niet aan wennen. We moeten gewoon doorzetten, ze zeggen dat het echt vanzelf went. Daarnaast werk ik nog 30 uur bij Thuiszorg, wat geestelijk ook heel erg vermoeiend is.

ik moet doorzetten, elke ochtend zeg ik tegen mezelf, ik doe het voor Loki en dan lukt het ook wel weer.

heel veel succes ermee en ik hoop dat het snel overgaat

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 17:31

Stef, je werkt toch in de rozen?
Trekken ze boven je hoofd wel eens een scherm dicht zodat je in de schaduw staat. Nee he?
Ik ken dat heb ook 1,5 jaar in de rozen gewerkt. Ik ging dan wel niet met migraine naar huis maar had wel vaak last van hoofdpijn door de hele dag volop in de zon te staan bij 35 graden.
Persoonlijk denk ik dat dit een van jou grootste veroorzaker is.(ben wel geen dokter maar goed.)
Heb je een petje op in de kas? Zou je kunnen proberen.
Ik werk nu 2,5 jaar in de Chrysanten, heb vaste werktijden(iets wat je bij rozen niet hebt) en zodra er ff teveel zon is gaan de schermen dicht en staan we in de schaduw, sinds dien heb ik ook geen hoofdpijnen meer. Ik werk nu ook gewoon in een hempje en korte broek waardoor het veel aangenamer is.

Nimber heb je wel eens aan iets homeopatisch gedacht voor de zenuwen.
Ik heb eens Neroven gebruikt bij een begravenis van mijn Oma en ik moet zeggen dat dat goed hielp.
_________________
**De hemel op aard is op de rug van een Westernpaard**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cowgirl op 2001-08-29 17:34 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 17:36

Stef, kan een homeopaat niets voorschrijven ter ondersteuning? Je lichaam protesteert nogal duidelijk, en niet voor niets. Misschien de moeite van het proberen waard?

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 09:59

goed van je dat je gestopt ben met roken stef!!!! Mij zal het niet lukken denk ik maarjah......
Maar wat vervelend nou van die migraines! Veel succes ermee en misschien moet je homeopatie proberen Verward

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 11:00

wel spijtig dat je nu bijna alle kansen verspeelt om je contract te verlengen , wie wil nu iemand dat in de eerste tijd zich ziekmeld omdat ze stopt met roken ????

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 11:17

Tja ik ben het volledig eens met PJ. Nooit risico nemen wanneer je een nieuwe baan hebt en vooral met een kort contract. Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 13:07

Hier kan ik zo ontiegelijk pissed om word3n he, we spannen uiteraard weer samen, en we bedoelen het zo goed bla bla bal. sure...
Denken jullie dat ik me dat niet realiseer? Denken jullie dat ik voor mijn lol thuis blijf?
fiets toch een keer op hey!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:14

Eeehm...

Waar slaat dit nou weer op?
Is dat soms ook een bijwerking van je nicotinegebrek Verward

Ik denk dat het alleen maar goed bedoeld wordt hoor!
Het is gewoon een feit dat je eruit gekickt wordt wanneer je een half jaar contract hebt en veel bent ziek geweest... Frusty

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:14

Als je niet tegen deze reakties kan moet je misschien het niet plaatsen ??

Er gebeuren misschien ook een hoop dingen bij mij prive maar dat gaat niemand want aan op bokt omdat ik geen zin in reakties heb Schijnheilig .

Zucht ik val in de herhaling Frusty

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 13:17

je kan het voor de zoveelste x ook gewoon NIET lezen
Al pleur ik heel mijn sex leven op bokt, dan is dat MIJN zaak.
En dan kom je met reacties die dus heel kwetsend zijn. Denk je npu verdomme dat ik me zelf niet realiseer dat mijn baan WEER op de tocht staat?
Die fiets migraine heeft me al diverse keren mijn baan gekost.
Denk je dat ik me dat niet realiseer?
Donder nou eens een eind op zeg.
Jullie hebben nu waarschijnlijk de grootste lol, dus, feestse

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:18

oke best doe maar hoor maar ik blijf ik dus af en toe reageer ik (zonder samenspanning hoor Verward ) dus moet je daar maar tegen kunnen.

Verder zeg ik maar ff niets meer. Schijnheilig

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:23

Sorry dat ik het zeg Stef maar als je iets op bokt zet kun je reacties verwachten, positief en negatief. En zo te lezen kun je niet tegen reacties. Mijn oplossing is dat je dit beter met een Psychiater kunt bespreken i.p.v. op bokt te zetten want zo te lezen wordt je er niet vrolijker van. Dit is maar een tip hoor en ik span met niemand samen en je hoeft je niet aangevallen te voelen en gelijk door je beeldscherm te vliegen en te gaan schelden.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:25

Wat heeft de reactie van Pris nou weer te maken met niet lezen?
Ze heeft het juist heel goed gelezen!

En haar reactie is dan ook helemaal niet kwetsend want ze zegt gewoon waar het op staat. Je weet dat iedereen hier heel eerlijk is en dat we voor onze mening uitkomen en als je die niet wil horen dan moet je zulke topics niet plaatsen.

Ik heb ook geen samenspanning nodig om gewoon eerlijk voor mijn mening uit te komen!
Wij zijn tenslotte allemaal volwassen mensen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 13:28

ik zeg dat ze het ook NIET kan lezen,d at ze het dus over kan slaan.

Maar ok, jullie denken kennelijk dat ik zo achterlijk ben dat ik bovenstaande zelf niet kon bedenken, best hoor.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:30

stef toch,

ik hoop dat je irl niet zo bent want anders beklaag ik je man wel als je altijd zo rap op je teen getrapt bent, en tja, ik kom nogal recht voor me,n raap eruit haha, en daar kan ij niet mee om

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:31

euuhhh maar je roept bij mij zulke reakties op Verward .

Dus plaats ik ze mijn recht toch en mijn mening.
Tja anders Tip NIET PLAATSEN Schijnheilig .

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:31

Achja PJ iedereen is anders, Stef is Stef en jij bent PJ. Iedereen heeft zijn iegen 'denkwijze' ook al zijn die van sommige mensen heel apart.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:32

gezellig hier!!!!!!!!!!!

maar stef ik hoop dat je snel beter wordt en dat die migraine snel oprot en dat je baan daar niet onder hoef te leiden!

xxx debbie

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:32

Stef, het is heus niet zo negatief bedoelt als jij denkt. Als je zo reageert is het de volgende keer nóg negatiever bedoelt dan jij denkt.
Op bokt probeert iedereen (in mijn ogen) elkaar te helpen en tips ed te geven, als iemand dan zo reageert, dan kun je verwachten dat mensen je niet meer willen helpen.
Zo ge doet, zo ge ontmoet. En ik vind eigenlijk dat er hier niet echt banketstaaf gedaan wordt, en als jij dat zelf al bedacht had, waarom doe jij dan zo lelijk? We kunnen toch niet in jouw hoofd kijken? En het is heus geen samenspanning, maar ik vond dat ik even moest zeggen dat je van het beste in de mens uit moet gaan, en niet het slechtste.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 13:33

en waarom niet plaatsen???
Ik kreeg van sonja de tip homeopaat, dus tja, kunnen we allicht proberen, als ik het niet had geplaatst had ik die tip niet gekregen.
Maar ik vind het erg opvallend dat als ik iets "prive" neerzet, dat het gelijk hoppa, prisca, mytens, en pj...
Hmm, zal wel weer toeval zijn dan

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:36

sommige mensen zeggen gewoon wat ze denken, ik zeg in dit geval niet wat ik denk Haha! en dat dat nu PJ, Mytens, en Pris zijn tja dat had je kunnen verwachten dacht ik zo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Anoukjuuuhh, EmptyWords, GrapeshotBot en 122 bezoekers