Okee, wintec 2000...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 07:32

Ik weet ut, het zoveelste topic hierover, maar mn tante zegt dat dat kunststof in de zomer heel erg gaat zweten, is dat zo??? En verkleuren ze niet? Heb jullie er ook minder goede ervaring mee? Want ik hoor eiegnlijk verder alleen maar goede reakties... (ik ga wel voor het dressuurmodel)

Gr. Daniëlle Party!!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 07:35

Ik heb dan niet de 2000 maar de 500 geloof ik. Hij zit super en zou hem voor geen goud kwijt willen. Hij verkleurd bij mij niet (nog steeds zwart Haha! ) en ik zweet er ook niet door ofzo hoor Party!!


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 09:10

Ik heb ook de 2000. Het zweet helemaal niet als het warm word hoor! Nooit iets van gemerkt, en ik heb hem al 7 jaar.

Na 7 jaar zeer intensief gebruiken (2 paarden per dag) word ie wel wat lelijker en verkleurd ie iets. Maar niet gigantisch veel hoor, een leren zadel zou na dat gebruik er ook niet meer mooi uitzien.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 09:17

Volgens mij ligt dat er sterk aan van wat voor materiaal je rijbroek gemaakt is! Ik kan me voorstellen dat een broek met veel synthetisch erin, eerder warme wrijving krijgt met een kunststof zadel. Misschien heb je er met katoenen broek een last van?

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 09:30

Sonja, dat zou kunnen kloppen... Ik heb namalijk altijd katoenen broeken en nooit last van een zwetend zadel.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 12:12

ik heb een wintec 2000 vzh zadel en heb nu ook de wintec pro dressuur gekocht.
Ik heb er totaal geen last van gehad in de zomer.
Ik denk idd ook dat het wel van je huid afhangt en van je broek.
Ze blijven heel erg mooi (zwart) en door het equisuede zitten ze heel lekker stevig.

Ik zou hem je zeker aanraden, en het prettige is dat je hem niet weg hoeft te doen als je paard dunner of dikker wordt. Je kan er gewoon voor 35 gulden een nieuwe boom in laten zetten.

groetjes,
linda

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:31

Hoi,

Ik heb ook t Wintec dressuurmodel en ik wil niks anders meer, t is perfect!!! Verkleurd niet, schuurt niet en blijft mooi!!!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 13:41

Ik heb ook een wintec pro. Ik zweet er niet meer mee als in het verlden met een leren zadel. Wel heb ik me een paar keer doorgereden. Maar dat komt meer (denk ik) doordat ik tijdens de MKZ periode veel zonder zadel heb moeten rijden (ivm drukplekken van mijn leren zadel dat ik toen had) en me toen dus ook vaak heb doorgereden... Zal dus voorlopig wel een zwakke plek blijven (mijn kont dus)...

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-01 14:09

Hoe onderhoud je trouwens zo'n zadel? Want die zijn overtrokken met hoe heet dat...uhhh equisuede ofzo. Hoe is trouwens de kwaliteit van de riemen??? Is dat ook kunststof??? (ze zeggend at dat snel slijt)??? Verward

Groetjes, Daniëlle Party!!

Ik denk dat ik maar voor de wintec pro van isabell werth ga...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:19

Mijn riemen onderaan t zadel voor de singel lijken nog nieuwe zit niet eens 1 scheurtje in ofzo dus die slijten niet.
Ik onderhoud m'n zadel gewoon met kunststof-poets-spul *LOL*

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:40

Funnyboy heeft de wintec pro.. volgens veel mensen op stal rijd je daar je kont mee open.. heb nergens last van hoor Verward en ik rijd toch het meeste op funny! ik vind het een fijn zadel, maar Funny is heel smal en heeft veel schoft en daar past ie op, en op haflingers past ie ook, dus je zult makkelijk die boom kunnen veranderen.

Benjamin heeft een wintec 500, die zit ook superfijn.. ik vind dat je daarmee juist heel veel contact hebt met je paard, misschien nog wel fijner dan de wintec pro, maar dat zal wel komen omdat Benjamin zo superfijn zit Haha!

ik weet zelf nog niet welke van de 2 ik voor Evita ga kopen, waarschijnlijk laat ik die divoza zadelpasser langs komen met de wintec zadeltjes en dan kan ik het zelf uitproberen.

Banjer heeft een wintec 2000 (dat is vzh) die zit ook wel fijn.

Evita heeft nu een vzh zadel vaneen ander merk dan wintec, maar wel van kunststof, maar ik merk niks van zweten ofzo hoor! Evita zweet er ook niet meer van..

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 14:43

oja, bij Funnyboy is de singel wel wat gaan slijten, maar dat komt doordat sommige kinderen dan willen aansingelen enkrijgen het pinnetje er niet in, dat pinnetje is nogal scherp en dan gaat ie met aansingelen langs het leer van de singelstoten waar dan krassen op komen. maar dat is gewoon onvoorzichtigheid van die kinderen. voor de rest is het een prima zadel, t is nergens kapot ofzo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Sintara en 44 bezoekers