Ik wordt echt GEK van mijn collega....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Ik wordt echt GEK van mijn collega....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 00:30

Ik ben verpleegkundige en werk vaak avonddiensten. Meestal moet ik dan rond 23:00 overdragen aan de nachtdienst. Wij hebben een vast persoon in de nachtdienst, dus die kerel kom ik zeker 3 keer id week tegen. Ik ben dan altijd alleen met hem, want verder is iedereen naar huis. Nou en hij is echt ZOOOO strontvervelend.....Iedere keer als ik hem zie dan vraag ik gewoon geinteresseerd naar hem, hoe het met hem gaat etc. Gewoon een normaal praatje, wel zo beleefd. Maar hij is dus altijd super kortaf en bot. Verward Hij vraagt nooit eens aan mij hoe het met mij is en zit er altijd heel ongeinteresseerd en arrogant bij. Dat maakt mij echt super onzeker en ik raak er meer en meer geirriteerd van. En dat WIL ik dus helemaal niet. Ik loop mij om 22:30 alweer druk te maken om het feit dat ik straks weer in die situatie zit. Echt irritant.

Vandaag was het echt nog vreselijker; een bewoner van de instelling belde via het oproepsysteem en ik had het druk met andere dingen. Die bel bleef maar gaan en gaan en toen ik op kantoor kwam zat dus die nachtdienst daar pontificaal z'n sigaret te roken, zonder ook maar op de bel te reageren. Ik zei echt heel kwaad: " heb je soms geen zin om te reageren?", en daar reageerde hij heel erg verontwaardigd op. Met als gevolg dat ik WEER met een grote irritatie naar huis ga.

Ik snap echt niet waarom hij zo doet. Ik heb hem nooit wat aangedaan of wat ook, ben altijd gewoon vriendelijk tegen hem (zo goed en zo kwaad als het kan)....dus ik vraag mij echt af waarom hij zo kort doet. Ik zeg wel vaak tegen mijzelf: "maak je niet druk, wat maakt die vent je nou uit", maar ik merk toch dat het mij wel aangrijpt.

What to do???

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 01:13

Volgens mij doe je alles al wat je kunt doen. Misschien kun je ook voortaan bot doen. Gewoon je werk doen en that's it.

lekker ventje hoor!

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 01:39

Je zou eens aan anderen kunnen vragen hoe die hem ervaren en als die hetzelfde hebben, hemzelf of je leidinggevende erover aanspreken. Het lijkt me niet goed als jij dat soort problemen hebt en er je al van te voren over opwindt.
Zoiets als je vandaag meemaakte zou echt niet moeten kunnen, ik kan me voorstellen dat zo'n collega prut is en dat je er niet mee om kunt gaan!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 10:14

Hij is tegen anderen volgens mij wel aardig en normaal. Ik ken zelfs een leuke collega van mij die zei dat ze hem zo'n "lieve" jongen vindt!!!! Ik sloeg steil achterover.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:24

Ik denk dat ik die houding prettiger zou vinden als het tegenovergestelde maargoed ik kan me voorstellen dat het helemaal naadje is natuurlijk....Het enige wat je kan doen is erboven staan en je er niets van aantrekken.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:42

Wel eens aan de mogelijkheid gedacht dat hij misschien ipv arrogant wel heel onzeker is, en dat jij hem onzeker maakt? Als hij tegen anderen zo lief en aardig is, zou het wel eens kunnen zijn dat hij jou bv gewoon leuk vindt en dat hij zich geen houding weet te geven, waardoor hij op jou bot en arrogant overkomt.
En gezien hoe jij er mee zit dat hij zo op jou reageert, denk ik dat er een klein ( Verward ) stukje van wederzijds zou kunnen zijn? Of zit ik er nu helemaal naast?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 00:56

Ja, ik wordt er inderdaad ook onzeker van.....vind het vreselijk als iemand mij om welke reden dan ook niet mag.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 02:13

Ik kan me voorstellen dat je daar heel onzeker van wordt.
Ik zou toch proberen "niet zo aardig" tegen je collega te doen.
En vooral niet te druk maken om zo'n rare collega.. SUCCES!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:10

Kun je het hem niet gewoon op de man af vragen?

Wij hebben trouwens ook een irritante nachtdienst, raar volkje is dat, hoor, die vaste wachten! Clown

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:16

Gewoon vragen wat er is! Hier heb je niets aan, en je gaat steeds met een k*t gevoel naar huis. Dat wil je toch ook niet?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:38

gewoon totaal negeren en net zo doen als hij.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:44

Ik zou eerst eens met hem zelf gaan praten. Als je vanuit jou gevoel praat en wat jij ziet dan besculdig je hem niet en weet je misschien ook wat er is. Nu blijf je met die frustraties rondlopen en je weet niet zeker wat er is. Misschien heeft hij wel hetzelfde. Probeer het eerst een bespreekbaar te maken... lukt het niet kun je altijd nog naar een leiding gevende stappen of hem gewoon negeren. Dan heb je er in iedergeval alles aan gedaan!
Succes er mee!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:51

Ik zou gewoon sch*t hebben aan zo'n persoon, ga niet verder mijn energie aan verspillen
*Misschien wordt hij wel onzeker van je, is hij stiekumpjes verliefd Haha!*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 01:00

Jemig...daar moet ik ook niet aan denken.....

Maar het hem op de man af vragen ben ik weer te verlegen voor hoor.....misschien haal ik wel vanalles naar boven in hem....haha. Nee maar serieus, misschien is het alleen mijn gevoel en weet hij van niks? Dan sta je ook een beetje te koop....ik vind dat wel moeilijk.

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 12:33

Ik kan begrijpen dat je het een moeilijk situatie vind. Ik herken het wel een beetje. Ik wordt daar ook altijd heel onzeker van.
Wat ik wel heb geleerd is dat je toch beter de confrontatie aan kan gaan, want jullie zullen wel vaker met elkaar moeten werken en zo gaat het niet... Ik durf dat ook nooit, maar soms moetje gewoon even een knop in je hoofd omzetten en t gewoon doen. Vraag dan gewoon of er iets is... Dat je het gevoel hebt dat hij nogal kortaf tegen je doet enz. Dan geef je hem de ruimte om het zelf in te vullen en zegt hij dat er niets aan de hand is, dan zeg je iets van 'ok nou ik had zo'n gevoel maar dan weet ik nu tenminste dat er niks aan de hand is'...
Misschien een ideetje Verward

Anders zou ik hem echt gewoon links laten liggen en je niks aan trekken van zijn gedrag..