Krakende rug

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 09:09

Hebben er meer hier last van, dat je rug de hele tijd kraakt? Ik heb het dus vooral als ik op kantoor zit, dan voel ik de hele tijd dat de wervels zeg maar niet lekker zitten en als ik dan even rechter ga zitten kraakt alles en voel ik het verschuiven en zit het wel weer even goed, maar al snel zit het weer 'verkeerd'.

Heb ik eigenlijk sinds ik een paar keer bij de chiropractor ben geweest. Vraag me eigenlijk af of het kwaad kan ofzo..?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 10:27

Ik heb het ook, ik maak me er niet druk om, bij mij kraakt alles, vooral als ik snachts ff naar de wc moet.
mijn enkels, mijn kaken, mijn polsen, mijn schouders en mijn rug!
Ik heb het niet vaak in mijn rug, meer als ik diep buk ofzo.
Ik heb er geen last van dus ik laat het zo.
Succes.

:evaw:

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 10:31

Ja ik doe er verder ook niets mee hoor, maar het is zo irritant af en toe! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 10:32

Heel goed in de gaten houden dat je netjes zoals de kraker opdraagt blijft zitten, hij maakt die spieren los zodat het de ruimte krijgt om weer goed te zitten....net als dat een paard na het kraken beter niet kan bokken ivm terug schieten, zelfde idee? Ik vond het zelf altijd wel een opluchting om gekraakt te zijn, het kraken zelf brrrrr....
en ook die stroom op mijn onderrug (blijf maar ontspannen half uur liggen, terwijl je spieren in je benen raar doen *LOL* )

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 10:40

Ik heb ook dat alles kraakt, van kleine teen tot mijn nek.
Sinds ik op een enorm gekke Welsh-K heb gereden die allerlei capriolen uithaalde om mij eraf te werken heb ik een behoorlijke klap in mijn rug gehad en had er veel last van.
Aangezien mijn vader fysiotherapeut is heeft hij me destijds 2x in de week behandeld (gekraakt en gemasseerd) en daar is het veel beter van geworden. Wel is het zo dat ik ook nu een extra 'tik' bovenin mijn rug heb zitten als ik diep ademhaal of me uitrek.
Ik heb het gevraagd en het kan helemaal geen kwaad, het is een teken dat er weer ruimte is.
De laatste tijd kraakt mijn vriend mijn rug elke avond even, die gaat alle rugwervels langs (knak, knak, knak *LOL* ) en 1 voor een schieten ze dan weer op de goede plaats. Heerlijk vind ik dat, je voelt je veel losser.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 11:19

Vraag het voor de zekerheid ff aan de fysio dadelijk, Maartje....

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


nimmerdor
Berichten: 18
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 11:29

Hoi,
Als je daar het meeste last van hebt op kantoor moet je vragen om een andere stoel. in 99% van de gevallen is dat nl de oorzaak. Op je houding is niet goed. Probeer je schouders recht te houden, valt niet mee weet ik, maar het helpt wel!
In het begin gaat het goed maar naarmate de dag wordt je moe en ga je hangen in je stoel. Gevolg druk op je wervels in je rug.
Heb het ook gehad en heb een andere stoel en Bijna verlost van me krakende rug!!
Groetjes, Robert

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 11:52

Mijn houding op mijn werk is inderdaad zeeeeeer slecht. Ik weet gewoon niet meer hoe ik moet zitten (door de rsi dan he). Mijn arm doet echt alleen maar zeer, schouder, elleboog, pols en hand. Volgende week donderdag eerste afspraak met de fysio. Hoop zo dat ie er wat aan kan doen want ik begin nu toch een beetje bang te worden. Zelfs typen doet pijn. Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 12:40

Ben je wel al naar de ARBO dokter geweest?
Moet je wel doen hoor, je werkt hoort jouw werkplek zo ergonomisch mogelijk te maken,
doen ze dat niet en jij krijgt/hebt RSI dan kun je ze makkelijk aanklagen...ik heb bedragen van 175.000 gulden gehoord! Je kunt door RSI arbeidsongeschikt raken begreep ik ....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:43

Citaat:
Op 2001-08-30 10:09, schreef Jura:
Hebben er meer hier last van, dat je rug de hele tijd kraakt? Ik heb het dus vooral als ik op kantoor zit, dan voel ik de hele tijd dat de wervels zeg maar niet lekker zitten en als ik dan even rechter ga zitten kraakt alles en voel ik het verschuiven en zit het wel weer even goed, maar al snel zit het weer 'verkeerd'.

Ik ga ook naar een chiropractor, en ik herken het wel een beetje allen kraakt het bij mij niet.Ik moet wel zeggen dat ik er onzettende baat bij heb om er naar toe te gaan. Maar je moet dit wel tegen de chiropractor zeggen, want als je ergens last van hebt kan het zijn dat het niet helemaal goed gedaan is.

Heb ik eigenlijk sinds ik een paar keer bij de chiropractor ben geweest. Vraag me eigenlijk af of het kwaad kan ofzo..?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:34

ik kraak ook op dezelfde manier, het is vooral bij mijn schouderbladen, daar zit het ook altijd vast. Het zijn overigens niet je botten die kraken, en wat de oorzaak is weet ik ook niet. Dat hebben ze bij mij nooit kunnen vinden. Als ik hoofdpijn heb kraak ik nog harder dan anders en dan zit alles heel, heel vast. Van mijn sleutelbeenderen, nek (aanhechtingsspieren en spieren zijkant nek) tot en met mijn schouderbladen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 22:31

Ja dat heb ik dus ook! Zijn inderdaad niet je botten zelf, maar wat was het ook alweer wel? Weet ik eigenlijk niet meer.

De fysio zal denk ik ook wel gaan kijken naar mijn werkplek. Ik ben benieuwd. Hoewel het kraken van mijn rug etc. niets met mijn rsi te maken heeft vermoed ik.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 12:36

Nee heeft het ook niet waarschijnlijk.
Het heeft te maken met je kraakbeen en de soepelheid van je gewrichten. Heb je erg flexibele gewrichten dan 'kraak' je ook sneller en dat kan versterkt worden doordat je in behandeling bent omdat je lichaam dan 'zoekt' naar de juiste houding.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 12:39

ik heb het ook, vooral als ik lang heb zitten werken. Myn kraker zei dat het wervels zijn die los schieten, vandaar ook dat je je daarna beter voelt.

Desiree,
die hoofdpijn zal komen door het vast zitten, en daardoor kraak je dus ook meer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelaa2, Antonius, dalena, EsmeeKKK, Eve_Nie, Galja, IASCrawler, Kieffertje, Laibadji, Pluisje1998, sinnekinne, stoer, Telpeva en 58 bezoekers